Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 11463
kjedelig streiting
Sitat av Arnee Vis innlegg
Ser mange skriver mye rart her, men selv pleier jeg å okkupere to seter. Ett til meg selv og ett til sekken min. Orker ikke at de som setter seg vedsiden av meg sprer bena 180 grader så jeg må slikke vinduet. En annen grunn er store mennesker. Ikke at jeg har noe i mot store mennesker, både fete og muskuløse, men de tar mye plass. En jeg tar buss med gjør nettopp dette. Utrolig irriterende. Samtidig ser jeg og litt ekstra stygt på de som går opp mot plassen. Dermed går de videre.

Jeg SKAL ha to seter. No doubt. MEN om jeg ser at h*n trenger en plass tar jeg selvfølgelig bort sekken.
Vis hele sitatet...
Bra at du gjør det egentlig. Det er ingen som vil ha på samvittigheten sin å ha klemt ihjel eller brukket alle beina på et spinkelt beinrangel på bussen. Hvis du føler det er et stort problem kan du selvsagt begynne å trene litt så du får litt muskler men det får være opp til deg.

Forøvrig er det svært lite som irriterer meg på bussen. En billett koster nesten ikke en dritt, og da kan man heller ikke forvente så veldig mye luksus. Det eneste som kan være litt irriterende er folk det virker som blir overasket over at de må betale, og bruker 15 min på å rote fram korrekt beløp.
Sist endret av legalize_it; 1. mai 2014 kl. 15:27.
Jeg har ofte på høy musikk, men det er fordi de som sitter rundt meg skrattler og snakker høyt. Da må jeg konsentrere meg ekstra og blir fort kvalm Tror ikke folk ville likt å ha spyet mitt i fanget.

Pleier alltid å la gravide og eldre sette seg.

Opplevde en gang at jeg skulle reise meg slik at en eldre dame kunne få sette seg, men så smøg det seg en slu ungdom og satte seg på setet, jeg klikka i vinkel. Haha Hun fikk setet til slutt.
Proff kannibal
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det er pga sånne som deg vi okkuperer to seter - så du ikke setter deg ved siden av oss. Det er slike som deg som ødela flyturen min i går også - lenge leve 1 sete for 1 person.
Vis hele sitatet...
Takk, ikke alle vil være noen vandrende fyrstikker
Og ingen fare, ingen av oss vil sitte ved siden av noen andre
Sist endret av Kong Grizzly; 1. mai 2014 kl. 17:16.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvordan vet du om de stinker før de setter seg? Spør du om å få lukte på armhulen deres før de eventuelt får sette seg ned ved siden av deg?
Vis hele sitatet...
Sitat av Fantasia Vis innlegg
nei, men det er faktisk noen som går forbi og stinker kjempe dritt så var det ikke ledig der hvor de ville sitte så går de tilbake.

Har møtt folk på bussen hvor du kunne tro de ikke hadde hørt om dusj en gang.
Vis hele sitatet...
Si fra til dem. Det gjør jeg. Hvis man bare er norsk og minder sin egen business lærer de ikke. En gang kom det på en kar som luktet både avføring og til og med skruf. Spurte om han var tom for varmtvann og gikk og satt meg lenger frem. Han så bare ned i golvet. Muligens jeg var litt i overkant frekk, men det luktet helt jævlig.

Når det gjelder de som ikke har husket deo, si fra til dem og.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Si fra til dem. Det gjør jeg. Hvis man bare er norsk og minder sin egen business lærer de ikke. En gang kom det på en kar som luktet både avføring og til og med skruf. Spurte om han var tom for varmtvann og gikk og satt meg lenger frem. Han så bare ned i golvet. Muligens jeg var litt i overkant frekk, men det luktet helt jævlig.

Når det gjelder de som ikke har husket deo, si fra til dem og.
Vis hele sitatet...
De fleste veit de stinker og prøver bare å gjøre det beste ut av det, hvis jeg glemmer deo en dag veit jeg det og trenger ikke å bli informert om slikt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av zlagther Vis innlegg
De fleste veit de stinker og prøver bare å gjøre det beste ut av det, hvis jeg glemmer deo en dag veit jeg det og trenger ikke å bli informert om slikt.
Vis hele sitatet...
Da regner jeg med at du i første rekke setter deg et sted du bryr minst mulig mennesker.
Sitat av zlagther Vis innlegg
De fleste veit de stinker og prøver bare å gjøre det beste ut av det, hvis jeg glemmer deo en dag veit jeg det og trenger ikke å bli informert om slikt.
Vis hele sitatet...
Du begynner ikke å stinke av å glemme deo en dag. Dusjer du hver morgen, og etter trening, og tar på deg rent undertøy, så skal det mye til før du lukter hyse på bussen, selv uten å bruke deo eller parfyme.
Det som alltid har fascinert meg er dette med de grønne Ruterbussene. Da må alle gå på foran hos konduktøren og vise billett/betale. Gjerne er det lang kø også, siden mange skal på samtidig. Det som ALLTID gjør det verre, er de som skal betale med kontant.
- Det virker rett og slett som om de blir overrasket over at de skal betale. Bruker kjempelang tid for å grave frem enkroninger fra bortgjemte lommer. Er det ikke mulig å finne frem og ha penger klare i løpet av inngangskøen?
Gahh.. Skaff dere en smarttelefon already!

Samme gjelder forøvrig i kø hos matbutikken feks!
Proff kannibal
Sitat av Riverton Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
OG de skal på først, spesielt hvis det er komplett storm og pøsregn <3
Ser ut til at noen missforstår, jeg stinker ikke, men jeg veit at man veit slikt selv.
Så akkurat denne og den er for relevant til å ikke dele:

Her blir Siri forbanna
Sitat av Fantasia Vis innlegg
Jeg har ikke noe i mot å gi plass til gamle folk eller folk med handikap.

Men folk som stinker, nei takk.. Har du hygene kan du sitte ved siden av meg, null stress det.
Vis hele sitatet...
Hva gjør du hvis det er noen som er gamle og/eller har handikap og samtidig stinker. Hva gjør du DA????
Frankrikes Solkonge
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hva gjør du hvis det er noen som er gamle og/eller har handikap og samtidig stinker. Hva gjør du DA????
Vis hele sitatet...
Går

[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Jeg irriterer meg grønn over standard idiotoppførsel av typen "scout to HQ, door opens ETA 3 seconds. I'm going in hot" når de vil ha sitteplass, og presser seg forbi folk som skal av. Ellers opplever jeg den norske kulturen slik at vi ikke sier ifra om de små tingene som irriterer oss. Om naboen på bussen har så høy musikk at jeg hører det gidder jeg ikke si ifra, men ignorerer det eller setter på egen musikk. Slik tror jeg det er med det meste, men når folk på en ålreit måte faktisk oppfordrer andre til å endre adferd, erfarer jeg at de gjør som de får beskjed om, om enn med et likegyldig/surt fjes.

Sitteplasser i rushtid (og generelt ellers) har jeg gitt opp. Maset i kombinasjon av at jeg ikke på komfortabelt vis klarer å dytte bena ordentlig på plass i et vanlig sete gjør det å stå oppreist til et bedre alternativ.
Hadde alle gjort mot andre som man vil at andre skal gjøre mot seg hadde kollektivtransport vært fantastisk! Dessverre, funker ikke verden sånn.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Courtesy - kalles ordet som folk her i landet har mangel på. Reiser du f.eks til UK, sentraleuropa eller Asia finnes det i mye større grad. Nordmenn er vel lik franskmenn der, altså man tar seg til rette og byr seg kun om seg selv såfremt man er anonym i en setting og ikke kan bli arrestert for det etterpå..

Til forskjell fra franskmenn sliter mange innflyttere til byene i norge med et lite "bønder i byen"-problem. Man tilpasser seg ikke tempoet i byen, er generelt treig (særlig bilkjøring byen kontra bygda), dette med å gi folk plass, og sist og ikke minst må jeg si mange her har observert rett - usensitive 50+åringer samt mindreårige under typ 16 er de verste(bortskjemte/ego) er de verste når det gjelder kollektivtrafikk.
Beste som jeg har opplevd er 20- og 30-åringer, veldig rett fram og tilpasser seg veldig fort omstendighetene. Og som Y-generasjonen de er så følger dem også til punkt og prikke alle eventuelle beskjeder som blir gitt!
Sist endret av aeon_illuminate; 8. mai 2014 kl. 15:56.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Courtesy - kalles ordet som folk her i landet har mangel på. Reiser du f.eks til UK, sentraleuropa eller Asia finnes det i mye større grad. Nordmenn er vel lik franskmenn der, altså man tar seg til rette og byr seg kun om seg selv såfremt man er anonym i en setting og ikke kan bli arrestert for det etterpå..

Til forskjell fra franskmenn sliter mange innflyttere til byene i norge med et lite "bønder i byen"-problem. Man tilpasser seg ikke tempoet i byen, er generelt treig (særlig bilkjøring byen kontra bygda), dette med å gi folk plass, og sist og ikke minst må jeg si mange her har observert rett - usensitive 50+åringer samt mindreårige under typ 16 er de verste(bortskjemte/ego) er de verste når det gjelder kollektivtrafikk.
Beste som jeg har opplevd er 20- og 30-åringer, veldig rett fram og tilpasser seg veldig fort omstendighetene. Og som Y-generasjonen de er så følger dem også til punkt og prikke alle eventuelle beskjeder som blir gitt!
Vis hele sitatet...
Vel, i Asia har dem jo egne t-bane vogner for kvinner fordi mannfolka ikke klare å holde fingra av fatet. Blir vel mye svartmaling av nordmenn, vi ekke no verre enn alle andre. Mange av de som bryter normene i Oslo er jo uansett utlendinger.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Vel, i Asia har dem jo egne t-bane vogner for kvinner fordi mannfolka ikke klare å holde fingra av fatet. Blir vel mye svartmaling av nordmenn, vi ekke no verre enn alle andre. Mange av de som bryter normene i Oslo er jo uansett utlendinger.
Vis hele sitatet...
Neida, ikke svartmaling, heller ærlige meninger som støttes av flere. For mange har problemer i kollektivtrafikken når det gjelder kroppsspråk og kommunikasjon, d dèt er tilfelle. Det du nevner er forsåvidt helt riktig, og er en forkastelig ukultur (kvinnene sees der på som sexobjekt) som finnes i alt for mange land over hele Asia. For ikke å snakke om Afrika. Eneste stedet i typiske u-land jeg kan se for meg som er ganske trygt å reise for kvinner aleine kollektivt (som i Norg) er i enkelte ordnede land i Søramerika.