Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3363
hei, lurer bare på hvordan forskjellige alarmer fjernes.
Noen er runde, andre er slik den på bilde. Har sett noen som er lik den på bilde, bare litt større og de klarer jeg "åpne" med bare en vanlig magnet.

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=10394&d=1357290775

Så jeg lurer på om noen kan for eks legge til bilde av en alarm og si hvordan den kan åpnes, for eks hva slags utstyr som trengs ol. Eller så har dere en universal metode? Har hørt litt om faraday bur.
Borr, dremel, kniv, tang. Det er mange måter å få de der opp på. Finnes 1000vis av guider på youtube. Ser ut som en variant uten farge-ampull, da er det bare å kline til.
Trådstarter
Jeg tenkte mer på "ikke fysiske" måter. Uten å ødelegge eller knuse den. For eks fra begge delene motsatt retning eller noe. Går det an å lage eller kjøpe slikt utstyr som butikkene bruker for å få de av? eller skaffe en slags universal.
det er blekk inni disse om ikke jeg tar feil, så frys den ned og knus den med en hammer eller noe lignende
Sist endret av paddus; 3. juli 2013 kl. 03:03.
Trådstarter
Jeg tenkte mer på å få de av inne i butikkene.
Hvorfor skal du fjerne dem? Har du intensjon om å stjele?
Trådstarter
neinei skal ikke stjele seffølgelig. Men dette er i undergrunn delen, og jeg lurer på hvordan det fungerer. liksom hva er det som åpner alarmene osv. Ingen gode svar til nå
De aller fleste slike alarm-klips har stålsplinter du kan trekke ut med en sterk magnet. Alle DVD/CD alarmer glir lett ut med en magnet ifra en harddisk. De runde i klesbutikker har to eller flere splinter som må trekkes ut samtidig, med en kul i midten slik at det blir vanskelig å legge en sterk magnet perfekt over med mindre den er spesielt designet for det:
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/054/8...855054_669.jpg
De glir av med litt knoting.
Trådstarter
jeg har en kraftig magnet fra clas ohlson. 2 stk som kosta 140 kr til sammen. Hva slags alarmer mener du er på dvd/cd? I game-stop osv så er jo alt bak disken, bare cover som er i hyllene.
Jeg har ikke magnet fra harddisk, men tror du jeg kan bestille kraftig magnet på ebay? for eksempel neodyum magnet. Men magneten må jo ikke være alt for stor heller.
Det kommer an på butikken, men f.eks 'Coop Obs!' pleide ihvertfall å ha spill og dvd i plastikk-cover med splint på toppen.
Vet ingenting om andre magneter. Jeg har bare testet med magneter i fra gamle harddisker. Finn en eldgammel pc som skal kastes.
The Merciful One
mr5050's Avatar
du får kjøpt alt du trenger på ebay
Trådstarter
Sitat av mr5050 Vis innlegg
du får kjøpt alt du trenger på ebay
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "alt"? Noe mer enn bare magnet?


og forresten. Har sett slike alarmer på dvd/cder. Da er det et slags tau rundt hele greia, vil det pipe viss jeg kutter det av?