Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3752
Hei! Var litt idiot. Prøvde å finne en driver til et TTe Sport Challenger Ultimate- tastatur og endte med en masse drit. Godtroende som jeg var, lasta ned og installerte driveren, som tydeligvis bare var bull.

- Både Chrome og IE starter med denne siden som oppstart:
http://www.istartsurf.com/?type=sc&t...1DBNSAF760621V

Det kommer en del popups, selv om jeg har adblock plus.
Eksempel på dette er: icelandair

I tillegg var det en eller annen "securety" prosess som kjørte, som jeg aldri har sett før. Hadde et blått merke, husker ikke mer av den..

Har kjørt Ccleaner, avinstallert og slettet det jeg fant samt kjørt virusscan med AVG free. Dette uten noe virkning..

Hjelp en stakkars freak i nød!


AVG fant dog 2 filer som ble fjernet, men jeg merket ingen forskjell. Problemene er her fortsatt.

Har også gått inn på nettleserinnstillingene for å endre startside, slette jøvelskapen som søkemotor og fjerne alt av "utvidelser".
Sist endret av fotonewbie; 12. april 2015 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, abonner på Bitdefender, du betaler 69 euro for ett år og får tilbudt å fornye for nesten halv pris litt før lisensen går ut. Jeg har brukt den i minst 5 år og installert på hele familiens datamaskiner. Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen.

69 Euro er 4 McDonalds menyer så det er verdt.

Bitdefender jobber hardt i bakgrunn uten å bruke resurser, anbefales.
Sitat av isos Vis innlegg
Hei, abonner på Bitdefender, du betaler 69 euro for ett år og får tilbudt å fornye for nesten halv pris litt før lisensen går ut. Jeg har brukt den i minst 5 år og installert på hele familiens datamaskiner. Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen.

69 Euro er 4 McDonalds menyer så det er verdt.

Bitdefender jobber hardt i bakgrunn uten å bruke resurser, anbefales.
Vis hele sitatet...
"Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen" Håper ikke du går og forteller dette til folk, stakkas folk som ender opp med virus..

og er 600 kr 4 mc menyer og nå?.
Sist endret av Seaturtle5; 13. april 2015 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av isos Vis innlegg
Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen.
Vis hele sitatet...
Om du mener dette så har du missforstått noe grusomt.
PS: Skulle trykke på Sitér, kom borti KP

Til TS vil jeg anbefale Malwarebytes, SUPERAntiSpyware, F-Secure og Microsoft Security Essentials. Dette burde fikse biffen, lykke til
59 cheese for Bitdefender når man får Malwarebytes gratis?
Sitat av isos Vis innlegg
Hei, abonner på Bitdefender, du betaler 69 euro for ett år og får tilbudt å fornye for nesten halv pris litt før lisensen går ut. Jeg har brukt den i minst 5 år og installert på hele familiens datamaskiner. Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen.

69 Euro er 4 McDonalds menyer så det er verdt.

Bitdefender jobber hardt i bakgrunn uten å bruke resurser, anbefales.
Vis hele sitatet...
det finnes også en gratis versjon av bitdefender.

http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Sitat av d4ark4ss Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Security essentials, er bare bullcrap, skaff deg noe bedre som AVAST eller noe.
Sliter med akuratt samme nettsiden selv og får den søren ikke vekk! prøvd med MSE, AVG, malwarebytes(fullversjon) og avast. Ingenting vil fjerne den forbaska siden, hadde vært kjekt om noen visste hvordan man får det vekk. Har funnet ganske mange infiserte/muligens skumle filer som jeg har fjerna, men nettsiden med popupsa går aldri vekk..
Jeg hadde et tilsvarende problem, det var bare i Chrome jeg ikke fikk byttet/fjernet startsiden, selv etter aldri så mange virus/adaware søk.
Etter litt googling fant jeg en side der det sto at jeg måtte slette brukeren min i Chrome, gjorde det og problemet var løst.
Du finner brukeren din i Chrome ved å gå inn på innstillinger, finn «Person» og slett ved trykke på krysset på høyre side.

P.S.
Bokmerker forsvinner også.
Sist endret av Veggen; 14. april 2015 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
1. Sjekk startsiden din.
2. Sjekk utvidelser i nettleseren
3. Sjekk etter "trash" programmer i Programmer og funksjoner(altså der hvor man endrer/avinstallerer programmer).

Etter alt derre, last ned og kjør dette:
https://toolslib.net/downloads/viewd.../1-adwcleaner/

Har vært borti ufattelig mange slikt problemer før.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til "Seaturtle5": skal love deg at security essentials er ikke noe bullcrap.
Sist endret av d4ark4ss; 22. mai 2015 kl. 17:07.
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
Security essentials, er bare bullcrap, skaff deg noe bedre som AVAST eller noe.
Vis hele sitatet...
AVAST er vel og bra det på å finne virus og slikt, men det er pain in the ass å ha installert på pc'n. Out of the box installasjonen lar seg ikke kombinere med feks Visual Studio (hiver prosjektene dine i karantene) og minner mer om adware enn antivirus basert på hvor ofte det dukker opp popups med lyd om at "virusdefinitions updated" "Computer scanned.." osv.

Edit: Mye av det kan vel redigeres i settings om man leiter litt..
Sist endret av suppesos; 22. mai 2015 kl. 17:19.
jaja, jeg personlig anbefaler Microsoft Security Essentials
Jeg bruker malwarebytes og bitdefender, begge er gratis og bruker lite resurser, de holder nok om man i tillegg har alminnelig nettvett.
Sitat av isos Vis innlegg
Hei, abonner på Bitdefender, du betaler 69 euro for ett år og får tilbudt å fornye for nesten halv pris litt før lisensen går ut. Jeg har brukt den i minst 5 år og installert på hele familiens datamaskiner. Da er det umulig å få virus/adware på datamaskinen.

69 Euro er 4 McDonalds menyer så det er verdt.

Bitdefender jobber hardt i bakgrunn uten å bruke resurser, anbefales.
Vis hele sitatet...
Anbefaler også Bitdefender, til rett pris vel å merke. Har også brukt den i flere år. Men jeg kjøper ikke den til blodpris. Fornyet nettopp Bitdefender total security til en pris på $27.55 for 3 maskiner. Benytter meg aldri av fornyelse "tilbudet" jeg får på mail, for det koster.
Personlig er jeg glad jeg aldri har brukt en krone på antivirus.
Avast eller AVG free edition har hjulpet meg i alle år (dvs. jeg aldri har fått noe virus).

Kjører CCleaner og Malwarebytes utenom gratis.
Crimea River
Alec's Avatar
Avast var bra. Nå funker de aller fleste like bra.

Ellers får du ikke virus av å ikke gjøre noe, det er så og si alltid en bruker-initiert handling som laster ned viruset.
Den beste beskyttelsen er derfor å vite hva man skal og ikke skal trykke på. Antivirus beskyttelse kommer sekundert.
Det er mange år siden det var noe vits i å betale for antivirus. De som gjør det i dag er bedrifter som har behov for management av softwaren.

For å legge til:
Om du først har fått et virus så bør du formatere.
Med mindre du vet nøyaktig hvilket filer den har endret på (både i dine og systemets filer), så kan du aldri være sikker på at det er borte.
Sist endret av Alec; 25. mai 2015 kl. 21:03.