Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3522
Hei Freaks! Trenger litt råd her. Hva ville dere gått for, og hvorfor?

https://gyazo.com/e3c50e6c9ad69c6628bcee97a3051e62

eller

https://gyazo.com/b281735ab8e92c448d2fbad0b76dc8ff

Takker på forhånd for svar!
Er vel litt hipp som happ. 1080 er noe raskere enn 1070 men amp extreme er faktisk ikke så langt unna ytelsesmessig.
Har det kortet selv. Så å si lydløst selv med mild overklokk.

Så alt i alt kommer det vel helt an på hvor stille du vil at PC'n skal være. Om du trenger ektra kraft er det jo alltids 1080 amp extreme.
Trådstarter
22 4
Føler at det er verdt det å gå for 1080, spesielt da windforce er en bra tredjepartskjøler og kortet har en liten overklokl. Er snakk om 700 kroner forskjell, og syns det er så lite at det blir verdt det!
Det jeg også syns er bra med det andre oppsettet er at rammen er hakket raskere for omtrent 100 kroner mer, noe som jeg og føler jeg burde gå for. Det store minuset er kabinettet. Design R5 er jo jævlig stilig, stille og kaldt.. men tror nesten jeg må gå for 1080 og raskere ram!
Merk deg at det står uten kjøler på cpu.
Bare i tilfelle du ikke har sett det
Trådstarter
22 4
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Merk deg at det står uten kjøler på cpu.
Bare i tilfelle du ikke har sett det
Vis hele sitatet...
Takk for at du sier ifra! Heldigvis har jeg en Noctua NH-D14 som jeg tenker skal få prøvd seg før jeg kjøper ny. Knabber også en Corsair HX 750w fra gamle pc-en, kombinert med Z270F og GTX 1080 ROG STRIX med 3200 MHz ram, så tror jeg det blir et bra oppsett!

Noen som kanskje kan svare meg på om det holder med en syv år gammel Corsair HX 750w strømforsyning?
Det jeg har bestilt nå er følgende: https://imma.gr/67317x2559b - utenom kabinett, for der ombestemte jeg meg og gikk for Fractal Design Define C i steden. Kanskje jeg bare skal smelle til og kjøpe en by? Evt. hvilken?
Sist endret av pulpjohnny; 5. mai 2017 kl. 06:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Limited edition
Moff's Avatar
750 watt bør gå helt fint, så lenge denne PSU-en faktisk leverer 750. Når den er såpass gammel kan det jo være noe feil med den - men hvis den er i god stand, så går dette fint.

Alle delene ser ut til å passe fint sammen. Skjermkortet vil fylle 99% prosent av kabinettets lengde (du har en klaring på hele 17 millimeter), og du vil ikke ha plass til mer enn 2 harddisker her (pluss opp til 3 SSD-er).

Vær oppmerksom på at ASUS STRIX-serien kan være litt vrien å overklokke. Utfordringen er ikke at hardwaren er dårlig - det er bare det at ASUS, av en eller annen grunn, ikke har noen godt synlig, offentlig nedlastingsside for programvaren du "skal" bruke. De klokkehastighetene de oppgir som maks på kortet vil som regel kreve at du har overklokket det selv, og de ønsker at du skal bruke GPU Tweak II. Å finne nyeste versjon av dette programmet er relativt vanskelig. Personlig foretrekker jeg MSI Afterburner.

(Kan legge til at når vi snakker om "overklokking" i denne sammenhengen, så er det egentlig ikke overklokking. Mange skjermkortprodusenter sender ut kortene med lavere klokkehastighet enn det kortet egentlig kan kjøre på, slik at alle pro gamers får en bedre opplevelse av produktet de har kjøpt når de "overklokker" kortet til den hastigheten det egentlig skulle hatt. Dette er altså noe du helt trygt kan gjøre uten å forbedre kjøleelementet på kortet. Du bør selvsagt passe på at du får nok kald luft inn i kabinettet ditt - men det bør du gjøre uavhengig av om du "overklokker" eller ei. Gjør noen Google-søk på skjermkortet ditt og anbefalte klokkehastigheter, og pass på at du ikke tråkker for langt over grensen.)
Sist endret av Moff; 6. mai 2017 kl. 01:39.