Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2077
Jeg noterer meg at tusenvis av mennesker melder seg frivillig til å bli med på rakettreise til Mars for å kolonisere denne planeten. Uten mulighet til noensinne returnere til Jorden.
Teit nok.
I teorien kunne kanskje menneskeheten også ha konstruert et romskip skikket til å reise langt nok ut i verdensrommet til også å lande på en egnet planet nærmest lik vår egen hva angår atmosfære og levevilkår.
La oss tenke oss et slikt romskip ville bære med seg embryoer/ mennesker i dvale for på sikt å vekke dem til live og befolke en ny planet.
Sett at DU og DINE arveegenskaper IKKE er med ombord; verken til Mars eller huttiheita utenfor Melkeveien.
...synes du likevel at vi mennesker BØR prioritere å befolke andre planeter før vi rekker å ødelegge jorden gjennom forurensing/ krig/ naturkatastrofe...??
Ville DU være villig til å betale DOBBEL inntektsskatt, dobbel pris på bensin, tobakk og alkohol i mange år fremover, hvis vi til gjengjeld på denne måten GARANTERT fikk finansiert kolonisering av andre planeter..??
Kort sagt : hvor viktig føler DU at det er at menneskeheten overlever uansett hva som skjer på Jorden fremover..??
Synes vi kunne sendt alle de som ønsker å krige og ødelegge planeten til mars eller en annen mørk avrok i verdensrommet.

Hvor viktig det er for meg at menneskeheten overlever er litt todelt.
På en måte så kunne jeg gjerne tenkt meg at hele menneskerasen døde ut slik vi holder på med å ødelegge og drepe alt vi har i vår natur kun pga små papirlapper som kalles penger.

På en annen måte, så ville det jo vært spennende å se hva menneskeheten ville fått til i fremtiden (ikke at noen av oss ville opplevd dette, men kanskje barnebarn, oldebarn osv.)

Jeg ville nok heller betalt dobbel pris på alt mulig rart for å få slutt på krig og ødeleggelse av jorden.
Slæsken; ville du frivillig gitt fra deg frihet for at du/ vi i stedet skulle hatt en "snill" Stalin-diktator som fjernet all krig, miljø-ødeleggelse og all hungersnød ved å arrestere og drepe alle som kriget, forurenset og skapte langsiktig lidelse..???
Løsningen på disse tingene trenger ikke å være massedrap, trenger heller ikke å måtte gi fra seg frihet eller ha en diktaor som leder.
Hva jeg ville ofre? Jeg ser ingen grunn til hvorfor jeg skal betale dobbelt av det jeg betaler i dag i skatter og avgifter for å få dette til å fungere, jeg tror at pengene allerede er der, og teknologien kommer nok.

Og hvis kriteriene er sånn at jeg MÅ ellers blir det ikke noe av, vel da blir det ikke noe av, folk som ikke har det bra har generelt ikke guts til å stå på for samfunnet, da dør hele greia ut.
La oss omformulere problemstillingen og spørre på en annen måte : er det EGENTLIG et stort problem om menneskeheten dauer om par hundre år pga miljøforurensing, global oppvarming, Arbeiderparti, krig og faenskap ???
Vi skal jo alle dø av et eller annet.
Hva så om Jorda blir ubeboelig for mennesker, så lenge resten av naturen overlever på et eller annet vis..???
Hva ville DU ofret I DAG for å garantere menneskehetens overlevelse..???
Nå tror jeg ikke menneskene er de første til å dø ut. Vi blir nok sist. Så gjenstår det vell noen meget overlevelsedyktige oranismer. Disse vil kanskje på lang sikt utvikle seg til mer og mer avanserte arter. Når atmosfæren har nøytralisert seg igjen, evt at de nye skapningene er tilpasset det nye miljøet.

Jeg selv ville ikke betalt mer for å kolonisere andre planeter. Men støtter kolonisering fullt og helt. Dog ikke pga menneskeheten, men pga nyskjerrighet og vitenskap.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Synes vi kunne sendt alle de som ønsker å krige og ødelegge planeten til mars eller en annen mørk avrok i verdensrommet.
Vis hele sitatet...
Ja, la oss for all del starte koloniseringen av Mars ved å overlate samfunnsdannelsen der til alskens uønskede og kriminelle elementer. Denslags har vi prøvd med stort hell tidligere. Skal vi kalle hovedstaden New Sidney mens vi først er i gang, kanskje?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg kjøper ikke premisset: Kolonisering av andre planeter for å redde menneske som rase fra å dø ut har jeg absolutt ingen tro på. Uansett hva det måtte være som truer oss, måtte det være klima, asteroider, overbefolkning, jordskjelv eller vulkanutbrudd, hva enn det måtte være, så vil det kreve vesentlig mindre ressurser å redde den jorda vi allerede er på enn å få til noe som gjør at vi forflytter nok mennesker over til en ny planet for å overleve der.
Billigere å kolonisere en annen planet enn å kjøre skikkelig snuoperasjon her hjemme, kanskje?
Noe som er et godt argument for heller å sende ut dyre romskip enn å fortsette med bortkasta kildesortering av husholdningsavfall osv...
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, la oss for all del starte koloniseringen av Mars ved å overlate samfunnsdannelsen der til alskens uønskede og kriminelle elementer. Denslags har vi prøvd med stort hell tidligere. Skal vi kalle hovedstaden New Sidney mens vi først er i gang, kanskje?
Vis hele sitatet...
New Sidney er noe helt annet enn Mars eller andre planeter langt uti solsystemet da
bare for å overleve?
vilket mål har vi? komme oss ut i verdensrommet, kapsulere en stjerne å laste opp bevistheten til noe digitalt euforisk super simulering av gode gamle dager på jorda ?