Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8057
Hei!
Mine foreldre har fått en ny dekoder fra Canal Digital, mer spesifisert denne. Som vanlig er det jeg som må innstallere elektroniske dingser og i samme slengen tenkte jeg å teste ut opptaksfunksjonen. Siden de ikke hadde noen minnepenn over 64 gb til rådighet, valgte jeg å bruke min egen eksterne harddisk. Jeg tok selvsagt backup på en pc av filene, før jeg koblet den til dekoderen (hvor den ble formatert). Deretter fant jeg ut at opptaksfunksjonen funket og kunne derfor anbefale mine foreldre å kjøpe en ekstern harddisk lik den jeg har.

Nå har jeg lyst til å bruke harddisken min som vanlig, altså å få lagt over backupfilene på den igjen og bruke den som ekstra lagringsplass på pcen min. Men harddisken dukker ikke opp når jeg kobler den til pc, så jeg får ikke lagt over filer/formatert den. Noen som kan hjelpe meg til å få den til å funke slik som før?
Sist endret av zorro; 2. januar 2013 kl. 16:50.
Sitat av zorro Vis innlegg
Hei!
Mine foreldre har fått en ny dekoder fra Canal Digital, mer spesifisert denne. Som vanlig er det jeg som må innstallere elektroniske dingser og i samme slengen tenkte jeg å teste ut opptaksfunksjonen. Siden de ikke hadde noen minnepenn over 64 gb til rådighet, valgte jeg å bruke min egen eksterne harddisk. Jeg tok selvsagt backup på en pc av filene, før jeg koblet den til dekoderen og fant ut at opptaksfunksjonen funket.

Nå har jeg lyst til å bruke harddisken som vanlig, altså å få lagt over backupfilene på den igjen og bruke den som ekstra lagringsplass på pcen. Men harddisken dukker ikke opp når jeg kobler den til pc, så jeg får ikke lagt over filer/formatert den. Noen som kan hjelpe meg til å få den til å funke slik som før?
Vis hele sitatet...
Høyreklikk datamaskin. Behandle.
Finn frem til diskbehandling. Der kan du slette partisjonen og lage en ny NTFS-partisjon
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Høyreklikk datamaskin. Behandle.
Finn frem til diskbehandling. Der kan du slette partisjonen og lage en ny NTFS-partisjon
Vis hele sitatet...
Snedig altså, det funket!
Tusen hjertelig!
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei, hvordan Canal digital boks var det du hadde og hvilken type ekstern hardisk brukte du? Fikk det ikke til å funke med USB
det skal sies at Zorro har benyttet seg av parabol boksen som Canal Digital går for. Kabel / ADB boksene til Canal Digital er litt mer knot å jobbe med, men det er mulig å leke med dem også. Burde faktisk opprette en tråd her på Freak for hvordan utnytte denne boksen til det ytterste :P
Sist endret av bottknott; 10. august 2017 kl. 10:48.