Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 10969
Det virker som at de vanlige surveyene tar jævla lang tid å tjene penger på, så er det noen med litt erfaring som kan komme med noen tips <3
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skal du faktisk tjene penger vil jeg heller anbefale fiverr eller faktisk jobbe på noe med pc(design, nettsider osv) , istedenfor å trykke igjennom spørreundersøkelser for noen skarve kroner.
Trådstarter
2 0
Hvilke type jobber vil man kunne få på fiverr?
Skal du tjene penger så ta deg et par kvelder på Kiwi eller vær tilkallingsvikar på sykehjem/aldershjem/boliger/psykiatri.
Skal du tjene penger på nett med lav innsats så må du nesten hore deg ut skal det bli penger av det. Fiver og alle andre slike tjenester er så stappa fulle av folk fra lavkostland som vil by under deg at det ikke er verdt innsatsen, altså når vi snakker typ småjobber. Til og med på ting der det tidligere var greit betalt slik som oversetting er det nå lav betalingsvilje.

Ønsker du å tjene penger på litt hobby/kvelds arbeid så anbefaler jeg deg å feks selge nettsider. Jada mange andre gjør også det men det er iallefall mulig å få greit betalt for tiden du legger ned. Ikke rot med å forsøke å selge utenlands. Fokuser lokalt først og fremst. Lær det et par frameworks og design.
Om noe virker for godt til og være sant er det gjerne det. Spesielt når det er en tanke en kan tenke seg til at de fleste har tenkt før. Tenk på hva du spør om: Gode arbeidstider, trenger ikke dra hjemmefra, ikke bindende arbeid, og samtidig skal du ha godt betalt. Det er ikke mulig.

Dersom det hadde vært en enkel mulighet ville alle stormet til den, og plutselig er den ødelagt av flokking. Et eksempel er internett tester eller spørreundersøkelser en kan fylle ut mot penger. Plutselig har verden eksempelvis nok av testtakere, så de setter ned lønningene. Dersom antallet testtakere synker slik at de trenger flere har de ikke like mange å lønne, og de kan øke lønnen og folk vil komme tilbake. For hver enkelt blir det også vanskeligere å finne gode tester, enkle tester, og tester med godt betalt. De gode testene som eventuelt ville være igjen må du jo sloss om sammen med 100.000 andre internett surfere som leter etter enkelt arbeid.

Det å sende en søknad til en matbutikk, eller et annet sted er så mye lettere, du får også bedre betalt, og du får arbeidserfaring og noe å putte på CV'n.
Surveyer er ikke ment til å leve på og er egentlig bare som en bitteliten ekstrainntekt ved siden av vanlig jobb eller studier.
Du kan sikkert leve av det også, men da skal du gå igjennom veldig mange av de.
Du må regne med tidsbruken per krone slæsken. Det er der det går veldig galt for surveys. Heller enn å kaste bort masse tid på lete etter gull blant gråstein så sitter du en kveld per uke i kassa på rimi til 200 kr timen. Fra 4 til 11. 1400 kr kvelden brutto.

Hvor lang tid vil du måtte bruke for å tjene 1400 kr på "lure ting" på nettet?

Skal du tjene ok med kroner på nett uten veldig høy innsats så får du ta tøyet av deg og sette deg naken framfor webcam. Eller vent. Selv der er det konkurranse. Så får du finne en nisje. Kanskje er det noen som ønsker å betale for å se nakne menn vise skrukken på webcam kun iført gule oppvaskhansker?
Ting som ikke krever noen ferdigheter vil _alltid_ sweatshops med indere kunne gjøre billigere, inkludert surveys og reklameklikking. Prøv å regne ting om i timelønn for å se hva det er verdt. Å lage nettsider på hobbybasis høres fint ut helt til du innser at du har brukt 40 timer på et oppdrag til 2000 kroner og derfor sitter igjen med en "timelønn" på 50 kroner timen.
Har du god teknisk forståelse innad blockchain og lignende, eventuelt at du kan lære deg dette kjapt er det gode penger i start-ups.

Dem trenger oftest mange engelsktalende til oversetting, moderering og promotering. Og dem betaler godt.

Siste prosjekt jeg var en del av betalte litt over 80.000 norske kroner for å moderere en slack kanal i forbindelse med ett pre-sale.
Satt da hjemme og var pålogget via mobil og svarte når jeg fikk direkte spørsmål og notifikasjoner. Brukte kanskje en time totalt om dagen og det varte i underkant av 2 måneder. Sitter pr nå og jobber med videre markedsføring og utvikling.
Eg har tent litt pengar på ghostwriting på norsk for Clickworker. Timeløn har vore på ca 150-200kr, men merk at det kan gå lang tid mellom kvar gong det vert lagt ut ein batch med oppgåver, og at stort sett alt anna enn skriveoppdraga gjev ei latterleg dårleg timeløn...
Det er stort fokus på timelønn her. Det er jo greit, og alle vil jo tjene best mulig. Med tanke på alle som sitter hjemme og ser på tv eller ikke gjør noe (til tider jeg også), eller røyker og drikker for den del. Ja, da er jo kr. 50,- pr. time en monsterlønn, og ikke minst kanskje sunnere... Kanskje et merkelig innlegg, men greit å være oppmerksom på det.
...ja, men da er jo en ordentlig jobb både sunnere og mer lønnsomt.
Kan jo alltids bruke litt tid på å lære seg poker?
Selv i de laveste insatsene online så vil man kunne tjene mer enn på surveys.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sexchat. Enkelt og iallefall ingen survey greier. Poker er jo litt risky da, man risikerer jo å tape penger.
Tja om du finner en sexchat som betaler bra så er det vel bare å kjøre på? Men pass på at du får betalt.

Ellers vil jeg ennå en gang slå et slag for det veldig lite sexy ordet kveldsjobb. Skaff deg en kveldsjobb en kveld eller to per uke. Feks i butikk, helse, varehandel, renhold etc. Ja du må forlate din ringe bolig, og du må ut å møte verden. Men på noen få timer så blir det fort stor netto i løpet av en måned. Si du drar in 12-1500 kr per kveld. En lusen kveld per uke blir brått 6000 kr ekstra hver måned. Kanskje kan du få en lørdag og søndagsvakt i tillegg da er du brått opp 10.000 i ekstra "lommepenger". Relativt lett-tjent.
Sist endret av frtoretang; 14. desember 2017 kl. 05:44.
Risikere å tape penger..

Jeg har spilt nettpoker siden tidenes morgen, har studert spillet og lest mange bøker. Skal en bli en vinnende pokerspiller så ligger det mer arbeid i det enn å f.eks studere noe som vil gi en ok jobb med fin inntekt.

Tjene penger på nettet er ikke så lett. Kan starte deg en vlog der du diskuterer ting som opptar mange eller streame gamingen din på Twitch og håpe noen rikinger donerer en slant eller to.
Sitat av oggen Vis innlegg
Det er stort fokus på timelønn her. Det er jo greit, og alle vil jo tjene best mulig. Med tanke på alle som sitter hjemme og ser på tv eller ikke gjør noe (til tider jeg også), eller røyker og drikker for den del. Ja, da er jo kr. 50,- pr. time en monsterlønn, og ikke minst kanskje sunnere... Kanskje et merkelig innlegg, men greit å være oppmerksom på det.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig.

Mange har ikke til hensikt å redusere sin timelønn basert på kostnad og tidskostnad for å reise til og fra jobb, for å sammenligne den med å jobbe hjemmefra.