Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3693
Jeg har et eldre JVC gr-dvl157e kamera, og skulle gjerne overført video fra kassett til macair.

Har kjøpt elgato video capture, men det at kablene ikke passer inn i camcorderen min. Da er jeg jo like langt!

Noen som har erfaring? Evt si meg hva jeg trenger av kabler mellom Mac og Jvc camcorder for å kunne overføre video?
https://www.youtube.com/watch?v=UcBcDVKqsQ0

Mini DV men jeg vil tro det er noe alla det samme.
Bare ta med kameraet og Video-grabberen i en elektronikk-butikk så vil dem finne de kablene/adaptrene du trenger.

Med alle mine kameraer har det fulgt med en kabel med standard RCA i andre enden.

Har du DV-kabel kan du også spille rett inn på en harddisk-opptager eller DVD.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter et kjapt søk på internett ser det ut til at kamera du nevner har en Firewire utgang og Macbook Air har thunderbolt inngang.
Med en thunderbolt til firewire adapter og en firewire til firewire ledning, skal du kunne hente ut filmen lossless.
Jeg har ikke gjort dette selv på en Mac, men jeg brukte en gammel laptop med innebygget firewire kort og Linux.
Det fungerte utmerket. jeg brukte programmet dvgrab for å hente ut videoen, men det var i hovedsak for den støtter fjernstyring av kamera som er ødelagt og støtter lossless filformatet .dv, men du kan bruke vanlige videospillere for å hente ut videoen også som VLC.

(Husk at det finnes to forskjellige firewire kontakter, Firewire 400 (4-pin) og Firewire 800 (8-pin). Så adapter og kamera må passe sammen)