Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 539
Hei, jeg har tenkt og strevet litt nå i det siste med å få til riktige undertekster til filmene jeg har lastet ned; det har seg slik at jeg har funnet dansk tekst (nesten likt norsk) men den danske teksten går fortere enn filmen (håper dere skjønner)...

F.eks.
1. replikk:
Hei

2. replikk:


Når det står "Bø" på underteksten, så har de bare kommet til "Hei" i filmen...
Så tenkte jeg at det blir for tungvindt om jeg skal endre alle tidene i teksten, så jeg lurte bare på om det var mulig å legge på 3 sekunder i starten av filmen f.eks.

Håper dette ikke ble for knotete skrevet
Last filmen og teksten inn i VLC og bruk Ctrl+H og Ctrl+J for å endre delay på underteksten. (H og J på Mac tror jeg)
Funket ikke hos meg...:7

Men takk uansett: fant en annen måte: Jeg gikk innpå: file->Open file->velge fanen "file"->Der ser du det står "Advanced settings" en plass
Sist endret av RampLest; 8. august 2008 kl. 19:53.
VLC og Advanced settings i open-menyen.

Så prøver du deg frem med delay.
stjeler tråden her jeg. Når man skal brenne ut en film, legger man bare ved den teksen siden av filmen da ?
Sitat av prick
stjeler tråden her jeg. Når man skal brenne ut en film, legger man bare ved den teksen siden av filmen da ?
Vis hele sitatet...
Hvis du har en DVD-spiller som takler det, ja. Hvis ikke bruker du f.eks ConvertXtoDVD.