Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3836
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hei gutter,

ja, da er jeg og kompisen min Bo ute igjen med et nytt prosjekt! Denne gangen er det BIIP.no, som vi lager på oppdrag for Telitas ASA.

Biip.no er et nettsted som allerede finnes i dag, men som vi "pusser opp".

Selve nettstedet er helt greit; det er ikke noe spesiellt, unntagen en god presentasjon av mobilt innhold.

MEN: Vi har laget en veldig kul "Hot or Not"-funksjon, som vi har valgt å kalle SPITZY.

Denne funksjonen kan dere teste ut ved å stikke innom NYE biip.no her:
http://195.159.94.222/biip/Default.aspx
(trykk tabben som heter "spitzy")

Ønsker gjerne tilbakespill på hvordan vi kan gjøre SPITZY-tjenesten bedre, samt kommentarer på BIIP.no generelt.

PS: Vil du teste med bilde av deg selv? Send et bilde av deg selv som MMS til 1966 med teksten SPITZY <kommentar>. F.eks: --- SPITZY jeg er kul --- til 1966. Dette koster kun 1 kr foreløpig, men vi setter opp prisen etter at testing er ferdig (om 4-5 dager). Bildet blir lagt ut på nettet for avstemning umiddelbart

Word?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Litt deiligst-aktig, men dog mye bedre har du/dere laget scriptet og designet selv? likte siden og "Spitzy"-greiene veldig godt!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jepp, alt er selvkodet + designet... Vi har forsøkt å ta det beste fra Deiligst.no, og skjære bort alt "rotet" der..

Husk å test selv da, guys. Bare send et MMS-bilde med kodeord SPITZY til 1966. Skulle gjerne skrudd av den ene kronen det koster dere, men det får jeg ikke til
Skambra, stormen.
Førsteinntrykk: Pastellfargen og alt for mange thumbs skriker i mot meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente og finne på siden og jeg blir ikke noe klokere med en gang. Altså litt for lite informasjon om hva behov biip.no skal tilfredstille. Kansje litt tekst i indexen som forklarer det..
fint, hvor lang delay er det på det da? altså fra du sender til det kommer på sia? kanskje avhengig av situasjonen. anyway: fin side, men noe ble feil i firefox.

edit: og jeg får jo en link tilbake på mobilen, prøver å gå inn på linken kommer jeg ikke til bildet. Så trykker jeg på 10 knappen til jeg ser der linken, og bildet skulle være over, men der står et jo "bilde ble ikke funnet"
Sist endret av Dice; 19. mars 2005 kl. 21:32.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Prøv å sende inn bilde Det blir oppdatert umiddelbart
I like turtles
Skyfex's Avatar
Pent design, liker siden. Men jeg hater alt som er av SMS, MMS og mobiltjenester generelt. Alt for fjortiss
Ohoi, tøff side, kult design. ;D
Men det er som sagt noen småfeil i Firefox.
Men ellers bra. (;

Edit: Også må jeg si meg enig med SkyFex..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hey! Jeg sendte inn et bilde der, men nå er det slettet. Hvorfor?

Kul side i forhold til målgruppen; Fjortiser.

Edit: Bilde 1028.
Du er min venn
niigu's Avatar
Veldig kult, Stormen. Må si dette tar kaka da det gjelder designbiten. Jeg har lyst til å kommentere utseendet litt. Har faktisk et par ting å påpeke. Utrolig fancy, det var det! Men; jeg skjønner ikke hva gresset gjør i bakgrunnen (ikke misforstå, jeg elsker slikt)? I forhold til det generelle designet stjeler dette en skikkelig slump oppmerksomhet. En ting du kan gjøre er å legge skygge under, slik at du får litt distanse fra gresset. En ting til er gradienten på "biip.no". Her holder det med én farge. Ikke gradient. o-en blir nesten "usynlig". Skjønner?

dritbra ellers.
er det meninga at kodeordet "spitzy" skal komme med på alle bildetekstene?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Yo gutter, og takk for alle tilbakemeldinger hittil

1. Jeg forstår godt at dere hater SMS/MMS osv.. Men det kan jeg ikke gjøre noe med. Det eneste jeg kan svare til det, er at Inpoc tjener ca 20.000 kr hver eneste dag på sin hjemmeside............

2. Jeg vet ikke hvorfor bildet er slettet.. Vi sitter jo og utvikler sidene nå, så kan hende det bare ble slettet ved en feil? Prøv igjen bare: Send et MMS-bilde med teksten SPITZY <kommentar> til 1966 (1 kr)

3. Nei, ordet SPITZY skal ikke være foran alle kommentarer Vi holder på med det.

4. niigu: Takk for gode tilbakemeldinger! Skal begynne å se på det
kanskje et dumt spørsmål, men hva er siden laget i?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Grafikken er laget i Photoshop + Illustrator, HTML + CSS er laget i Notepad, programmeringen er i ASP.net og noe javascript, mens det er en Access-database i bunn
finner egentlig ikke noe å pirke på sånn på rappen ihvertfall Litt morsomt at det var akkurat biip.no ... husker jeg ikke veldig feil så er det kompiser av en kompis som driver (eller ihvertfall starta) det, og de lurte litt på om vi ikke ville legge ut noen sms-tjenester på repeat.no gjennom dem, hvis det er de samme jeg tror det er da. Lurer på om han ene heter øystein?
Sinnsykt bra! *gi award*

Veldig veldig stilfullt og alt! Kjempefint! Fryd for øynene

Konstruktiv kritikk? Der det står BIIP.no så har du fått litt for mye grønt rett over .no der. Det synes jeg du burde ta bort.

Ellers er dette flott! Lykke til videre!
Må si meg enig med resten her, skikkelig kult.
Har ikke noe å pirke på enda.
Veldig bra side absolutt, designet passer perfekt til den typen sider.

Forresten, er det gratis å registrere seg? fant ingenting og det...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk for god kritikk

Ja, det er gratis å registrere seg på Biip.no... Planen er at vi etterhvert (i løpet av noen uker) skal tilby en rekke "goodies" der, blant annet gratis SMS, bestilling til mobil direkte fra mobil (uten å måtte taste inn bestillingskoder), administrasjon av SPITZY-bildene dine, kommunikasjon med andre medlemmer osv..
haha, den siden var søt. Og ryddig òg i fohold til andre mobiltulletingsider.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Forresten, Bo - programmeren - fikk nesten bakoversveis og snurrebart når han så at jeg sa følgende:

"Det ligger en Access database i bunn"

Han opplyser da følgende:
"Det er en MSSql database i bunn! Det blir som å sammenligne en olabil og en tanks!"

Hehe... Dere programmerere
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
*ler*

Stilig opplegg..

Sånn bortsett fra at jeg ikke kan fordra sånnt SMS / MMS skvip.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
No offence (for dette er faktisk et kompliment), men intellektuelle utenlandsstudenter med høyere utdannelse og gründerånd er faktisk ikke primærmålgruppen vår heller

Vi snakker heller om kids i alderen 10 til 20 år. Derfor sidene er litt bevisst barnslige.
Lekkert design, pirke på noen småting, noe er vel sagt før, leste ikke gjennom veldig grundig.

Siden drukner som sagt litt i bakgrunnen og det er en del feil i safari (luft midt inne i logoen, bilder forskjøvet ++) Mulig dette bare er en betafeil.
I tillegg kunne jeg ønsket meg litt "pusterom" når jeg kom inn på siden, ettersom den er veldig 'in medias res', rett på om du skjønner.
Når jeg tenker meg litt om er dette kanskje nettopp meningen, isåfall se bort i fra det jeg sa.

Logoen burde kanskje vært etterfulgt av noe som forklarte siden litt? "Biip.no - Norges feteste mobilportal" eller noe, slik at man skjønner hva man faktisk er inne på?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar jeg fikk forrige gangen jeg postet i denne tråden.

Nå har vi oppdatert Biip.no ganske heftig, og i den forbindelse hadde det vært kjekt med en ny runde testing/tilbakemeldinger. Biip.no skal lanseres nå til mandag (i morgen/overimorgen), og da skal alt helst funke 100%.

Adressen er som forrige gang: http://195.159.94.222/biip/Default.aspx

En av de få tingene som ikke funker skikkelig enda, er MP3-playeren i ringetone-lista.. Word?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
liker siden fortsatt veldig bra, men den ringetone-sample-avspilleren fungerer ikke, men har ingenting ellers og pirke på..
dere er helt klart dyktige!

Stormen, det er derfor du er min helt

edit, tror den kommer til å falle i smak hos målgruppen, mobilfreaker i alderen 10-20.
Sist endret av Freaken; 16. april 2005 kl. 22:21.
Fant en feil når jeg skulle regge meg, mailen min er ganske lang, men når jeg skal skrive den på nytt i bekreft epost så får jeg ikke skrevet inn M'en i @hotmail.coM saken.
Kanskje du får fikset det ?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
merka det jeg og, på "bekreft Email" så kan man ikke ha mer en 20 tegn..
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Åh... Veldig bra. Takk Det må vi se på!

Den flash-greia vet jeg forresten at er fucket.. We're working on it! I've got my best man on the job


PS: For de som måtte lure, så er alle tjenester (foruten mobilspill + ringetoner) gratis nå. Så det er bare å teste Spitzy, mobilgrupper og slikt...
Sist endret av Stormen; 16. april 2005 kl. 22:44.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
flott, hehe :]

men delevis offtopic, er det du som står for prosjektet, eller gjør du dette på oppdrag fra noen?

Edit, okei, jeg må lære og lese, står i første post..

men enda mer offtopic, bare av ren nysjerrighet, hva får dere for et sånt oppdrag?
Sist endret av Freaken; 16. april 2005 kl. 22:45.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Freaken, det kan jeg egentlig ikke si. Men la oss bare si at det er et grunnbeløp, og deretter en god salgsprovisjon; som bringer totalen opp i et fyldig 5-sifret beløp i løpet av 1 år.

...men vi fortjener det. Her sitter jeg 22:47 på en lørdag kveld - og koder & drikker om hverandre
Sist endret av Stormen; 16. april 2005 kl. 22:49.
Stormen: Når jeg skal velge mobilmerke, så står den på Nokia som default. Jeg har Siemens, men modell-boksen ender ikke når jeg velger et annet merke. Den står kun på alle Nokia-modellene.
Hvis du forstår hva jeg mener.
Når du registrerer deg, vil du få hundre reklamemeldinger som du får med eurobate og inpoc?
Eller kan du garantere at jeg vil få null meldinger fra dem.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. "Fra dem"... Jeg kan garantere deg at vi ikke vil sende deg noen reklamemeldinger

Det eneste vi skal gjøre, er å sende ut et nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden.

Vi skal ikke tjene pengene på å drive reklame; vi tjener de på å være den beste mobilsiten i Norge, levere de kuleste javaspillene, beste ringetonene - og bare generellt være greie.

Det er det som er fett med NFF; man får treffe folka bak sitene som man før bare var en vanlig besøkende til. Som medlem av NFF kan man klage direkte.. Har gjort det selv mange ganger
Burde ikke "ønsket passord" være med stjerner og skrives inn to ganger?
Synes siden var veldig bra utført med tanke på design og oversikt.

Er ikke "bildene" som selges kopibeskyttet?

Morsomt med Access database men den skal dere vel ikke bruke i kommersiell basis til besøkende? Den kommer til å krasje hardt, og skape problemer. Teknologien i Access er ikke egnet for slikt. Sett om du får 10 000 tilkoblinger i databasen, 10 000 transaksjoner og et antall sidevisninger pr sekund.

Den håper jeg du bytter ut
Sist endret av Voyage; 16. april 2005 kl. 23:43.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Voyage, bare et tips: Les tråden før du poster. Det er en Mssql database.

Og bildene er seff kopibeskyttet; til oss/Telitas. Det er som å spørre Britney Spears om ikke musikken hennes også er kopibeskyttet. Eh... Ja. Duh.

Når det gjelder passordet, så burde vi kanskje legge det inn to ganger ja..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Synes siden ser veldig bra ut jeg. Dere klarer nok å lure penger fra mange små barn med et slikt design
Jeg har uansett et par designmessige ting å sette fingeren på.


http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/stormen/firefox1.jpg
Headeren strekker seg en pixel for langt til venstre i firefox for OS X.

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/stormen/firefox2.jpg
Synes den mørke linja på oversiden av regnbuen var ganske ujevn.

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/stormen/firefox3.jpg
Synes den lysegrønne og den lyseblåe fargen burde skilles mer. Jeg har i alle fall vanskelig for å se en klar overgang med mine øyne.

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/stormen/safari.jpg
Dette problemet oppstår i safari.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Kakcoo
http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/stormen/firefox1.jpg
Headeren strekker seg en pixel for langt til venstre i firefox for OS X.
Vis hele sitatet...
Ser likedan ut med FF i Windows også, for the record

Og hvorfor er det så dårlig utvalg av mp3-ringetoner?
Bare teit prating og annet bullshit
Sist endret av Ond^Sofa; 17. april 2005 kl. 16:49.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for gode innspill

Hadde vært veldig kult om noen gadd teste Spitzy-funksjonen også.. Det er veldig enkelt; bare send et bilde av deg selv/whatever som MMS til 1966 - med teksten SPITZY et sted i meldingen. Det er gratis frem til vi lanserer, seff
▼ ... noen uker senere ... ▼
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Kom forresten over enda en del feil i Safari. Du kan jo se selv.
http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/biip.jpg