Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1533
Hei.

Jeg mistet min Acer bærbare data i bakken for en stund siden (litt mindre enn en meter). Etter dette har det bare blitt værre og værre. Den kan f.eks: henge seg bare helt uten noen grunn.. Har startopp problemer, og for øyeblikker sitter jeg i "sikkerhetmodus" for den starter ikke uten det..

Jeg vet ikke helt hvor mye forsikkringen dekker av slike ting.. Kan jeg bare si at den har begynt å henge seg uten noen grunn, og be de om å skjekke den? Eller bør jeg si det som det er, at jeg mistet den i bakken?

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Noen som har opplevd noe lignende?
Harddisken er sannsynligvis den mest ømfintlige delen i en PC. Den er spesifisert med antall G den tåler - altså sier det noe om at den ikke liker støt. Hvis noe er fysisk ødelagt, tror jeg fort det er harddisken din

EDIT: Jeg tror ikke de sjekker inni harddisken, så om det er det som er problemet er det faktisk en mulighet for at du får igjen på forsikringa..
Sist endret av excubated; 20. januar 2008 kl. 21:40.
Sitat av Paranoid
Hei.

Jeg mistet min Acer bærbare data i bakken for en stund siden (litt mindre enn en meter). Etter dette har det bare blitt værre og værre. Den kan f.eks: henge seg bare helt uten noen grunn.. Har startopp problemer, og for øyeblikker sitter jeg i "sikkerhetmodus" for den starter ikke uten det..

Jeg vet ikke helt hvor mye forsikkringen dekker av slike ting.. Kan jeg bare si at den har begynt å henge seg uten noen grunn, og be de om å skjekke den? Eller bør jeg si det som det er, at jeg mistet den i bakken?

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Noen som har opplevd noe lignende?
Vis hele sitatet...
Hvordan forsikring har du og hvor gammel er pc`n? Dersom den er veldig gammel uten forsikring tror jeg du kan glemme garanti. Men har du en god forsikring kan du prøve. Vist ikke, send den inn og si at den har blitt sånn. Du taper ingenting om det ikke funker
Trådstarter
Den er ganske ny, kjøpte den i sommer.. Så du foreslår at jeg får dem til å ta en sjekk, og dersom de ikke finner noe, så skifter jeg harddisken?
Sitat av Paranoid
Den er ganske ny, kjøpte den i sommer.. Så du foreslår at jeg får dem til å ta en sjekk, og dersom de ikke finner noe, så skifter jeg harddisken?
Vis hele sitatet...
Ja, eller du kan la de gjøre det. Dersom de ikke finner noe galt som du kan ha gjort, så får du ny på garantien. Dersom du har forsikring, vil denne dekke det.

Dersom de finner at du har mistet den i bakken og/eller du ikke har forsikring så må du nok leve med den som den er
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Det finnes jo en drøss med maskiner som bare dør av seg selv - og det kan være mange grunner til slike ting (defekte harddisker, overoppheting osv). Så lenge det ikke er så mange ytre synlige tegn på at den har falt i bakken tror jeg fint du kan klare å få dette fikset på garanti, bare ta den med i butikken.
Tusenkronersspørsmålet: Har du forsikring eller tenker du på relkamasjonsretten?