Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Holder du deg til soft drugs?
Ja. - 46,55%
Nei. - 37,93%
Ga faen før, nå holder jeg meg til soft drugs. - 10,34%
Bruker ingen stoffer utenom te/kaffe. - 5,17%
Stemmegivere: 58. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  23 1546
En utvidelse av denne tråden da jeg var for korttenkt til å legge inn en spørreundersøkelse i den.
Sist endret av Penisskaft; 14. mars 2023 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mdma er da ikke akkurat noen "soft drug"
Sitat av Revklo Vis innlegg
Mdma er da ikke akkurat noen "soft drug"
Vis hele sitatet...
Den diskusjonen kan godt bli en egen tråd

Men jo, jeg synes det. På ytterkanten definitivt, men ikke det samme som crack/kokain. Du skal jobbe hardt for å gjøre deg til uteligger om du bare bruker MDMA.

Soft drug betyr ikke uskadelig/ufarlig.
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Soft drug betyr ikke uskadelig/ufarlig.
Vis hele sitatet...
Så hvordan definerer du "soft drugs" egentlig? Det er ganske relevant til trådens kjerne.

Når jeg tenker soft drugs så tenker jeg stoffer som er veldig fysisk trygge som feks cannabis. MDMA er ganske trygt om det blir brukt riktig, men igjen det er heroin også. Hele greia soft/hard drugs er teit da alle stoffer har forskjellige risiko profiler.

Hvor plaserer man feks sigaretter? Blir ikke spesielt ruset på det, ikke overdoser folk på det og ikke blir man uteliggere av det, men fortsatt så dreper sigaretter flere folk årlig enn alle andre drugs, mord, bilulykker, brann og aids sammenlagt.
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Den diskusjonen kan godt bli en egen tråd

Men jo, jeg synes det. På ytterkanten definitivt, men ikke det samme som crack/kokain. Du skal jobbe hardt for å gjøre deg til uteligger om du bare bruker MDMA.

Soft drug betyr ikke uskadelig/ufarlig.
Vis hele sitatet...
Vel, de absolutt jævligste bivirkningene og nedturene jeg har hatt har vært etter molly-turer. Jeg ville satt kokain over mdma på "soft-skalaen" for å si det sånn, hehe.

Men er selvsagt lov å være uenig
Sist endret av Revklo; 14. mars 2023 kl. 04:30.
Sitat av Alge Vis innlegg
Så hvordan definerer du "soft drugs" egentlig? Det er ganske relevant til trådens kjerne.
Vis hele sitatet...
Åpne hoveddtråden i linken øverst så finner du min definisjon på hva som er hva. Hvorfor sier jeg lite om, men det er ikke relevant med tanke på spørsmålet jeg stiller.

Jeg lurer på hvor du ligger etter min definisjon. Ikke hvorvidt du/dere er enig i kategoriseringen.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sett flere koke bort hjernen på MDMA med for mye bruk av det
Vil ikke defineres etter din definisjon.
Anonym bruker
"Stum Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk som opplever mdma som beskrivelsene over må jo ta ekstreme doser...
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folk som opplever mdma som beskrivelsene over må jo ta ekstreme doser...
Vis hele sitatet...
Kanskje hard drug definisjonen handler om skadepotensiale?

Jeg har brukt molly 5 ganger il.a livet litt (første gang i 2020), og holdt meg til 80-120 mg hver gang jeg har trippa. Ikke blanda med andre drugs.

Jeg synes MDMA har en fin afterglow, og synes ikke "nedturen" er så gale som folk sier den er. Med det sagt så har jeg ADHD, vet ikke om det påvirker. Jeg tror muligens jeg har kjent på "tirsdags depresjonen" en eller to ganger, men det er alt.

Jeg tror det er klassifisert som hard drug fordi at det har stort skadepotensiale hvis man bruker det for ofte, eller for mye. Det kan man jo forsåvidt si om alkohol også, men, fylla og skallebank er noe de færreste orker å holde på med dag inn og ut. Vedvarende alkohol misbruk tar mye lengre tid før det fører til vedvarende hjerneskade, såvidt jeg skjønner.

Gir du en idiot for mye MDMA, tar de mye større mengder enn forsvarlig, og gjerne booster det, og tar det helga etter, og helga etter der igjen, og så prøver den to-tre dager på rad etc.

Og tror det er her hard drug klassifiseringen kommer. Røyker man seg ballefjern noen dager på rad ødelegger man ikke hjernen på samme måte. Man kan riktignok utvikle paranoia og schizofreni hvis man er genetisk utsatt for det, men det vil jeg påstå ikke er klassisk "hjerneskade"
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis du ikke klarer å definere hva som er soft drugs, hvordan skal vi kunne ha en mening og stemme på det?
Sist endret av Bothrops; 14. mars 2023 kl. 14:05.
Dette blir for dumt. Mdma er soft drug? Jeg har aldri fått brainzap av for mye kokain. Men det har jeg av mdma.

Det er bare å glemme å prøve seg på at mdma er så jævelig ufarlig.

Nattesvetting
Afterglow så sterkt i flere måneder etter slutt at en nesten ikke kan kjøre bil.
Brainzap
Forvridde farger.

Bare å glemme.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Har noen venner som bruker bekrepet "soft drugs". En ting de fleste av de har til felles er at de synes selv de er så fornuftige. De hater ketamin og elsker sopp. Det de ikke forstår er at med ketamin så vet de nøyaktig hva og hvor mye de får i seg, noe som i mine øyne er mer fornuftig enn å gamble med den naturlige soppen.
For hva det er verdt har jeg aldri prøvd ketamin selv, mener ikke å forsvare det. Bare et eksempel.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Den diskusjonen kan godt bli en egen tråd

Men jo, jeg synes det. På ytterkanten definitivt, men ikke det samme som crack/kokain. Du skal jobbe hardt for å gjøre deg til uteligger om du bare bruker MDMA.

Soft drug betyr ikke uskadelig/ufarlig.
Vis hele sitatet...
Rar definisjon. Kanskje vanskelig å bli uteligger på kun MDMA.

Men I forhold til andre rusmidler er det vel den kjappeste måten å fritere hjernen din på.

Bruker du kokain/alkohol/speed hver dag i mnd kan du komme deg unna med det uten særlige lang-varige effekter.

Bruker du MDMA hver dag i en måned har du gjort skade som ikke kan måle seg med andre vanlige rusmidler. Du vil mest sannsynelig bli deprimert i flere måneder og kanskje år. Trenger ikke å være høye doser engang.

Kjenner folk som har vært på MDMA binge og de hater livet sitt og føler seg hjerneskada. MDMA kan ødelegge liv.

Det er slettes ikke noe soft drug.
MDMA er i grenseland mellom soft og hard drug, da det har karakteristikker fra begge. Andre stoffer vi finner her er ketamin og koffein (p.g.a relativt lav forskjell mellom brukerdose og dødelig dose). Se her: https://simple.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_drugs

Jeg stemte nei fordi jeg er alkoholiker.
Sitat av En deling Vis innlegg
MDMA er i grenseland mellom soft og hard drug, da det har karakteristikker fra begge. Andre stoffer vi finner her er ketamin og koffein (p.g.a relativt lav forskjell mellom brukerdose og dødelig dose). Se her: https://simple.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_drugs

Jeg stemte nei fordi jeg er alkoholiker.
Vis hele sitatet...
Han regner også alkohol som en soft drug
Sitat av Revklo Vis innlegg
Han regner også alkohol som en soft drug
Vis hele sitatet...
Det gir jo ingen mening gitt at det er et av de mest skadelige rusmidlene vi har. Jeg har vært døden nær fra abstinenser før.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er fett å mene hva som er hard drug eller ikke, men MDMA er et harddrug per definisjon.

Jeg personlig derimot ser ikke på LSD som et ‘hard drug’, selv om det per definisjon er det.

Grunnen til det er fordi det gir minimalt med fysisk risiko for skader, føler meg alltid bedre dagene etterpå og det gir nytt giv for livet.

Men igjen, det er fortsatt et kjemisknfremstilt harddrug.

MDMA ble jeg psykisk avhengig av og brukte rundt 100 ganger på et år. Det ga kraftig nedtur.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
mdma er så utrolig deilig og godt at om man har god tilgang så er det vanskelig og modere bruken, spesielt om man har det vanskelig fra før og mdma tar vekk smerten . putselig tar en det dagelig om får toleranse og må øke dosene , her bør røde varsel lamper blinke og en kutte det ut fullstendig
Fuck Mr. Plod!
Har begynt med alkohol igjen, så nei. Ikke bare soft drugs lenger
Det her er jo ganske fucked spør du meg når du sier at folk skal ikke bry seg om din på trynet definisjon av soft og hard drugs, og bare skal ignorere den fundamentale detaljen og svare på spørsmålet ditt som om man hadde forståelse for det?

Det er som å si hei! Vannet i bassenget er fullt av dritt, men hopp uti uansett a! Lat som ikke det er no galt og bli med på dette tullet jeg driver med!
Sist endret av Bluesky_; 16. mars 2023 kl. 07:22.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det her er jo ganske fucked spør du meg når du sier at folk skal ikke bry seg om din på trynet definisjon av soft og hard drugs, og bare skal gnorere den fundamentale detaljen og svare på spørsmålet ditt som om man hadde forståelse for det? D

et er som å si hei! Vannet i bassenget er fullt av dritt, men hopp uti uansett a! Lat som ikke det er no galt og bli med på dette tullet jeg driver med!
Vis hele sitatet...
Har du ikke forståelse så ikke les, ikke svar. Enkelt og greit. Stemple meg som dust. Samme for meg

Vet ikke hvorfor jeg svarer deg, men har vel noe med mine symptatiske sider å gjøre. Gå å lev din versjon av dette livet. Møtes i etterlivet eller aldri.

Skulle lagt inn svaralternativet: "er ikke enig i din definisjon" i pollen. Kan det legges til av en moderator så blir pollen en bedre speiling av folks standpunkt.
Sist endret av Penisskaft; 16. mars 2023 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Har du ikke forståelse så ikke les, ikke svar. Enkelt og greit. Stemple meg som dust. Samme for meg

Vet ikke hvorfor jeg svarer deg, men har vel noe med mine symptatiske sider å gjøre. Gå å lev din versjon av dette livet. Møtes i etterlivet eller aldri.

Skulle lagt inn svaralternativet: "er ikke enig i din definisjon" i pollen. Kan det legges til av en moderator så blir pollen en bedre speiling av folks standpunkt.
Vis hele sitatet...


Du sier amfetamin ikke er soft drug, hva med syntetisk amfetamin da? Aka. ritalin.

Jeg ser på thc som et soft drug hvis det er i forsvarlige brukerdoser. Har tatt en edible som besto av 2-3 gram hasj, og det ødelagte meg 100 ganger mere en fuckings fentanyl, 2 dager hvor jeg ikke klarte å gå.

I tillegg er det ingen drug som har gitt meg mere problemer en hasj.

Merker at jeg egt driter i hva du definerer som et soft drug, mdma? Virkelig? Folk blir jo deprimert i flere år av misbruk, og hvis du tenker på 3mnd regelen så driter jeg i det å. Fordi så og si alle** drugs er "soft" om du har lange pauser imellom.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Skinny Vis innlegg
Har noen venner som bruker bekrepet "soft drugs". En ting de fleste av de har til felles er at de synes selv de er så fornuftige. De hater ketamin og elsker sopp. Det de ikke forstår er at med ketamin så vet de nøyaktig hva og hvor mye de får i seg, noe som i mine øyne er mer fornuftig enn å gamble med den naturlige soppen.
For hva det er verdt har jeg aldri prøvd ketamin selv, mener ikke å forsvare det. Bare et eksempel.
Vis hele sitatet...
Plukket veldig mye flein i fjor høst, alt er tørket, mixet med stavmixer til et veldig grovt pulver som måles opp nøye og filtreres i en kopp med te. Gradevis økt inntaket for å finne ut hva som passer meg best. Begynte med 0.5g opp til 2.3g å må si at alt i mellom 0.5-1.7g er helt innafor når man bare vil sitte hjemme alene, høre på litt musikk mens man bare har det fint. Å skulle noen ringe eller komme på døra, så foruten større pupiler, så kan man fint ta seg sammen så man virker noenlunde oppegående. Drikker minimalt med alkohol, bruker ikke noen annen form for rus. Kun flein, chill og musikk, samt en gåtur i skogen en sjelden gang. I mine øyne, ganske harmløs og ''fornuftig'' bruk. Samt, sliter litt med at jeg blir fort trøtt på kveldstid, og sovner ofte på sofaen. Da hender det seg at om jeg har et ønske om å være seint oppe av en eller annen grunn, så tar jeg kanskje så lite som 0.3g da det virker å ha en søvn dempende effekt på meg i noen timer.

* Støtter ikke dealere med cash.
* Blir ikke avhengig.
* Fungerer greit.
* Kjører ikke i rus.
* Kommer seg ut på tur mens man plukker.
* Bortsett fra litt økt drivstoff utgifter ila høsten, gratis.
* I følge rus lista, lang mindre helseskadelig en alkohol/tobakk.

Å ikke minst, blir fort resistent, så lite vits å bruke det ofte. Går fort 2 uker, til flere måneder mellom hver gang.