Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2426
som tittelen beskriver hva betyr order dotts i slang sammengeng rusmiljø eller vanlig? takk
Hvorfor bare spurte du ikke han som sa det istedet for å spørre her?
LSD
Har hørt det tidligere og tror det betyr og samle kunder drug sales men google gir meg varierende svar.
Som dåven sier, dots, eller dotter på norsk, er slang for microdots. Microdots er bittesmå LSD-tabletter.



takk for svar
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En dått kan også bety en bomull som er brukt til å filtrere noe man skal injisere med
"dott❄️"

litt mer spesifikt, som i et brukernavn
Sist endret av GoingCrazy; 11. mars 2023 kl. 15:27.
Det betyr kunde.
Jeg kan aldri huske å ha hørt noen snakke om mikrodotter i Norge, men det er derimot ikke uvanlig at folk som injiserer tar vare på bomullsdottene de bruker til å filtrere stoffene før de skyter det.
Slike dotter kan inneholde rundt ca 10% av det man filtrerer så det er bedre å bruke det produktet jeg linker til nedenfor slik at man unngår dette tapet.

« The sterifilt is designed to be a single use device. The main reason cigarette and other makeshift filters are reused is that they retain around 10% of the drug – the sterifilt retains no fluid, and no drug so there is no incentive for re-use.»

https://brukerutstyr.no/product/ster...basic-100-stk/

-Sterifilt-original har vist seg effektive i laboratorie studier utført av Jenny Scott ved University of Bath for å fjerne 90 % av partiklene som måler mindre enn 5 mikron, og 99 % av alle partikler større enn 5 mikron fra løsningen, noe som betyr at den vil redusere lungeskade forårsaket av partikkelinjeksjon.

-Sterifilt har en polypropylenmembran som filtrerer mye mer effektivt enn provisoriske filtre (som bomull/sigarettfiltre) og er mye mindre sannsynlig å deles fordi den:

-Beholder langt mindre stoff enn et provisorisk filter;
Kan kun brukes en`gang, så den går i stykker hvis den brukes flere ganger; og
Fungerer med både knuste tabletter og pulveriserte rusmidler.
Dette betyr at Sterifilt har betydelig potensial til å redusere bløtvevsinfeksjoner og andre problemer som oppstår ved gjenbruk av filtre.

https://brukerutstyr.no/product/sterifilt-fast-100-stk/
-Sterifilt FAST eliminerer 90 % av de uløselige partiklene større enn 5 µm og 93 % av partiklene større enn 10 µm.


https://www.exchangesupplies.org/sho...ifilt_plus.php
-Sterifilt PLUS is the ultimate addition to the Sterifilt range: a filter that rapidly and effectively removes bacteria from drug solutions.

-With high speed filtration capability for both dissolved powders and tablets crushed in water, the Sterifilt PLUS fits all makes of all-in-one fixed needle syringes, and all luer slip syringe barrels.


Nå ble dette ett litt langt svar, men jeg mener dette er viktig informasjon og håper flere folk tar i bruk disse ultimate filterene, ikke nok med at man sløser mindre stoff, men man beskytter seg selv ganske grundig mot typiske komplikasjoner med helsen som ofte oppstår hos folk som skyter.
Filterene fås gratis der hvor du henter gratis brukerutstyr over hele landet, ellers kan det bestilles på linkene over her.


Www.Brukerutstyr.no sender også gratis sprøyter og kanyler til privatpersoner;
-Vi legger nå til rette for at privatpersoner som bor i kommuner med dårlig tilgang til, eller har lang reisevei for å hente brukerutstyr, kan bestille dette gratis av oss.

-Man kan bestille 100 stk sprøyter og 100 stk kanyler hver måned.
Vi sender dette anonymt via Post til ditt nærmeste utleveringssted.
Sist endret av DrDeath; 11. mars 2023 kl. 16:26.
Sitat av Revklo Vis innlegg
Det betyr kunde.
Vis hele sitatet...
ja jeg har hørt dette, mest sannsynligvis dette tenker jeg. dots er kunder kult haha
Ja jeg har aldri hørt det bli brukt om noe annet. Ganske vanlig ord blandt den yngre garde, hvertfall på østlandet
Sier meg også enig i det @DrDeath sier her, for jeg har heller aldri hørt om mikrodotter i Norge i løpet av mine 20 år i miljøene. Ikke har jeg hørt folk si noe om at kunder er dotter heller.

Dotter er enten bomull brukt til filter, eller så er det en nedsnødd person som oppfører seg som en dott.

Et spørsmål siden du nevner filter; er det ikke skikkelig vanskelig å filtrere med sånne filtre? Jeg kjøpte meg noen mikronfiltre som var på 0.2 tror jeg, og de ble jo stort sett helt tette før jeg kom så mye som halvveis inn i blandingen. Når det gjelder sånne gateblandinger som kan inneholde alt mulig av tilsetninger, så har jeg inntrykk av at disse filtrene er helt ubrukelige egentlig.
Jeg vet hva du mener, var det vanlige hjulfilter du brukte da? De er ofte veldig vanskelige i bruk, ofte må man trykke blandingen gjennom istedenfor å trekke gjennom når man bruker slike.
Hvis blandingen er skikkelig grumsete så anbefaler jeg å bruke Sterifilt FAST som er utviklet for å kunne brukes for filtrering av piller, for ting som ikke inneholder så mye dritt bruker du det vanlige Sterifilteret.
Legg inn en bestilling eller hør om du kan få prøve ett par filter hvis ditt lokale utleveringssted ikke har slikt inne.

Sterifilt FAST: Med en diameter på 15 mm sikrer denne nye modellen en høyhastighetsfiltrering: den eliminerer de uløselige partiklene i buprenorfin tabletter innen 11 sekunder, og urenheter fra pulver (kokain, heroin, katinoner) innen 10 sekunder.
Sterifilt FAST eliminerer 90 % av de uløselige partiklene større enn 5 µm og 93 % av partiklene større enn 10 µm.

Det kan kombineres med det vanlige Sterifilteret når vesken har vært gjennom Sterifilt FAST.
Det er ett helt annet design med stort fokus på minimalt med tap ulikt de vanlige hjulfiltrene.

Er mange folk som må operere hjerteklaffen grunnet injisering av subutex som kunne sluppet det ved bruk av disse.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Sier meg også enig i det @DrDeath sier her, for jeg har heller aldri hørt om mikrodotter i Norge i løpet av mine 20 år i miljøene. Ikke har jeg hørt folk si noe om at kunder er dotter heller.

Dotter er enten bomull brukt til filter, eller så er det en nedsnødd person som oppfører seg som en dott.

Et spørsmål siden du nevner filter; er det ikke skikkelig vanskelig å filtrere med sånne filtre? Jeg kjøpte meg noen mikronfiltre som var på 0.2 tror jeg, og de ble jo stort sett helt tette før jeg kom så mye som halvveis inn i blandingen. Når det gjelder sånne gateblandinger som kan inneholde alt mulig av tilsetninger, så har jeg inntrykk av at disse filtrene er helt ubrukelige egentlig.
Vis hele sitatet...
Det blir brukt om kunder. Er bare å høre på den forferdelige nye rapmusikken YLTV legger ut om dagen. "Møter en dot eller to, balenciaga på mine sko"
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Sier meg også enig i det @DrDeath sier her, for jeg har heller aldri hørt om mikrodotter i Norge i løpet av mine 20 år i miljøene. Ikke har jeg hørt folk si noe om at kunder er dotter heller.
Vis hele sitatet...
Det var mikrodotter i Oslo back in the days. De pleide å være mørkelilla, og litt uregelmessige i formen. Men ser nå at det ikke er så relevant i denne sammenhengen. Kidsa har tydeligvis nye kodeord som jeg ikke følger med på.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg vet hva du mener, var det vanlige hjulfilter du brukte da? De er ofte veldig vanskelige i bruk, ofte må man trykke blandingen gjennom istedenfor å trekke gjennom når man bruker slike.
Hvis blandingen er skikkelig grumsete så anbefaler jeg å bruke Sterifilt FAST som er utviklet for å kunne brukes for filtrering av piller, for ting som ikke inneholder så mye dritt bruker du det vanlige Sterifilteret.
Legg inn en bestilling eller hør om du kan få prøve ett par filter hvis ditt lokale utleveringssted ikke har slikt inne.

Sterifilt FAST: Med en diameter på 15 mm sikrer denne nye modellen en høyhastighetsfiltrering: den eliminerer de uløselige partiklene i buprenorfin tabletter innen 11 sekunder, og urenheter fra pulver (kokain, heroin, katinoner) innen 10 sekunder.
Sterifilt FAST eliminerer 90 % av de uløselige partiklene større enn 5 µm og 93 % av partiklene større enn 10 µm.

Det kan kombineres med det vanlige Sterifilteret når vesken har vært gjennom Sterifilt FAST.
Det er ett helt annet design med stort fokus på minimalt med tap ulikt de vanlige hjulfiltrene.

Er mange folk som må operere hjerteklaffen grunnet injisering av subutex som kunne sluppet det ved bruk av disse.
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Dette skal jeg undersøke nærmere. Jeg har vært spesielt uforsiktig til tider sånn at jeg har sett støvskyen nedi sprøyta og bare injisert den allikevel.

Sitat av Revklo Vis innlegg
Det blir brukt om kunder. Er bare å høre på den forferdelige nye rapmusikken YLTV legger ut om dagen. "Møter en dot eller to, balenciaga på mine sko"
Vis hele sitatet...
Jøss, hva man lærer. Men er det ikke frekt å kalle en kunde for dott? Når jeg tenker på et menneske som er en dott, så er jo ikke det akkurat det beste komplimentet jeg kan gi.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det var mikrodotter i Oslo back in the days. De pleide å være mørkelilla, og litt uregelmessige i formen. Men ser nå at det ikke er så relevant i denne sammenhengen. Kidsa har tydeligvis nye kodeord som jeg ikke følger med på.
Vis hele sitatet...
Jeg henger tydeligvis ikke helt med jeg heller. Høres jo ut som om du har vært litt heldig når det kommer til psykedelika "revolusjonen" her i landet da, for jeg ble litt misunnelig på deg nå.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Takk for tips. Dette skal jeg undersøke nærmere. Jeg har vært spesielt uforsiktig til tider sånn at jeg har sett støvskyen nedi sprøyta og bare injisert den allikevel.



Jøss, hva man lærer. Men er det ikke frekt å kalle en kunde for dott? Når jeg tenker på et menneske som er en dott, så er jo ikke det akkurat det beste komplimentet jeg kan gi.



Jeg henger tydeligvis ikke helt med jeg heller. Høres jo ut som om du har vært litt heldig når det kommer til psykedelika "revolusjonen" her i landet da, for jeg ble litt misunnelig på deg nå.
Vis hele sitatet...
Dots som kunder, assosierer med brikker i et spill eller loade-punktumer. Et av mange steg i industrien
Sist endret av Majao Gibensis; 15. mars 2023 kl. 09:34.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Dots som kunder, assosierer med brikker i et spill eller loade-punktumer. Et av mange steg i industrien
Vis hele sitatet...
Ahh, men da skjønner jeg. Takk så mye for at du forklarte det for meg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg vet hva du mener, var det vanlige hjulfilter du brukte da? De er ofte veldig vanskelige i bruk, ofte må man trykke blandingen gjennom istedenfor å trekke gjennom når man bruker slike.
Hvis blandingen er skikkelig grumsete så anbefaler jeg å bruke Sterifilt FAST som er utviklet for å kunne brukes for filtrering av piller, for ting som ikke inneholder så mye dritt bruker du det vanlige Sterifilteret.
Legg inn en bestilling eller hør om du kan få prøve ett par filter hvis ditt lokale utleveringssted ikke har slikt inne.

Sterifilt FAST: Med en diameter på 15 mm sikrer denne nye modellen en høyhastighetsfiltrering: den eliminerer de uløselige partiklene i buprenorfin tabletter innen 11 sekunder, og urenheter fra pulver (kokain, heroin, katinoner) innen 10 sekunder.
Sterifilt FAST eliminerer 90 % av de uløselige partiklene større enn 5 µm og 93 % av partiklene større enn 10 µm.

Det kan kombineres med det vanlige Sterifilteret når vesken har vært gjennom Sterifilt FAST.
Det er ett helt annet design med stort fokus på minimalt med tap ulikt de vanlige hjulfiltrene.

Er mange folk som må operere hjerteklaffen grunnet injisering av subutex som kunne sluppet det ved bruk av disse.
Vis hele sitatet...
Har de begynt å dele ut disse i luka i byen, eller må det bestilles?
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Sier meg også enig i det @DrDeath sier her, for jeg har heller aldri hørt om mikrodotter i Norge i løpet av mine 20 år i miljøene. Ikke har jeg hørt folk si noe om at kunder er dotter heller.

Dotter er enten bomull brukt til filter, eller så er det en nedsnødd person som oppfører seg som en dott.

Et spørsmål siden du nevner filter; er det ikke skikkelig vanskelig å filtrere med sånne filtre? Jeg kjøpte meg noen mikronfiltre som var på 0.2 tror jeg, og de ble jo stort sett helt tette før jeg kom så mye som halvveis inn i blandingen. Når det gjelder sånne gateblandinger som kan inneholde alt mulig av tilsetninger, så har jeg inntrykk av at disse filtrene er helt ubrukelige egentlig.
Vis hele sitatet...
Det har vært masse microdotter på markedet i Norge men det begynner å bli lenge siden, dvs jeg har ikke fulgt med på et par tiår snart..
Spesielt gule husker jeg det var mange av, på nittitallet men også noen lilla.
Sist endret av Fraktalist; 15. januar 2024 kl. 08:42.
Husker det var mocrodots med LSD her for over 25 år siden. Har aldri sett det siden. Funket bra.
Microdotsene for 20-25 år siden var nice! Noen kalte de flint. Kunne minne om valmuefrø, bare bittelitt større kanskje.

Eller så har jeg hørt ordet dot beskrive en tulling/fjomp. (Dått ? )

Mvh
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
som tittelen beskriver hva betyr order dotts i slang sammengeng rusmiljø eller vanlig? takk
Vis hele sitatet...
dotts for meg betyr kunder.
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
som tittelen beskriver hva betyr order dotts i slang sammengeng rusmiljø eller vanlig? takk
Vis hele sitatet...
Kunder
Noen som vet om de har begynt å dele ut filterhjul, siden det er til salgs på brukerutstyr? Jeg har aldri sett se her i Oslo, og ikke blitt tlbudt de eller fått noen info om de i luka
Anonym bruker
"Fremmed Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis av meg mener mikrodotter,han sa de var halv me lsd og andre halvdel me meskalin,aldri sett eller prøvd selv men det hørdes sykt ut
Tydelig at det er snakk om kodeord for kunder her, etter alle innspillene fra den yngre garde.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En kompis av meg mener mikrodotter,han sa de var halv me lsd og andre halvdel me meskalin,aldri sett eller prøvd selv men det hørdes sykt ut
Vis hele sitatet...
BS. En mikrodott veier ikke stort mer enn 10 mg, ofte mindre, og meskalin doseres i noen hundre mg. Helt meningsløst å putte meskalin i en mikrodott.
Sist endret av mentalmelt; 15. januar 2024 kl. 21:59.