Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 839
Hei!
Bytta fra iPhone 11 pro til iPhone 14 pro da jeg fikk sistnevnte gjennom jobb. Liker å ta bilder, og likte godt kameraet og kvaliteten på 11 pro. På 14 pro sliter jeg med at fokuset «henger», både i snapkamera og vanlig kamera. Bildene blir blurry, og kameraet sliter fælt med å fokusere. Bare å skanne en QR-kode er vanskelig fordi fokuset kløner.

Er det slik kameraet skal være? Noe jeg kan fikse selv/endre innstillinger?
Det er flere kjent feil på iPhone 14 pro knyttet til kamera. Flere av disse skal være fikset gjennom programvare. Har du oppdatert telefonen til nyeste iOS versjon?

Ikke sikkert at dette løser akkurat ditt problem, men det skal potensielt løse en del.

Det er også noen som skriver at de kan teste å skru av "Macro Mode" i innstillinger under kamera, og at dette skal ha fungert. Du kan evt. teste ut om dette har noen effekt for deg.
Sist endret av Erlpil; 16. desember 2022 kl. 21:11. Grunn: Lagt inn info om Macro Mode
Trådstarter
2 0
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Det er flere kjent feil på iPhone 14 pro knyttet til kamera. Flere av disse skal være fikset gjennom programvare. Har du oppdatert telefonen til nyeste iOS versjon?

Ikke sikkert at dette løser akkurat ditt problem, men det skal potensielt løse en del.

Det er også noen som skriver at de kan teste å skru av "Macro Mode" i innstillinger under kamera, og at dette skal ha fungert. Du kan evt. teste ut om dette har noen effekt for deg.
Vis hele sitatet...
Hei og takk for svar! Har oppdatert til nyeste versjoner ettersom, så den skal være iorden. Skal prøve å skru av macro mode, verdt å teste