Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2388
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg røyker et par jointer hver dag over noen uker og så slutter skjer dette:

Jeg begynner å svette etter 6-8 timer, blir irritabel, deppa og suicidal. Jeg sliter veldig med å få i meg mat og kaster opp det meste jeg får i meg. Får heller ikke sove. Dette varer i litt over en uke. Og jeg føler meg aldri ordentlig bra igjen før jeg røyker litt.

Nå har jeg begynt igjen, og klarer ikke slutte, for jeg orker ikke tanken på å bli så dårlig igjen.

Noen som har opplevd lignende?
Kan kanskje legge til at jeg har slitt med angst, mat, depresjon og traumer mesteparten av livet. Bruker ikke noe annet, drikker lite og sjelden, og tar kun antidepressiva.
BRAND ∞ STRONG
Svetting er klassisk
Best å bare slutte når det er slik, etter kort tid vil du neppe savne den jointen noe spesielt, det er ikke akkurat slik at den tilfører noe essensielt.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir deppa og suicidal?Ser du bruker antidepresiva også,høres mer ut som bivirkninger av medisin.Hadde samme symtomer da jeg brukte antidep.Kastet pillene å bruker nå kun urtemedisin.
Bivirkning av antidepressiva skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har akkurat tatt meg en pause fra cannabis og jeg opplever flere av de tingene du nevner:

Svette, dehydrering, forferdelig irritabel, kvalm de første fire - fem dagene, søvnløshet den første uka, dårlig matlyst og en følelse av at kroppen min sliter med temperaturregulering.

Eksakt dato for røykeslutt og edibles var 26. mai og jeg våkner fremdeles på natta av at jeg er dassvåt av svette i tillegg til at jeg kan få noen innfall som gjør meg direkte rasende i noen minutter før jeg tar til fornuft og roer meg ned igjen.
Bagateller som har skjedd for mange år siden.
Og sånn har det vært hver eneste gang jeg har tatt pause helt siden jeg begynte å røyke.

Enkelte rister røykeslutt av seg som om det ikke er noen big deal, men
for meg er det faen ikke noe å kimse av!
Det eneste tipset jeg har for å lindre plagene er beinhard fysisk aktivitet og å sørge for at man får i seg nok væske og elektrolytter.

Med det sagt så tror jeg at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette sånn som du gjør nå.
Det er fort gjort å gjøre vondt verre mtp. de psykiske plagene du nevner.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan virkelig kjenne meg selv igjen i dette med "cannabis abstinenser" Ganske induviduelt men likevel ingenting å spøke om heller, når man røyker hver dag og bråslutter... De 3 første nettene er værst for meg. Det vil si absolutt ingen søvn om natta, bare om dagen når folk for lengst har stått opp = ødelagt døgnrytme Helt jævlig med svetting. Jeg kan faktisk kjenne jeg begynner å svette i sekundene før jeg sovner, som er så ubehagelig at jeg ikke får sove i det hele tatt av og til. Over til mat, så får jeg i meg en halv, eller en brødskive liksom, evt en hamburger 1 gang om dagen, men må bare presse det i meg altså. Stress er det værste som finnes utenom det sosiale til tider, når man er pjask og sliten av lite søvn, lite mat osv, er det sosiale værst for meg. Slitsomt å skulle lete etter ord hele tiden når man forklarer ting. Hender jeg bare gir opp å sier "something something" når jeg detter ut av en samtale med samboeren. Jeg får ikke til å tenke, blir irritert over meg selv og oppgitt over samboeren, om jeg hele tiden må spør opp igjen, fordi jeg mentalt for sliten til å verken få med meg eller svare på alt. Det føles ganske intenst til tider.
Verking i kroppen i tilleg til smertene som er fra før, diare, munntørrhet, og overproduksjon av spytt i munnen pga for lite faste måltid, så jeg prøver å innta snacks når det blir sånn. Har direkte uro og røyker mye mye mer sigg, samt snus og alkohol av og til. De som mener man ikke får abstinenser av cannabis har jo ikke peiling. Jeg har prøvd å hatt opiat abstinenser og det er ikke så jævlig langt unna...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg røyker et par jointer hver dag over noen uker og så slutter skjer dette:

Jeg begynner å svette etter 6-8 timer, blir irritabel, deppa og suicidal. Jeg sliter veldig med å få i meg mat og kaster opp det meste jeg får i meg. Får heller ikke sove. Dette varer i litt over en uke. Og jeg føler meg aldri ordentlig bra igjen før jeg røyker litt.

Nå har jeg begynt igjen, og klarer ikke slutte, for jeg orker ikke tanken på å bli så dårlig igjen.

Noen som har opplevd lignende?
Kan kanskje legge til at jeg har slitt med angst, mat, depresjon og traumer mesteparten av livet. Bruker ikke noe annet, drikker lite og sjelden, og tar kun antidepressiva.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ille ut, etter dalig røyking i et par år opplevde jeg kun at jeg kjeda meg første 1 elr 2 dagene etter jeg slutta. Kanskje du ikke tåler cannabis.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det hørtes ille ut, etter dalig røyking i et par år opplevde jeg kun at jeg kjeda meg første 1 elr 2 dagene etter jeg slutta. Kanskje du ikke tåler cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg har nesten tenkt at jeg trenger det heller enn at jeg ikke tåler det. Tenker det er bedre enn å bli zombie av Sobril osv.

Har blitt betydelig friskere etter å ha kombinert røyking med behandling på DPS. Og fire av diagnosene mine kan hjelpes med medisinsk marihuana.

Jeg har prøvd utallige medisiner både med og uten å røyke i en periode på 13 år, så jeg føler på en måte at å røyke er det eneste som virker.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har visstnok ikke et normalt endocannabinoid system, og da kan det (obviously) hjelpe med cannabis. Kjenner flere som har samme diagnose og får resept. Dette er en diagnose som ofte kommer rundt puberteten..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har visstnok ikke et normalt endocannabinoid system, og da kan det (obviously) hjelpe med cannabis. Kjenner flere som har samme diagnose og får resept. Dette er en diagnose som ofte kommer rundt puberteten..
Vis hele sitatet...

Vil du fortelle mer om dette ? måtte dere si fra dere fører rett for å få en slik resept?

Er det bedrocan eller tilsvarende?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Har blitt betydelig friskere etter å ha kombinert røyking med behandling på DPS.

Jeg har prøvd utallige medisiner både med og uten å røyke i en periode på 13 år, så jeg føler på en måte at å røyke er det eneste som virker.
Vis hele sitatet...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har visstnok ikke et normalt endocannabinoid system, og da kan det (obviously) hjelpe med cannabis. Kjenner flere som har samme diagnose og får resept. Dette er en diagnose som ofte kommer rundt puberteten..
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest dette må jeg trekke tilbake siste del av innlegget mitt:

Med det sagt så tror jeg at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette sånn som du gjør nå.
Det er fort gjort å gjøre vondt verre mtp. de psykiske plagene du nevner.
Vis hele sitatet...
Jeg uttalte meg på generelt grunnlag etter å ha sett venner og bekjente forfalle mentalt ved å selvmedisinere.
Avhengig av nikotinen i mekket i større grad som fører til abstinenser, røyker du cannabis rent kan du fort slutte uten å merke slikt.
Mulig om det kanskje er noe innblandet i det du røyker som er mer avhengighetsskapende, mange påstår jo de får pensla og syntetisk hasj bare fordi den er kraftigere enn de er vandt med.
Du blir også avhengig av selve følelsen det gir deg, som du savner fordi du ligger å kaldsvetter hele natta og ikke får sove, sliter med matlyst og det psykiske, samt også bare det å holde jointen/pipa/bongen (Kan sammenlignes med sigg for røykere eller å ha noe under leppa for snusere)

Minimum 1 uke så er det verste over og det blir bare lettere, kanskje opp til 2 avhengig av mengde du har røyket i perioden før.
Bare det å ikke sprekke igjen den første tiden som blir det viktigste målet, det og finne noe annet å få tankene på.

Sure, det hintes jo til at man kan bli psykisk avhengig av cannabis, for like mange artikler som nevner det, så finner du minst 1 til som sier det motsatte.
MEN... Er det egentlig cannabisen man blir avhengig av..?
Det blir man jo av nikotin, sukker, dopamin og mer også. Se på røykere som fort kan sitte å "fantomrøyke" med en penn eller snusere som dytter tyggis oppi leppa eller går over til nikotinfritt pga selve følelsen av å ha noe under leppa. om de skulle røyket. Det har blitt en så vanesak at det blir for vanskelig å slutte og plutselig står man der med siggen
Jeg blir på akkurat samme måte om jeg prøver å slutte med snus, energidrikke, potetgull, og masse annet jeg slutta med som TS og flere her nevner.

Tror mange egentlig misforstår hva det å være psykisk avhengig egentlig vil si, se på heroinistene på gata som stjeler, selger alt de finner og bare lever for å få råd til sitt neste skudd. Der har du psykisk avhengig.
Når du har solgt alt du eier for å kjøpe weed, alt som står i hodet på deg er å røyke, du dropper alt som heter venner og familie fordi du alltid er stein og ikke fungerer som ett normalt menneske lenger, Ja da også kan du kalle deg psykisk avhengig.
Dette er IKKE ment til TS eller Gapeflyndre litt over her, bare så det er sagt.
Det blir mer en vane enn det blir å være psykisk avhengig.


Har blitt betydelig friskere etter å ha kombinert røyking med behandling på DPS. Og fire av diagnosene mine kan hjelpes med medisinsk marihuana.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk du frem her, eventuelt hvilke diagnoser? Du kan sikkert ta det på pm om du vil
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis rusen øker dopaminen og dopaminen gjør at vi føler oss bra. Når du tar pause og ikke får den boosten så føler man at livet er dritt. Dette er gangen i all rusmiddelavhengighet og til og med i mildere grad ved sukker, nikotin, trening og alt annet som øker dopaminnivåene.

Da havner man fort i en ond sirkel fordi selvom man føler seg bedre påvirket av rusen så føler man seg verre uten og tror man må ruse seg for å ha det bra. Det beste man kan gjøre når man sliter med angst og depresjon er å ikke ruse seg i det hele tatt fordi da vil hjernen lære seg å produsere normal mengde av dopamin over tid av seg selv i stedet for å utsettes for "kunstig" tilført dopaminboost som bare varer kort og gjør at hjernen av seg selv produserer mindre dopamin i det lange løp. Det du opplever er helt normalt, svette er veldig kjent men ikke alle er like bevisste på den psykiske påvirkningen og ulempene.

Jeg slet med depresjon og suicidalitet i nærmere ti år og prøvde alt av behandling og antidepressiva og terapi. Alt stod på stedet hvil helt til jeg slutta med rus og hadde vært rusfri en stund så hjernen begynte å jobbe normalt igjen.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En av diagnosene jeg har heter Hyperhidrose. Den fører til at jeg svetter ekstremt mye over hele kroppen ganske uavhengig av aktivitet og temperatur. Til de som lurte.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis rusen øker dopaminen og dopaminen gjør at vi føler oss bra. Når du tar pause og ikke får den boosten så føler man at livet er dritt. Dette er gangen i all rusmiddelavhengighet og til og med i mildere grad ved sukker, nikotin, trening og alt annet som øker dopaminnivåene.

Da havner man fort i en ond sirkel fordi selvom man føler seg bedre påvirket av rusen så føler man seg verre uten og tror man må ruse seg for å ha det bra. Det beste man kan gjøre når man sliter med angst og depresjon er å ikke ruse seg i det hele tatt fordi da vil hjernen lære seg å produsere normal mengde av dopamin over tid av seg selv i stedet for å utsettes for "kunstig" tilført dopaminboost som bare varer kort og gjør at hjernen av seg selv produserer mindre dopamin i det lange løp. Det du opplever er helt normalt, svette er veldig kjent men ikke alle er like bevisste på den psykiske påvirkningen og ulempene.

Jeg slet med depresjon og suicidalitet i nærmere ti år og prøvde alt av behandling og antidepressiva og terapi. Alt stod på stedet hvil helt til jeg slutta med rus og hadde vært rusfri en stund så hjernen begynte å jobbe normalt igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker ca 1g weed om dagen, litt og litt, og det fungerer veldig bra i tillegg til antidepp. Det kommer jeg til å trappe ned på om et år.

Kan selvfølgelig slutte å røyke, men så lenge det gjør dagen min lettere velger jeg å fortsette. Og jeg vet at jeg klarer å slutte hvis jeg må. Gikk fint i fire år uten etter daglig røyking i tre år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg røyker et par jointer hver dag over noen uker og så slutter skjer dette:

Jeg begynner å svette etter 6-8 timer, blir irritabel, deppa og suicidal. Jeg sliter veldig med å få i meg mat og kaster opp det meste jeg får i meg. Får heller ikke sove. Dette varer i litt over en uke. Og jeg føler meg aldri ordentlig bra igjen før jeg røyker litt.

Nå har jeg begynt igjen, og klarer ikke slutte, for jeg orker ikke tanken på å bli så dårlig igjen.

Noen som har opplevd lignende?
Kan kanskje legge til at jeg har slitt med angst, mat, depresjon og traumer mesteparten av livet. Bruker ikke noe annet, drikker lite og sjelden, og tar kun antidepressiva.
Vis hele sitatet...
.
hadde det akuratt sånn selv . det tar opp til et år før hjernen din virker som den skal igjen etter cannabis misbruk. om du holder deg helt unna,

samme med antidepressiva et år og komme ut av det helvete det er når du går av de når eller om du skulle gjøre det
Sist endret av dekommeri2033; 11. juni 2022 kl. 17:46.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En av diagnosene jeg har heter Hyperhidrose. Den fører til at jeg svetter ekstremt mye over hele kroppen ganske uavhengig av aktivitet og temperatur. Til de som lurte.
Vis hele sitatet...
Kunne nesten ha trodd jeg hadde noe lignende.
Kan sitte helt stille å se serie ellernoe sånt, rommet trenger ikke være varmt engang og både armene mine, ryggen min og føttene mine blir nesten kliss våte
Må skifte sokker og tskjorte flere ganger om dagen.
Vet jeg har en diagnose som kan føre til resept, men usikker på om det er kommet så langt til at man får det for PTSD i Norge enda.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kjenner en i Norge som får det for søvnproblemer, så alt er mulig. :P
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan selvfølgelig slutte å røyke, men så lenge det gjør dagen min lettere velger jeg å fortsette. Og jeg vet at jeg klarer å slutte hvis jeg må. Gikk fint i fire år uten etter daglig røyking i tre år.
Vis hele sitatet...
Altså, cannabis avhengighet har blitt diskutert opp, ned og i mente i veldig lang tid. Men det er klart det går an å bli avhengig av det. Det sier seg selv, du kan bli avhengig av alt som gir deg en god følelse. Nå har jeg riktignok vært i behandling, så jeg er nok litt miljøskadd her. Men jeg mener helt og holdent at rusavhengighet er progressiv. Så selvom det var lett en gang, betyr det virkelig ikke at det kommer til å bli plankekjøring neste gang.

Men jeg husker det å slutte med cannabis var veldig tøft. Spesielt når det var primærrusmiddelet mitt. Det var som om identiteten min forsvant. Selvom jeg ikke er en heltatovert type med utringninger i ørene og dreads, så var mye av identiteten min i cannabisen. Men det er som blir nevnt tidligere at det som virkelig var tøft, var tobakken i mekket. Det var det som virkelig var dritt å gå av. Så jeg begynte å vape. Endte med at jeg trappet rolig ned under coronakrisen og ga meg fullstendig.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vaper fast, kanskje 0,3g grønt på kvelden. Litt mer i helgen seff. Men om jeg må skippe det en gang merker jeg liten forskjell annet enn savn av kveldskosen. Så start med å kutte ut nikotin, det bør gjøre jobben lettere.
Jeg har det på resept,bedrocan det er mange i norge me ptsd som har det på resept,men måtte prøve alle mulig behandlingsmetoder og medesiner før jeg fikk cannabis da