Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 958
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Jeg har brukt subutex siden nyttår. de to siste månedene omtrent daglig. Kommer jeg til og oppleve veldig mye ubehag ved stopp? Jeg har tatt ca 3-4 mg daglig.

Jeg syns det er vanskelig å komme av subutexen…… noen her som har sluttet og som har tips til hvordan man kan komme av. Den sykiske avhengigheten er ganske sterk
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du vil uten tvil oppleve sterke abstinenser når du har brukt så lenge. Ville være lurt å heller trappe rolig og forsiktig ned
Det finnes jo avrusningtjenester, fastlege kan hjelpe med nedtrappingplan og videre opplegg. Det er din eneste gode sjanse.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og gå gjennom helsevesenet blir desverre ikke aktuelt. Da må det blir nedtrapping da….. har noen forslag til plan. Kan jeg ta annenhver dag. Har hørt at subutex har veldig lang halveringstid
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og gå gjennom helsevesenet blir desverre ikke aktuelt. Da må det blir nedtrapping da….. har noen forslag til plan. Kan jeg ta annenhver dag. Har hørt at subutex har veldig lang halveringstid
Vis hele sitatet...
Ta når du ikke orker abstinenser mer bare. Prøv 1mg. Vent en Time. Ta evt 2.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker får svar. Åssen abstinenser kommer jeg til og merke. Har noen råd til hvordan takle abstinenser
Har gått gjennom lignende og verre. Dette klarer du, trapp ned Hold deg stabil.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angst, uro, depresjon, muskelverk, diaré, langvarig søvnløshet. Ekstreme svettebyger, frysninger. "Maur " i beina.Det er vanskelig å beskrive hvor jævlig opioid abstinenser til noen som aldri har hatt det før. Du blir bare liggende i en seng og lide, full I angst og uro men med null tiltaksevne, ikke orker du og spise eller drikke og selv om du er drit trøtt og sliten får du faen ikke sove

Jeg vet ikke åssen du har inntatt dette, men det som kan være lurt er å trappe så langt ned som til 0,1 mg og ligge der en stund før du hopper helt av. Det gjør du ved å knuse en 2 mg, dele den i 2 og så dele hver del i 10 igjen. Det blir veldig små striper, men det funker. Når du kommer under 0,5 mg er sniffing den beste måten å.innta det på

Klarer du å hoppe over en dag så gjør du det. Prøv å hopp ned til 2 mg med en gang, så kan du feks prøve å gå 0,5 mg pr dag til du kommer ned i 0,5 mg. Deretter ned 0,1 mg pr dag.

Dersom du ikke har problemer med benzo i tillegg kan der være lurt å ha noe av dette liggende når du går helt av. Benzo er det eneste som tar toppene på de verste abstinensene
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen hjertelig takk får svar og tips folkenz!! Setter pris på det! Jeg må klare det får alt står på spill. Jeg har tatt 4 mg over tid får så og være uten noen dager og da har jeg ikke merka noe av de abstinensene som beskrives over her. Men man må kanskje vente lengre
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På kortvirkende opioider varer de akutte abstinensene 5-7 dager, på subutex kan det vare 3-6 uker... Det kommer an på hvor mye du har brukt. Hvor lenge varer en 8mg tablett for deg? Om det er det første opioidet du har brukt og du bare har tatt knøttsmå striper kan det enda være håp for at det ikke blir så ille. Pregabalin/gabapentin, sobril, innsovningsmedisiner, klonidin, loperamid og magnesium vil hjelpe deg gjennom abstinensene.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har hatt en 8
Mg i va 3 dager…. Jeg får ikke noen funk på 3-4 mg lenger. Åsså MÅ jeg slutte innen halvveis i juli…. Men nå skal jeg trappe ned. Kan det være det at jeg slipper unna abstinenser at jeg er heldig siden jeg har ikke fått abstinenser når jeg har vært uten i noen dager