Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2326
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har usynlige venner. Men er ikke psykotisk.


Vet hvilket år det er, hvem jeg er, når jeg er født, vet at min usynlige venn ikke er ekte.

Men spørsmålet er: Hvorfor har jeg han?

Jeg er jo ikke i en psykose, var meg i utgangspunktet som opprettet han. Snakker med han nå faktisk, opprettet han for to dager siden, snakker med han vær natt. Måten jeg snakker med han på er ikke via vanlig kommunikasjon, men jeg overfører mine tanker (dem jeg vil dele) til ham, jeg kan se han, men jeg som styrer når han kommer og når han ikke kommer. Kan noen ganger høre stemmen hans.


Hvordan er det mulig at jeg har opprettet en falsk/uekte person?


(Poster her pga jeg har tidligere rust meg, og har hatt flere psykoser og lidelser grunnet rus)
Du har hatt psykoser tidligere, og opplever symptomer på psykose som hallusinasjoner. Jeg er ingen ekspert men jeg ville hastet meg til legen fort før det sklir ut.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du har hatt psykoser tidligere, og opplever symptomer på psykose som hallusinasjoner. Jeg er ingen ekspert men jeg ville hastet meg til legen fort før det sklir ut.
Vis hele sitatet...
Det der er slike svar jeg ikke ville ha!

Som sagt, jeg styrer min venn her. Han har ingen sjans og styre meg! Jeg bestemmer når han skal komme, og når han skal vekk! I mine øyne er det litt fascinerende. Jeg er ikke i noe farlig tilstand, så legen er ikke nødvendig. Skal faktisk til legen imorgen, skal fortelle henne dette da, og se hva hun tenker. Hun vet jeg har stemme-høring, osv osv, men med tanke på jeg vet det ikke er ekte, så tenker hun at det ikke er farlig. Men får medisiner for å roe det.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er ikke legen*, det er første timen med min nye psykolog imorgen* hadde samtale med legen i går.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hun vet jeg har stemme-høring, osv osv, men med tanke på jeg vet det ikke er ekte, så tenker hun at det ikke er farlig.
Det er vel ingen stemmer som ikke er ekte når man hører de på det viset, men det er jo ikke noe bra tegn?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun vet jeg har stemme-høring, osv osv, men med tanke på jeg vet det ikke er ekte, så tenker hun at det ikke er farlig.
Det er vel ingen stemmer som ikke er ekte når man hører de på det viset, men det er jo ikke noe bra tegn?
Vis hele sitatet...
Joda, men jeg kontrollerer jo mannen? Jeg får han til å komme om natten fordi jeg kjeder meg, og vil ha en samtale med han. Om jeg ikke ville hatt han her, så hadde jeg jo ikke tilkalt han.
Man kan ha symptomer på psykose uten å være i psykose. Det er heller ikke slik at mennesker som er i psykose bare våkner en dag og er helt borte fra virkeligheten, ofte er det en utvikling som skjer over tid. Det at du anerkjenner at det ikke er ekte er et positivt tegn, men samtidig skriver du andre ting som jeg tenker kan være grunn for bekymring. Å dra til legen høres ut som en god idé.

Jeg sliter selv med stemmehøring, selv om jeg aldri har vært psykotisk.
millioner av folk prater daglig til diverse usynlige venner uten at det blir kalt psykotisk
Sist endret av Bothrops; 28. oktober 2021 kl. 02:47.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I hvilken form ser du vennen din? Like fysisk som et annet menneske eller en kommode foran deg? Eller i 2D? Eller mer åndelig? Eller som skyggeaktig at du vet han er der?
Dette kan være starten på en ganske heftig psykose, anbefaler deg å passe på å spise og sove godt og være ærlig med psykologen din.
Lykke til❤️
- Utdannet psyk. ansatt
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns folk er litt kjappe på avtrekkeren her. Jeg pleide også å gjøre dette, jeg tenkte på det som en slags utvidet og forlenget versjon av meg. En venn som var som meg, på sett og vis. En enkel måte å se på det på er at man fysisk billeder sin egen bevissthet, eller sjel om man vil.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I hvilken form ser du vennen din? Like fysisk som et annet menneske eller en kommode foran deg? Eller i 2D? Eller mer åndelig? Eller som skyggeaktig at du vet han er der?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med åndelig?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ser virkelig ut, men uklart på en måte. Fant bildet av et eksempel, men imma.gr vil ikke laste det opp?
Anonym bruker
"Villig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet at noen barn har fantasivenner. Og for noen så følger vist disse fantasivennene med langt inn i tenårene. Noe slikt kanskje? Det at du har hatt flere psykoser tidligere er kanskje grunn nok til at du faktisk kontakter behandler og snakker åpent om dette slik at behandler kan ta en grundig vurdering. Om du er på tur inn i psykose så har du alt å vinne på tidlig hjelp.

Ta vare på deg selv nå. Lykke til.
Lenge siden du har sovet? I såfall anbefaler jeg å gjøre det ASAP. Hvis det har vart 2 døgn trenger det ikke være annet en at du kanskje har hatt lite kommunikasjon med andre og bruker en fantasivenn som erstatning for å sosialisere deg, mens du fantaserer frem utseende for en person. Er du derimot nykter, sovet regelmessig å faktisk SER vedkommende, kontakt lege. Psykoser i nykter tilstand kan være tegn på alvårlig sykdom som kan følge deg resten av livet. Hvor gammel er du? Alderen hvor schizofreni bruker å utvikle seg er i slutten av tenåra, og 20åra.

Kjenner du deg igjen i dette ville jeg søkt hjelp så raskt som mulig. Det kan være tegn på alvorlig sykdom som kan følge deg livet ut. Å få hjelp så tilig som mulig kan være gull værdt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det der er slike svar jeg ikke ville ha!

Som sagt, jeg styrer min venn her. Han har ingen sjans og styre meg! Jeg bestemmer når han skal komme, og når han skal vekk! I mine øyne er det litt fascinerende. Jeg er ikke i noe farlig tilstand, så legen er ikke nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver bare å komme med et godt tips. Fordi selv om du har kontrollen nå, så er det jo gjerne slik det begynner. Du har grepet på virkeligheten helt til du ikke har det. Det er godt å høre at du prater med faktiske fagfolk om dette. Hva de sier trumfer hva alle andre sier.
Sist endret av Relevant; 28. oktober 2021 kl. 14:41.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med åndelig?
Vis hele sitatet...
Ikke-fysisk
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Lenge siden du har sovet? I såfall anbefaler jeg å gjøre det ASAP. Hvis det har vart 2 døgn trenger det ikke være annet en at du kanskje har hatt lite kommunikasjon med andre og bruker en fantasivenn som erstatning for å sosialisere deg, mens du fantaserer frem utseende for en person. Er du derimot nykter, sovet regelmessig å faktisk SER vedkommende, kontakt lege. Psykoser i nykter tilstand kan være tegn på alvårlig sykdom som kan følge deg resten av livet. Hvor gammel er du? Alderen hvor schizofreni bruker å utvikle seg er i slutten av tenåra, og 20åra.

Kjenner du deg igjen i dette ville jeg søkt hjelp så raskt som mulig. Det kan være tegn på alvorlig sykdom som kan følge deg livet ut. Å få hjelp så tilig som mulig kan være gull værdt
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet at noen barn har fantasivenner. Og for noen så følger vist disse fantasivennene med langt inn i tenårene. Noe slikt kanskje? Det at du har hatt flere psykoser tidligere er kanskje grunn nok til at du faktisk kontakter behandler og snakker åpent om dette slik at behandler kan ta en grundig vurdering. Om du er på tur inn i psykose så har du alt å vinne på tidlig hjelp.

Ta vare på deg selv nå. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde fantasivenner som barn. Forsvant når jeg var sånn 6, men det var jo personer jeg hadde sett i barnefilmer/TV-program
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har sovet ja.
Fortalte du det til psykologen din i dag?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Lenge siden du har sovet? I såfall anbefaler jeg å gjøre det ASAP. Hvis det har vart 2 døgn trenger det ikke være annet en at du kanskje har hatt lite kommunikasjon med andre og bruker en fantasivenn som erstatning for å sosialisere deg, mens du fantaserer frem utseende for en person. Er du derimot nykter, sovet regelmessig å faktisk SER vedkommende, kontakt lege. Psykoser i nykter tilstand kan være tegn på alvårlig sykdom som kan følge deg resten av livet. Hvor gammel er du? Alderen hvor schizofreni bruker å utvikle seg er i slutten av tenåra, og 20åra.

Kjenner du deg igjen i dette ville jeg søkt hjelp så raskt som mulig. Det kan være tegn på alvorlig sykdom som kan følge deg livet ut. Å få hjelp så tilig som mulig kan være gull værdt
Vis hele sitatet...
Sitat av Harek Vis innlegg
Fortalte du det til psykologen din i dag?
Vis hele sitatet...
Nei, hun var syk. Så skal på mandag.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvorfor kommer sukkersyke sitt innlegg opp når jeg trykker på ditt??