Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 533
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en kompis som har tatt opioider i omtrent et år. Det gikk for det meste i Oxycontin i et par mnd, men han kom seg av dette når han var på avrusning. Han slapp ut før sommer, og etter det har han tatt Subutex. Aldri mer enn 2 mg daglig. Som oftest skraper han av litt av 2 mg eller 8 mg pille og sniffer det.

Han sliter med å få tak i det, og hver gang han går et par dager uten så får han masse abstinenser. Dårlig, kvalm, vond i kroppen. Så får han endelig ei pille, skraper av litt, sniffer og føler seg bedre. Men det er en evig runddans.

Jeg vil hjelpe han med å slutte. Han sier han ikke får noe rus av dette, at han bare tar det for å holde abstinensene unna, og det synes jeg er kjipt å se på. Noen som har erfaringer? Har lest at det er anbefalt med nedtrapping, men hvordan skulle dette foregått når han ikke engang tar 2 mg daglig? Noe som hjelper på abstinensene?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner igjen meg i alt det der. Det går an å slutte "cold turkey", men da må man være forberedt på abstinenser i noen uker. Etter cirka 5 dager begynner det å bli mye bedre, det hjelper også å bruke Vival mot abstinensene, Quetiapin funker litt også. Imodium kan faktisk også hjelpe. Hvis han tar 0,2 daglig så kan han trappe ned. F.eks 4 dager med 0.1, 3 dager med 0,50 eller noe sånt.