Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1070
Jeg leste i et tidligere svar på et innlegg at weed må varmebehandles før bruk. Men hva er weed, og hva slags type cannabis kan blandes i mat eller drikke uten å varmebehandles?
Blir man høy eller stein av å spise kalde hasjklumper, marihuana eller cannabisolje?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj kan a virkning, men jeg regner med at det kommer an på hvordan hasjen er laget. Ikke verdt det.

Marijuana/weed/blomst må varmebehandles uansett.

Cannabisolje kan ha veldig god effekt, men det kommer an på oljen og hva den er ment for. Er den ment for matlaging så kjør på. Er den laget for vaping så kan det variere utifra fra hva jeg har lest.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
svelget hasj flere ganger noen ganger null effekt og noen få ganger har jeg blitt super smashed. Så det beste er nok å varmebehandle. ganske russisk rulett og waste ved å svelge det "raw"
Man kan også bruke "AVB" (already vaped bud) om man bruker en dry-herb vape (Pax 3, Mighty, Dynavap osv). Da kan man bli skækk på samme materialet to ganger

Alltid bruk fett når du lager edibles, kokosolje funker fett, samme med smør og mye annet.

Kan også lage alkohol-tinktur og la cannabis'en dekarbolysere i løpet av noen måneder.
Emne har vert oppe mange ganger før og det kan være lurt å søke litt på forumet før man spørr, uansett så står det meste her:

https://freak.no/forum/showthread.php?p=3520013
All weed/hasj må vel for det meste decarbe før det skal spises.
Helst også blandes i en form for fett/olje/smør.
Ved mindre den da er blitt varmebehandlet under produksjon og frakt.

Ved røyking "decarbes" det på en måte i røyke prosessen, som er grunnet til at det ikke trenger å decarbes ved bruk til røyking.

Selvom det ser litt junkie ut så kan du feks varme opp hasj med matolje i en skje med lighter eller telys og røre blandingen inn i yoghurt eller lignende.
Kan smake helt forferdelig, men funker fint.
Sist endret av Flaffersen; 31. august 2021 kl. 00:04.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Letteste er termos-metoden skrevet inne her da hiver du bare hasjen nedi revet opp også indegriensene oppi, venter 20 min og drikker. Aldri vert så stein. Var unehagelig stein. Brukte 0,5g…