Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1103
Kort og greit, de beste og deiligste skoa og gå i? Både hoka og Ultraboost i tankene, men koster jo skjorta. Andre tips?
Det er ingen universell sko som er deiligst for alle fordi foten er forskjellig.
I think wide or 'barefoot' shoes are best. Your toes get room to spread out how they would if you were barefoot, and that feels pretty comfortable and makes you more stable. There are a lot of brands, some with zero drop (meaning they're flat and the heel isn't raised at all) some with a more standard sole. The thing that puts people off of these shoes in my opinion is that they look a bit goofy... Kind of like kids shoes. They're wide in the toebox and people find that ugly. Personally, I prefer the comfort and health of my feet over aesthetics, but I'm also not a stranger to wanting to look good so to each his own.

Anyway! Some brands:

Running shoes: Altra (you can get these at XXL)
Hiking/true barefoot: Vivobarefoot (only online)
Casual: Lems (only online)

Price-wise... yeah you're still kinda fucked, but my Altras have lasted me a while, and friends who have used both Lems and vivos seem to have had them for years without much problem, so maybe a worthwhile investment?

Sounding like an infomercial now, but maybe you find some of this useful!
Hoka sko kan du få gratis via jobben. Det er et krav uansett hvor du jobber tror jeg? Bare kjøp og gi kvittering til regnskapsfører. Synes de er best mener jeg men det er bare prøve ut alt muligrart i butikken.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Hoka sko kan du få gratis via jobben. Det er et krav uansett hvor du jobber tror jeg?
Vis hele sitatet...
Har alle krav på sko dekt av jobben? Det kan vel ikke stemme.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har alle krav på sko dekt av jobben? Det kan vel ikke stemme.
Vis hele sitatet...
Nja. Kjenner man de rette folka, og kan dokumentere de riktige tingene, så er det ikke uvanlig at man kan få dekket blandt annet sko, eller annet kontorutstyr hvis det er behov for det av bedriften.

Når det er sagt så bør TS investere i de skoa han ser for seg. Kvalitet koster.
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Hoka sko kan du få gratis via jobben. Det er et krav uansett hvor du jobber tror jeg? Bare kjøp og gi kvittering til regnskapsfører. Synes de er best mener jeg men det er bare prøve ut alt muligrart i butikken.
Vis hele sitatet...
Kjære vene, ikke gi råd som innebærer at TS skal bruke masse penger han ikke nødvendigvis får igjen og så avlutt med "tror jeg".

Enkelte arbeidsgivere dekker sko til ansatte, spesielt dersom det er et HMS krav, eller man kan vise til spesielle behov. Men lagt fra alle, og i den grad noen dekker det er det ikke nødvendigvis slik at Hoka sko dekkes.

Det fornuftige rådet som er i tråd med det du vil frem til er:

"Enkelte arbeidsgivere dekker sko, eller støtte til sko. Sjekk med arbeidsgiver / personalhåndboken deres om det også gjelder deg".

@TS: Det kommer naturligvis an på behovet og ikke minst hvordan dine føtter er. Når jeg jobbet i butikk sverget jeg til Ecco sine sko, spesielt de med receptor teknologi i sålen. Jeg har en skade i helen som gjør det svært smertefullt å gå lenge på harde gulv uten tilstrekkelig demping og støtte, og de eneste skoene jeg konsekvent kunne stole på var Ecco.

Men du må gjerne prøve deg litt frem på hva som fungerer og ikke.
Sist endret av Cikey; 20. mars 2023 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Mulig det er opplagt for alle andre en meg at det TS spør om er råd ang. arbeidssko, men han nevner ikke det noe sted.
Sånn jeg leser dette er fyren på jakt etter gode sneakers, "de beste og deiligste skoa" for å bruke hans ord og
f.eks. Ultraboost som han nevner er heller ikke en typisk arbeidssko av det slaget arbeidsgivere tilbyr hvis det er behov
for tilrettelegning.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mulig det er opplagt for alle andre en meg at det TS spør om er råd ang. arbeidssko,
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest innlegget en gang til så ser jeg at det ikke blir nevnt noe som helst rundt arbeidssko. Jeg ble bare forvirra av det dusteinnlegget som mente man får dekka hva som helst via jobben.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg ble bare forvirra av det dusteinnlegget som mente man får dekka hva som helst via jobben.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg reagerte på det selv og spesielt at det skulle gjelde alle og uansett hvor man jobbet.

Mye en arbeidsgiver gjør og sikkert også plikter å gjøre for å bedre arbeidsforholdene når det er snakk om spesielle stillinger og miljøer
for eksempel spesielle matter på gulvet i yrker hvor folk står hele dagen, men de slenger ikke ukritisk rundt seg med adidas sko til et par tusen "bare fordi"
Sist endret av vindaloo; 20. mars 2023 kl. 16:18.
Må bli Ecco for min del,dyrt men bra for føtter.
Fornøyd med Adidas sko selv, de med cloudfoam-såle. Grei pris, veldig lette og perfekt passform for meg. Har prøv mye forskjellig, men havner alltid tilbake på ///. Men det er jo ofte individuelt.
Gratis retur har de også, på Adidas.no