Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 973
Bytta ram, fulgte alle instrukser jeg fant på nett, og nå når jeg starter PC-en får ikke skjermen signal mer. Prøvd med ett og ett Kort, prøvd å plugga ut strømforsyninga for å plugge inn igjen, fortsatt ingenting. PC-en starter men kommer ikke noe signal til skjermen.
får du en LED kode, eller lignende? noen hovedkort har indikatorer som sier sånn ca hva som er galt
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er rammen i riktig spor? Ordentlig i?
Prøvd det gamle minnet igjen? Husk å se til at rammen står skikkelig låst fast når du har satt den i sporene sine. Også sjekk at du ikke noe noen måte har fått skjermkortet ut av sporet sitt (om du har ekstra skjermkort), samt at begge endene av kabelen står skikkelig i.
Prøvd å sette inn den gamle igjen, for å se om den virker da?
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
får du en LED kode, eller lignende? noen hovedkort har indikatorer som sier sånn ca hva som er galt
Vis hele sitatet...
Heh ja når du sier det så lyser hovedkortet et jevnt hvitt lys når de står i, er ikke hjemme så får ikke sjekka hva det betyr men skal se nærmere på det når jeg kommer hjem. Ja veldig sikker på at de står ordentlig i sporene. Skal sjekke når jeg kommer hjem om det gamle fikser problemet. Kan det hende at hovedkortet mitt ikke støtter de RAMene jeg har installert? Var et gammelt DDR4 kort som sto i fra før og de nye er 2x DDR4 8 GB.
Om du husker hva slags modell det hovedkortet ditt er, så går det sikkert an å finne brukerhåndboken på nettet. Om du ikke har tid selv så kan jeg godt undersøke for deg hvor mye som er støttet.
Det første du kan prøve er å resette BIOS (Clear CMOS), maskinen kan starte flere ganger etter første boot og det kan ta litt tid.
Halla folkens da har jeg fått testa litt forskjellig, og ingenting funker. Prøvde med ett og ett ram, og ingen av de ga signal til skjermen. Prøvde med den gamle RAMen, fortsatt ingenting. Har EZled på hovedkortet og led lyset for feil med RAMen lyser. Så PC-en vet iallfall at noe ikke stemmer med den. Hva mer kan jeg prøve? Synes det er rart at det gamle RAMen ikke funker plutselig.

Ez debug led mente jeg såklart
Sist endret av Idek13378; 18. februar 2023 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ouch, dette lover jo ikke spesielt godt egentlig. Har du prøvd å resette CMOS som @Samurai80 nevnte samtidig som du bruker den gamle minnebrikken din? Ofte er det en knapp eller en jumper på hovedkortet for å gjøre dette.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Ouch, dette lover jo ikke spesielt godt egentlig. Har du prøvd å resette CMOS som @Samurai80 nevnte samtidig som du bruker den gamle minnebrikken din? Ofte er det en knapp eller en jumper på hovedkortet for å gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Nei tror jeg har ødelagt hele PC-en, det suger ekstra hardt når jeg har 0 kroner på kontoen, ingen jobb og dette er det eneste av pc jeg har, bruker å gjøre skolearbeid på den.. skal prøve å resette cmos men tror ikke det kommer til å gjøre en dritt..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tok du ut RAM'en på normal måte? Tok du den nye RAM'en i de eksakt samme sporene den gamle var i? Vanligvis så står dem ikke rett ved siden av hverandre, men spredt, det skal være ulike farger på sporene.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Tok du ut RAM'en på normal måte? Tok du den nye RAM'en i de eksakt samme sporene den gamle var i? Vanligvis så står dem ikke rett ved siden av hverandre, men spredt, det skal være ulike farger på sporene.
Vis hele sitatet...
Kan legge ved bilde straks

Halla folkens da fikk jeg faktisk fiksa problemet, ene Ram brikken var ødelagy, så når jeg bytta til en av de nye brikkene og den gamle så starta pcen og kjører uten problemer.
Sist endret av Idek13378; 18. februar 2023 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Kan legge ved bilde straks

Halla folkens da fikk jeg faktisk fiksa problemet, ene Ram brikken var ødelagy, så når jeg bytta til en av de nye brikkene og den gamle så starta pcen og kjører uten problemer.
Vis hele sitatet...
Bra! Da får du reklamere på den ødelagte.
Herlig, ubehagelig å måtte feilsøke sånn, men ingenting som slår følelsen når ting ordner seg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bra! Da får du reklamere på den ødelagte.
Vis hele sitatet...
Kjøpte fra Finn så er nok ikke så lett å reklamere der hah, men heldigvis var 200 kr per brikke ikke så mye.
Fullt mulig å reklamere på kjøp fra finn
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bra det ordna seg. Får du kjørt hogwarts nå da?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Bra det ordna seg. Får du kjørt hogwarts nå da?
Vis hele sitatet...
Oh yes kjører faktisk på over 60 fps nå med mitt ekstremt utdaterte setup😍