Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1438
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, som overskriften sier. Jeg jobber rotasjon og ruser meg ikke i det hele tatt de to ukene på jobb. Men når jeg er hjemme tar jeg meg gjerne kratom i helgene.

Nå har jeg fått sansen for adjuvant(ADHD) medisin som jeg har tatt to dager på rad sammen med 1/4 dels 2 mg rivotril for å sove om kvelden. For å ikke hekte meg, tenkte jeg og ha en kratom dag i dag. Det blir likevel 3 dagen jeg ruser meg på rad. Jeg vet at benzo og alkohol påvirker Gaba reseptorne. Gjør og kratom det? Hindrer man å bli avhengig om man veksler på rusmidlene? Ja, jeg vet det blir kjedelig å lande tilbake til hverdagen, men takler man fint en 3 dagers i blant?


Jeg har alltid engstet meg for å bli heltidsnarkis.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg starta sånn rolig med litt adhd medisiner her og der, men aldri før eller på jobb. men det bare baller seg på assa.. blir fort en stripe amfetamin før jobb.. jeg blir jo tross alt en bedre person og jobber bedre..
Får du ikke sove hvis du tar en dose adjuvant når du står opp og så ikke noe mer etter det? Du bør ikke la det gå ut over søvn. Det aller viktifste
Om du veksler mellom flere rusmidler tar det kanskje lengre tid før du blir avhengig av et bestem rusmiddel men du vil egentlig være rusavhengig om du ikke klarer å la være.
Alle har kontroll, helt til den dagen de innser at de mistet den for lenge siden.
Anonym bruker
"Skrikende Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde stålkontroll med rus og kos etter arbeidstid. Helgene var det striper med pepper, ukedagene var det hasj og opiater.
Husker hvor satt ut jeg ble da det først virkelig gikk opp for meg hva jeg drev med..
Hadde da tatt en stripe før jobb, og gjerne en underveis for man får bedre konsentrasjon osv ikke sant ? Inntok morfin som det var godteri og alt jeg hadde i tankene var at jeg ville bli mere rusa enn jeg allerede var.. samboeren stakk fra meg, ble kalt inn på teppet på jobb og oppsagt da de hadde sett hvor på trynet jeg var.
Det er vel det skumleste, du føler deg helt normal og fin, så sitter du i lunsjen eller et selskap eller noe sånt og alle ser og merker på deg at du ikke er deg selv.
Begynte som deg med turnus jobb og var griserusa i 4 uker og nytta opp de 2 ukene jeg var ut.

Så over til spørsmålet ditt.
Ja det går fint og ruse seg en tredagers, om du mikeser og tar noe en dag og noe annet en annen dag så unngår du abstinenser (fysiske iallefall) men det er jo ikke noe du burde leke med for lenge.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg ble hekta etter første kvarte pillen med rivotril var ikke klar over at jeg var avhengig før 6 måneder senere.

da jeg måtte jeg opp i 2 kvarte for og få samme effekten og alikevel virket de ikke som før og jeg begynte og føle meg ruset og at folk så at jeg var ruset. og jeg innså at om jeg ikke sluttet med engang så gikk livet mitt til helvete

det var et helvetes år med abstinenser når jeg endelig klarte og slutte. værste året i mitt liv, og så mye tull jeg fant på at jeg gremmes 12 år senere
Er det noen som har erfaring med kombinasjonen lamictal og litium samt Aduvanz? Hadde tenkt å prøve å kutte ut litium, men vet ikke enda. Noen der ute med goe råd?
Gikk på 900mg lamictal og 100mg aduanz før, merket ingen forskjell mtp effekt. Litium vet jeg ikke, men tror ikke det skal gjøre noe spesielt fra eller til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, som overskriften sier. Jeg jobber rotasjon og ruser meg ikke i det hele tatt de to ukene på jobb. Men når jeg er hjemme tar jeg meg gjerne kratom i helgene.

Nå har jeg fått sansen for adjuvant(ADHD) medisin som jeg har tatt to dager på rad sammen med 1/4 dels 2 mg rivotril for å sove om kvelden. For å ikke hekte meg, tenkte jeg og ha en kratom dag i dag. Det blir likevel 3 dagen jeg ruser meg på rad. Jeg vet at benzo og alkohol påvirker Gaba reseptorne. Gjør og kratom det? Hindrer man å bli avhengig om man veksler på rusmidlene? Ja, jeg vet det blir kjedelig å lande tilbake til hverdagen, men takler man fint en 3 dagers i blant?


Jeg har alltid engstet meg for å bli heltidsnarkis.
Vis hele sitatet...

Uansett hvor mange rusmidler du «bytter» på å bruker så kommer du til å bli avhengig. Det er noe du ikke kommer til å innse før den ene gangen du skal prøve å være edru gjennom hele hjemmetiden. Du kommer nokk ikke bli avhengig av ett bestemt rusmiddel siden du bruker flere, du kommer til å bli avhengig av alle. Mer rettere sagt, du blir avhengig av det å komme deg psykisk bort. Å den der rivotriln skal du være forsiktig me, har selv gått på den smelln. Du aner ikke hvor ofte du tar tablettene og hvor ofte du er rusa fordi du legger ikke merke til at du er rusa.

Du har jobb og sikkert hus eller leilighet, ikke fuck opp det bare fordi du synes det er «spennende» å hive i deg noen adhd medisiner iblandt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg ble hekta etter første kvarte pillen med rivotril var ikke klar over at jeg var avhengig før 6 måneder senere.

da jeg måtte jeg opp i 2 kvarte for og få samme effekten og alikevel virket de ikke som før og jeg begynte og føle meg ruset og at folk så at jeg var ruset. og jeg innså at om jeg ikke sluttet med engang så gikk livet mitt til helvete

det var et helvetes år med abstinenser når jeg endelig klarte og slutte. værste året i mitt liv, og så mye tull jeg fant på at jeg gremmes 12 år senere
Vis hele sitatet...

Hei, her også. Starta med å ta en halv 2 mg rivotril første dagene. Så ble det til 4 mg om dagen, så til 8 mg og plutselig til 12 mg om dagen. 50 tabeletter på 2 mg brukt opp på under tre uker, hvor faen ble de av? Innså at jeg til slutt ikke merket selv at jeg var ruset så jeg bare tok mer å mer i håp om at jeg merket noe. Var bare de første 3-4 dagene jeg selv merket at jeg var rusa, men helt fra dag 1 merket jo alle rundt meg at jeg glemte tingene mine og bare generelt var sløv. Etter kun tre uker var jeg så avhengig at det var veldig vanskelig å stoppe. Siden rivotril har så sinnsykt lang halveringstid, var jeg fortsatt rusa 6-7 dager og sløv de første to ukene etter siste tablett. Men jeg hadde jo hatt ett sinnsykt høyt forbruk på veeeldig kort tid.

Etter den smellen på rivotriln, har jeg innsett at det ikke nødvendigvis er de rusmidlene man blir mest rusa av som er de som er de mest avhengighetsskapende
Sist endret av Avenged2022; 12. februar 2023 kl. 23:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer ikke til å bli fysisk avhengig av dette forbruket.

Det du burde bekymre deg for er psykisk avhengihet, det er nemlig den som sniker seg inn på.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruke flere forskjellige rusmidler hjelper i hvert fall ikke mot den største faren: Deg selv.

Ta et råd fra en veldig erfaren rusavhengig og la være å misbruke rivotril og kratom. Du finner fort ut at du ikke liker ADHD-medisinen din heller hvis du misbruker den.