Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 604
Likesinnede soppspisere

Trenger litt hjelp, jeg skal dyrke sopp og trenger litt hjelp til valg av strain

Jeg synes det er morsomt med sterk visuell opplevelse, mye farger og forvrengninger

Jeg fikk prøve en sopp av en nå avdødd venn, den var ekstrem potent, en sopp var alt som skulle til

Rammlet helt av lasset av denne, ekstremt morrsomt

Prøver å finne ut hva dette var,
Hatten hadde en diameter på rundt 1 1/2 cm og total rundt 7cm lang.

Hvilken strain / type sopp kan dette være ?

Har aldri dyrket sopp selv, så kansje dere kan gi meg et tips

På forhånd takk
Den sterkeste du kan dyrke inne er vel Panaeolus cyanescens, må innrømme at jeg ikke helt ser poenget dog. Den trenger gjødsel av et slag for å dyrkes og er nok ikke i nærheten så enkelt som de uttalige cubensis typene som finnes. Jeg ville gått for noe enklere til å begynne med, en 50 liters boks med "kaker" eller "casing" så har du såpass mye sopp at du kan trippe balls i alle fall 10 ganger
Sist endret av Kloakk; 12. februar 2023 kl. 20:15.
Albino Penis Envy, Trinity og tidal wave med god genetikk kan erfaringsmessig være en del mer potent enn de vanligere cubensis typene. Er vel for øvrig opp til genetikken uavhengig av variant.