Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2167
Heisann

Vet det skal være mulig å betale regninger med kryptovaluta, men funker dette i Norge? Og hvis ja, hva er best mulighet ?

Sier på forhånd takk for svar
Virtuelt visa kan funke.
Payeer, Monolith og andre lignende sider.
Ville trodd dette er helt opptil de du får faktura av - Det er garantert mulig. men om noen tilbyder det er noe annet.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Virtuelt visa kan funke.
Payeer, Monolith og andre lignende sider.
Vis hele sitatet...
Betale regninger med virtuelt visa?

Hvordan?
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Betale regninger med virtuelt visa?

Hvordan?
Vis hele sitatet...
Virtuelt visa er det samme som ett vanlig visa bare at du ikke har ett fysisk kort i hånda og kan brukes på samme måte som ett vanlig kort i nettbutikker og lignende.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Virtuelt visa er det samme som ett vanlig visa bare at du ikke har ett fysisk kort i hånda og kan brukes på samme måte som ett vanlig kort i nettbutikker og lignende.
Vis hele sitatet...
Men man kan jo ikke betale en faktura med en vanlig bankkort heller.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Men man kan jo ikke betale en faktura med en vanlig bankkort heller.
Vis hele sitatet...
Ditt vanlige bankkort er knyttet til din bankkonto/nettbank som du betaler fakturaen med.
De fleste seriøse aktører som tilbyr kort i samarbeid med visa har også en form for nettsted/nettbank man kan gjøre det samme ifra.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ditt vanlige bankkort er knyttet til din bankkonto/nettbank som du betaler fakturaen med.
De fleste seriøse aktører som tilbyr kort i samarbeid med visa har også en form for nettsted/nettbank man kan gjøre det samme ifra.
Vis hele sitatet...

Har du eksempel på virtuelt visa/mastercard man fyller med krypto som man kan betale regninger med ?
#1) Crypto.com
#2) Gemini Crypto Credit Card
#3) Coinbase Visa Card
#4) BlockFi Bitcoin Rewards Credit Card
#5) Wirex Visa Card
#6) Nexo
#7) Crypterium Visa Crypto Card
#8) SoFi Credit Card
#9) TenX Visa Card
#10) Swipe Visa card
Kan potensielt bli en del skattemessig knot med dette. Jeg har erfart at det er lurt å holde et ryddig regnskap med kryptotransaksjoner, det vil si færrest mulig transaksjoner. Av den grunn ville jeg aldri betalt regninger direkte med krypto, med mindre jeg tok ut en større buffer til regningskonto som vil vare en stund.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
#1) Crypto.com
#2) Gemini Crypto Credit Card
#3) Coinbase Visa Card
#4) BlockFi Bitcoin Rewards Credit Card
#5) Wirex Visa Card
#6) Nexo
#7) Crypterium Visa Crypto Card
#8) SoFi Credit Card
#9) TenX Visa Card
#10) Swipe Visa card
Vis hele sitatet...

Så med disse aktørene så kan jeg betale norske regninger med krypto som f. eks strømregninger?

Sitat av Cheese Vis innlegg
Kan potensielt bli en del skattemessig knot med dette. Jeg har erfart at det er lurt å holde et ryddig regnskap med kryptotransaksjoner, det vil si færrest mulig transaksjoner. Av den grunn ville jeg aldri betalt regninger direkte med krypto, med mindre jeg tok ut en større buffer til regningskonto som vil vare en stund.
Vis hele sitatet...
Altså dette er ment sånn for moro skyld, kommer ikke til å være en fast løsning.
Sist endret av kenny_1995; 11. januar 2023 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Så med disse aktørene så kan jeg betale norske regninger med krypto som f. eks strømregninger?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke testet hver og enkelt og bestilt 10 forskjellige kort bare for å prøve å betale regninger, men her har du en forklaring.

https://cointelegraph.com/news/how-t...cryptocurrency
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Nå har jeg ikke testet hver og enkelt og bestilt 10 forskjellige kort bare for å prøve å betale regninger, men her har du en forklaring.

https://cointelegraph.com/news/how-t...cryptocurrency
Vis hele sitatet...
Takk
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ditt vanlige bankkort er knyttet til din bankkonto/nettbank som du betaler fakturaen med.
De fleste seriøse aktører som tilbyr kort i samarbeid med visa har også en form for nettsted/nettbank man kan gjøre det samme ifra.
Vis hele sitatet...
Men da er det fortsatt ikke kortet eller VISA som betaler fakturaen....
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Men man kan jo ikke betale en faktura med en vanlig bankkort heller.
Vis hele sitatet...
Noen kan du det med via vipps.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Så med disse aktørene så kan jeg betale norske regninger med krypto som f. eks strømregninger?



Altså dette er ment sånn for moro skyld, kommer ikke til å være en fast løsning.
Vis hele sitatet...
Det er helt opp til mottaker av betalingen om de støtter kortbetaling, og hvilke kort de støtter.
Ingen her kan garantere at de du får regninger av tilbyr betaling med kort.
I praksis kan du gjøre uttak direkte til en regningskonto hos noen skylder penger om du får mulighet til å gjøre uttak med KID nummer.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Men da er det fortsatt ikke kortet eller VISA som betaler fakturaen....
Vis hele sitatet...
Nei, kortet klarer ikke på magisk vis å overføre pengene ved å dras over regningen om det er det du sikter til.
Som nevnt har tilbydere av slike kort også en form for nettbank, akkurat som ditt bankkort fra din bank her i Norge.
Der kan du logge inn, så kan du betale regningen din på samme måte som du ville gjort i nettbanken din.

With bitcoins or ethers, you can pay your rent, phone, or utility bills, send money you owe to friends, family, or employees, pay for online shopping or even buy a car.
Any merchant you can pay with fiat online, you can now pay using crypto!
Vis hele sitatet...
Ja, det er opp til mottaker. Men spesielt om de skal nekte å ta imot betaling fra kort utstedt fra Visa/mastercard, som de aller fleste kort er.
Sist endret av JatterMed; 12. januar 2023 kl. 11:47.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Nei, kortet klarer ikke på magisk vis å overføre pengene ved å dras over regningen om det er det du sikter til.
Som nevnt har tilbydere av slike kort også en form for nettbank, akkurat som ditt bankkort fra din bank her i Norge.
Der kan du logge inn, så kan du betale regningen din på samme måte som du ville gjort i nettbanken din.



Ja, det er opp til mottaker. Men spesielt om de skal nekte å ta imot betaling fra kort utstedt fra Visa/mastercard, som de aller fleste kort er.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje han mener at navnet hans ikke skal brukes til å betale regningen. Ikke st jeg skjønner hvorfor. Å betale regninger må da se positivt ut for alle andre enn den stakkarn som betaler
Sitat av Sondre Vis innlegg
Tror kanskje han mener at navnet hans ikke skal brukes til å betale regningen. Ikke st jeg skjønner hvorfor. Å betale regninger må da se positivt ut for alle andre enn den stakkarn som betaler
Vis hele sitatet...
Altså bare på om det finnes tredjepartsløsninger som lar en betale regninger med krypto som om det var i nettbanken.
Dette finnes nemlig i USA og UK.

Om det er anonymt eller ikke betyr lite i denne sammenheng