Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1243
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tokk 4g sopp nu nylig og vil si euphoria/rus følelsen var noe, vet ikke kordan æ ska forklare.. Men skal ta 500ug syre om ca 3 uke, lure bare på om den følelsen er noe av det samme.. Føle man sæ mer connecta til jorda som man gjør på sopp?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler jeg må nevne at det er vanskelig å beskrive dette med språk, men jeg gjør mitt beste og jeg tror andre som har erfaring med begge vil si seg relativt enig.

Nei, LSD er mye mindre "organisk" i rusfølelsen, ikke at det er negativt: For meg river sopp alltid mer i følelser og "sjela", bodyloaden er mye heftigere også. LSD føles mye lettere på kroppen og river ikke så veldig i følelsene som sopp kan. Det er mer clean rus som sitter mer i hode-Men, LSD kan bli mer "intenst" enn sopp er i min erfaring, sopp har en slags rundere organisk følelse, LSD er mer "skarpt" og man er nesten litt mer energisk.

Så der sopp vil koble deg til "Moder jord" er LSD mer noe som gir deg rakettfart til stjernene.
Som Dodecha nevner er det vanskelig å beskrive det med ord, men syns rn kamerat av meg oppsummerte det relativt bra og støtter det andre svaret.


Se for deg du sitter i en berg og dalbane på toppen. Soppen gir blanke i deg og sparker vogna ut i fritt fall mens syra slipper deg rolig og forsiktig utfor


Soppen er noe utilregnelig og særlig om du tar større doser. Og blir (i mine øyne) en tur inn i ditt eget tankesett

Lsd er mye mer rolig og finner det lettere å analysere ting. Høre på musikk eller se film blir mye mer underholdende.
500ug fikk meg til å oppleve at jeg var i matrix og jeg opplevde bl.a. å leve livet til noen andre.

Spaca greier, magisk morsomt.
Veldig vanskelig å si, jeg har mye erfaring med dem begge. For meg så varierer soppen, mens LSD er mer konstant. Så og si hver ga g jeg har tatt sopp kan jeg trippe som bare helvete, og i neste sekund så er jeg plutselig "edru" igjen. Fellestrekk er jo typisk det visuelle, den psykedeliske følelsen eller hva jeg skal kalle det, personlig så sverger jeg til LSD da dette stoffet for meg er veldig jevnt og stabilt tross svært høye doseringer
Hørte noen beskrive det som at på lsd sitter man på toppen av en rom-rakett og på sopp så ER man en rom-rakett..
For meg så er forskjellene veldig subtile egentlig, og man burde behandle dem med nøyaktig like stor respekt. Mange har en slags feilforutsetning om at sopp er "tryggere" og at man ikke tripper like hardt på det som på LSD. Det er feil, og kommer helt an på hvor mye man doserer i.h.h standard dose. (LSD er kanskje lettere å måle feil)

Jeg syns dodecha er inne på noe, og jeg kan kjenne meg igjen i beskrivelsen hans når han sammenligner LSD og Psilocybin. Men jeg føler at i det store og hele så er det egentlig to veldig like stoff. Har man trippet på LSD, men aldri prøvd sopp så kan man fint forstå hvordan det er for noen som har spist det.

Til ts: 500ugs er en veldig stor dose forresten.
Sist endret av Juicekongen; 17. november 2022 kl. 14:33.
Stiller meg bak andres forsøk på beskrivelse av forskjellen mellom LSD og sopp i denne tråden. Ellers føler jeg en forskjell er at sopp har "en stemme". Man kan føle seg i kontakt med en entitet som er med i trippen. Som en vis ånd man kan ha en kontakt med i bakgrunnen. Dette føler jeg ikke på lignende vis under LSD.
Lsd kobler deg, til reptilen i deg. Det levende rundt deg altså.
Sopp kobler til jorda og mye der i mellom.
Så har du dmtene som hhv tar degmed et hakk lenger.