Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3782
Har følgende oppsett: Siste Apple tv med hdmi til Panasonic tv og optisk fra tv ut til LG lydplanke. Har fungert glimrende, frem til nå nylig da det plutselig IKKE er mulig å styre volum (planken) med fjernkontrollen till Apple tvn. Men planken leverer fortsatt lyd. Og man kan se at Apple TVn reagerer (med lys) når man trykker på volum knappen, men skjer ingenting på planken som sagt.

Hvor kan feilen ligge, noen som vet?
Det har nok ikke fungert sånn du tror. Det er ikke noe styring av volum over optisk. Det skjer over HDMI så at dette ikke fungerer er ganske naturlig.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det har nok ikke fungert sånn du tror. Det er ikke noe styring av volum over optisk. Det skjer over HDMI så at dette ikke fungerer er ganske naturlig.
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt helt rett, her glemte jeg HDMI fra planke til TV. Ble forvirret av at den er nødt å stå på "optisk" kanalvalg på planken, og ikke HDMI..
Mitt oppsett er tilsvarende men jeg har HDMI-ARC til planken fra TV.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Nå har jeg et nytt problem, mute knappen funker men går av etter 1-2 sekunder. Altså den muter, men så kommer lyden tilbake ganske kjapt..Er ikke det veldig rart? Altså knappen "fungerer" men oppfører seg ikke slik den skal..