Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 936
Prøvde hasj for første gang, og nå 4 dager etter er jeg fortsatt ør i hode, det kommer og går. Er dette vanlig og er det slik hver gang man røyker?.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skriv gjerne mer utfyllende, hva føler du?

Det er vanlig å føle litt unna normalen dagen etter, ikke uhørt fire dager senere heller. Mange faktorer spller inn.
Trådstarter
5 0
Jeg føler meg småsvimmel noen korte øyeblikk av og til.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, det er absolutt ikke vanlig. Klart, man kan være litt "bakstein" i en dag eller to om man aldri har røyka før og får smake på noe virkelig gode greier, men ør i hodet? Nei

Hvordan vil du beskrive det? Er du litt svimmel, kjennes det ut som et fysisk trykk eller er du bare litt "treg", om det bare er sistnevnte ville ikke jeg bekymret meg, men om det er de to førstnevnte ville jeg tatt meg en tur til legen, uten å nevne hasjen.
Jeg opplever selv at når jeg røyker hasj etter en måneds tid uten så føler jeg meg bakskækk i en liten ukes tid etterpå. Er vell litt individuelt hvor lenge etterpå folk merker det.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fysisk svimmel som i at du er redd for å snuble, eller mentalt svimmel som i at du plutselig undrer over hva som skjer?
Trådstarter
5 0
Litt treg som Dodecha skriver.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres ut som et veldig vanlig symptom på "bakfjernhet", men litt merkverdig lenge etter ett enkelt inntak.

Det varierer veldig hvordan folk reagerer på cannabis. Mangen som tester et par ganger får så sterke bivirkninger at de legger det fra seg fort, uten noe problemer knyttet til dette i senere tid.

Kan du si noe om hvor mye du inntok (to trekk eller utallige jointer hele kvelden)?
Trådstarter
5 0
Røyket flere ganger utover kvelden
Vanlig å bli bakfjern og det henger lenger i når man ikke har toleranse. Røyk mindre neste gang hvis det plager deg veldig. Toleransen går opp etterhvert og man blir mer vant til følelsen av å være bakfjern når man har røyka lenge så det er ikke like plagsomt da.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil tro at du er litt over normalen følsom for cannabis og samtidig har fått i deg ganske mye første gang. Antagelig ingenting å bekymre seg over.

Men for å svare på spørsmål i første post: Om du røyker like mye igjen, vil du antagelig oppleve den samme langvarige bakfjernheten igjen. Så verdt å tenke moderasjon om du inntar mer (aka "check yourself before you wreck yourself").

Kan være verdt å vite at cannabis påvirker hele kroppen, da spesielt tre områder: blodtrykk under påvirkning, og søvn og mineralbalanse (bla. magnesium) i ettertid.

Dette er ting du evnt kan snakke med legen din om uten å nevne cannabis, om du ønsker.

Her har opplagte, men viktige virkemidler som å spise sunt, søvnhygiene og fysisk aktivitet stor innvirkning på hvordan du takler disse 'bivirkningene'.
Trådstarter
5 0
Takker for alle svar
Bare å slappe av.. Ta deg zn kaffe