Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3945
Heisann, tok en del portrettbilder igår og endte opp med to favoritter, nå trenger jeg egt bare å høre deres mening, på hvilket bilde som dere synes er best Jeg trur bilde 1 er det jeg liker best, men er fortsatt ikke helt sikker.

Takker for konstruktiv kritikk også!

Bilde1:
http://bildr.no/thumb/864651.jpeg

Bilde2:
http://bildr.no/thumb/864653.jpeg

Om ikke konstruktiv kritikk, tar jeg også imot alt av kommentarer :P
Likte bildene veldig godt Hadde du solgt dem så hadde jeg kjøpt dem lett!
Bilde 2 !

Du ser jo opp til meg : )
Nummer 2 !! Så ut som en uskyldig dag for deg, mens en komet er på vei i full fart til jorden, "dooomday"
Kjempe fine bilder

Likte bilde nr. 2 best...
Gjest
Trådstarter
Takk Takk Det må nevnes at det ikke er meg på bildet da. Det er faktisk bilder av eksen min x]
Likte bilde1 best, du har virkelig fanget øynene hennes på det bildet og jeg liker detaljene. Jenta ser mer levende ut der. Bilde2 virker mer tomt, der har hun ansiktet til hvilken som helst 16-åring med et litt tomt blikk (om du skjønner hva jeg mener). Ville kanskje forsøkt å plassere henne litt mer i sentrum av bilde1, men funker bra slik det er nå og. Credz!
Sist endret av Klatremus; 14. april 2011 kl. 23:09.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Takk Takk Det må nevnes at det ikke er meg på bildet da. Det er faktisk bilder av eksen min x]
Vis hele sitatet...
Da håper jeg du har tillatelse til å legge ut disse bildene

Nr 2 var absolutt det beste
Er det noen grunn til at du har valgt å fotografere henne fra fugleperspektiv på bilde 2? Er det slik du vil fremstille henne - Liten og ynkelig?

Å fotografere et portrettbilde synes jeg skal innebære mer enn kun teknisk kontroll og at vedkommende er i fokus.
Når det kommer til lyssetting, komposisjon og hvordan du ønsker å fremstille personen (som skal være bevisste brukte virkemidler) synes jeg man skal gjøre mer analyse av personen før det er verdt å annse det som et godt portrettfotografi.

Analyser personen. Tenk deg i hvilken setting du kan sette personen hvor du virkelig prøver å få frem identiteten og trekk til personen du skal fotografere.

Å ta et bilde av noen i fokus kan alle.
Sist endret av boblesaft; 14. april 2011 kl. 23:22.
Gjest
Trådstarter
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Da håper jeg du har tillatelse til å legge ut disse bildene

Nr 2 var absolutt det beste
Vis hele sitatet...
Tillatelse har jeg selvfølgelig

Sitat av boblesaft Vis innlegg
Er det noen grunn til at du har valgt å fotografere henne fra fugleperspektiv på bilde 2? Er det slik du vil fremstille henne - Liten og ynkelig?

Å fotografere et portrettbilde synes jeg skal innebære mer enn kun teknisk kontroll og at vedkommende er i fokus.
Når det kommer til lyssetting, komposisjon og hvordan du ønsker å fremstille personen (som skal være bevisste brukte virkemidler) synes jeg man skal gjøre mer analyse av personen før det er verdt å annse det som et godt portrettfotografi.

Analyser personen. Tenk deg i hvilken setting du kan sette personen hvor du virkelig prøver å få frem identiteten og trekk til personen du skal fotografere.

Å ta et bilde av noen i fokus kan alle.
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at jeg valgte ut bilde av hun i fugleperspektiv er fordi jeg synes det var et av de som kom best ut av alle bildene jeg tok.
og jeg er absolutt ingen proff fotograf heller!
Jeg har et til, hvor jeg tenkte litt mer på komposisjonen en jeg pleier, jeg det er lett og glemme seg litt bort når man holder på!

Men her er et bilde til, vet ikke hva du tenker om det jeg?
Takker for tips altså!

http://bildr.no/thumb/864813.jpeg

Sitat av Klatremus Vis innlegg
Likte bilde1 best, du har virkelig fanget øynene hennes på det bildet og jeg liker detaljene. Jenta ser mer levende ut der. Bilde2 virker mer tomt, der har hun ansiktet til hvilken som helst 16-åring med et litt tomt blikk (om du skjønner hva jeg mener). Ville kanskje forsøkt å plassere henne litt mer i sentrum av bilde1, men funker bra slik det er nå og. Credz!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du tenker altså!
Det eneste jeg syntes var kjipt var at du kuttet skoen hennes nederst på nr2.
Elers var det ikke mye å plukke på, lyset er naturlig og fint, dama ser ikke anstrengt ut og bakgrunnen er passe bluffy.
Hva slags objektiv og blender brukte du?

Likte forøvrig det andre bildet best :3
Gjest
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det eneste jeg syntes var kjipt var at du kuttet skoen hennes nederst på nr2.
Elers var det ikke mye å plukke på, lyset er naturlig og fint, dama ser ikke anstrengt ut og bakgrunnen er passe bluffy.
Hva slags objektiv og blender brukte du?

Likte forøvrig det andre bildet best :3
Vis hele sitatet...

skoen ja! dæggern
det er kit objektiv 18-55 :P
Blender f/5.6
Sitat av hellotitty Vis innlegg
skoen ja! dæggern
det er kit objektiv 18-55 :P
Blender f/5.6
Vis hele sitatet...
Ok, med tanken på din stil innen foto, basert kun på de 3 bildene i tråden, tror jeg du hadde likt å bruke dette objektivet: http://tinyurl.com/6bfsneh

Jeg aner ikke hvor mye du kan om foto, men 50mm er ofte brukt til portretter, og det lave blendertallet gir perfekt blurry bakgrunn, mye bedre enn 5,6 kan.

I tillegg er det drittbillig, hvis du går på markedsplass på www.foto.no er det sikkert noen som selger ett.
Likte bilde nr 1 best, det er mest spennede å se på, liker at det bryter litt med komposisjonsprinsippene!! Bilde 2 og 3 var helt ok, men synes ikke det var noe spesielt med de..
tror det første ville vært enda bedre om hu så inn i kamera..
Gjest
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Ok, med tanken på din stil innen foto, basert kun på de 3 bildene i tråden, tror jeg du hadde likt å bruke dette objektivet: http://tinyurl.com/6bfsneh

Jeg aner ikke hvor mye du kan om foto, men 50mm er ofte brukt til portretter, og det lave blendertallet gir perfekt blurry bakgrunn, mye bedre enn 5,6 kan.

I tillegg er det drittbillig, hvis du går på markedsplass på www.foto.no er det sikkert noen som selger ett.
Vis hele sitatet...
Har en veninne med 50mm så har fått sjekka det ut litt!
Men jeg trur jeg heller vil satse på en 70-200mm etterhvert

Sitat av ErikH Vis innlegg
tror det første ville vært enda bedre om hu så inn i kamera..
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i altså!

Sitat av Ookami Vis innlegg
Likte bilde nr 1 best, det er mest spennede å se på, liker at det bryter litt med komposisjonsprinsippene!! Bilde 2 og 3 var helt ok, men synes ikke det var noe spesielt med de..
Vis hele sitatet...
Takker for det
Jeg hadde sansen for bilde nr. 1, synes det er genialt måten du har latt det være mest luft på den siden hun ikke titter til.

Bilde nr. 3 er også fint, men jeg synes det ser ut som hun titter rett inn i en vegg...
Likte 1 og 3 best. Hva skal de brukes til?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Likte 1 og 3 best. Hva skal de brukes til?
Vis hele sitatet...
Bildene er en del av portfolion som jeg har brukt for å søke på blant annet Nordic school of photography, Norges kreative fagskole og NISS, samt en del skoler i england, slik at jeg kan bli fotograf og forhåpentligvis leve av det en dag!
Liker bildene dine veldig godt generelt men er jo noen som skiller seg litt ut, men du er veldig glad i redigering ser jeg.
Og da spesiellt skyggelegging og svart-hvit, det er fint på mange av bildene. Men ikke alle, men for all del så kan jo også dette se bedre ut enn orginalen. På grunn av f.eks lys eller detaljer i bildet som ikke legges så godt merke til i svart-hvit.
Jeg likte bilde 1 best. Er ikke spesielt glad i bilder som ser ut i rommet. Pluss at elva med den brua i bakgrunnen lager et litt fint "enviroment".
Sist endret av Ketenna; 16. april 2011 kl. 02:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nydelig kontrast. men de blir litt for klassisk.... det beste er bilde nummer 1 siden der bryter du med "reglene".. men... det er din ex som gjør bilde... og ikke du som fotograf... skjønner du hva jeg mener...?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Sitat av adrbjord Vis innlegg
nydelig kontrast. men de blir litt for klassisk.... det beste er bilde nummer 1 siden der bryter du med "reglene".. men... det er din ex som gjør bilde... og ikke du som fotograf... skjønner du hva jeg mener...?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner absolutt hva du mener
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Helt sykt bra bilder, honestly. Hvilket kamera og objekt har du?

Enig med det noen andre sa her, burde ikke vært fugleperspektiv på nr 2, ellers er alt så jævlig bra. Hva har du redigert? Har du brukt sharpen i PS elns? Fortell litt <3
Gjest
Trådstarter
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Helt sykt bra bilder, honestly. Hvilket kamera og objekt har du?

Enig med det noen andre sa her, burde ikke vært fugleperspektiv på nr 2, ellers er alt så jævlig bra. Hva har du redigert? Har du brukt sharpen i PS elns? Fortell litt <3
Vis hele sitatet...
Har bare et canon 1000D, dem sier det er et nybegynnerkamera, og det er det vel kanskje også. Og Kit linse 18-55mm :P

Er ikke det beste utstyret, men jeg/andre blir som regel fornøyd med arbeidet mitt, og det er det som teller for meg ihvertfall. foreløpig!

Når det gjelder redigeringa her har jeg vel egt bare kjørt på svart/hvitt i lightroom og bumpa opp kontrasten en del!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Takk Takk Det må nevnes at det ikke er meg på bildet da. Det er faktisk bilder av eksen min x]
Vis hele sitatet...
er hu singel ? rawr

nummer 2 var best
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Sitat av zeicko Vis innlegg
er hu singel ? rawr

nummer 2 var best
Vis hele sitatet...
Hun er singel, pm meg så skal du få facebooken hennes
Liker bilde 2 best
jeg må spørre, hvorfor tar du bilder av eksen din? hu var forresten litt fin som de fleste andre, likte jeg nummer to best. vet ikke helt hvorfor, bare liker det best
Gjest
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg må spørre, hvorfor tar du bilder av eksen din? hu var forresten litt fin som de fleste andre, likte jeg nummer to best. vet ikke helt hvorfor, bare liker det best
Vis hele sitatet...
Jeg tar bilder av hun fordi vi fortsatt er venner, og hun er en av de få vennene jeg har som sier ja til en fotoshoot
Ved første øyekast likte jeg bilde nr 2 best...men etter å ha sett på dem noe ganger liker jeg bilde 1 og det tredje du la ut....
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bilde to garantert, perspektivet og øynene kommer mye bedre fram.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hun var søt , likte godt det bilde hvor hun ser på en måte opp til deg. Har vell ikke noen andre spennende bilder ? event face
Gjest
Trådstarter
Jeg har et par til, nyere bilder av hun her!





Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Første som slår meg er "LOL EMO"

Men bilde tre er garantert det som pirket min interesse mest, blir sittende å se hva og hvor man egentlig er.
Gjest
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Første som slår meg er "LOL EMO"

Men bilde tre er garantert det som pirket min interesse mest, blir sittende å se hva og hvor man egentlig er.
Vis hele sitatet...
Bilde 3 er faktisk gamle aker gravlund, vi dro dit etter å ha lest en tråd om forlatte steder på forumet her.

Det var ihvertfall ikke forlatt, og det jobbet mennesker der, men det var ingen som forstyrret oss
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Første som slår meg er "LOL EMO"

Men bilde tre er garantert det som pirket min interesse mest, blir sittende å se hva og hvor man egentlig er.
Vis hele sitatet...
Haha, du vet vel ikke hva en 'emo' er du? Selvom en liker en litt rocka stil og svarte klær er man ikke emo vettu.

OT: Flotte bildet! Liksom spesielt bildet nummer en der, syntes vinkelen ble så bra. Lykke til med videre uttdannelse da!
Gjest
Trådstarter
Takk for det
Hu var heitest på første bilde.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Takk Takk Det må nevnes at det ikke er meg på bildet da. Det er faktisk bilder av eksen min x]
Vis hele sitatet...
ohsnapsorrytohearthat. Can I have her number?!

Likte absolutt best bilde nr.2. Tross den litte "emo bildeavsegselv" vinkelen på det :P Det kalles vel kansje fugleperspektiv på profft?
Gjest
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
ohsnapsorrytohearthat. Can I have her number?!

Likte absolutt best bilde nr.2. Tross den litte "emo bildeavsegselv" vinkelen på det :P Det kalles vel kansje fugleperspektiv på profft?
Vis hele sitatet...
Hehe :P
Blir brått fugleperspektiv det ja!
Sitat av Huztle Vis innlegg
Haha, du vet vel ikke hva en 'emo' er du? Selvom en liker en litt rocka stil og svarte klær er man ikke emo vettu.

OT: Flotte bildet! Liksom spesielt bildet nummer en der, syntes vinkelen ble så bra. Lykke til med videre uttdannelse da!
Vis hele sitatet...
Er ikke helt begeistret for at du snakker om emo som en sykdom.
"bare fordi man har røde kinn betyr det ikke at man har feber".
Du har flotte bilder av ho det er det ingenting å si på! Du får hilse henne og si jeg er singel !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
er du foresatt intrisert i kritikk og ros for de to bildene...?
Gjest
Trådstarter
Sitat av adrbjord Vis innlegg
er du foresatt intrisert i kritikk og ros for de to bildene...?
Vis hele sitatet...

Gjerne det
Jeg har kommentert bildene før... Jeg velger og gi deg en mer begrunnet kritikk fordi jeh ser at du har talent...
For at jeg skal klare og gi deg en god tilbakemelding så må jeg vite litt om hvor mye du kam om åssen et kamera funker...? Kan du d?
Gjest
Trådstarter
Sitat av adrbjord Vis innlegg
Jeg har kommentert bildene før... Jeg velger og gi deg en mer begrunnet kritikk fordi jeh ser at du har talent...
For at jeg skal klare og gi deg en god tilbakemelding så må jeg vite litt om hvor mye du kam om åssen et kamera funker...? Kan du d?
Vis hele sitatet...
snart ferdig utdanna fotograf nå, så det meste sitter ganske godt :P
så kjør på
Bilde 1: blir uten dypde i bilde... Du har bagrunnen på bilde men den har ingen elementer som fanger blikket... Det er jenta som er bilde. Når da jenta i tilleg har nesten ingen kontrast i hennes ansikt så er heller ikke det som fanger oppmerksomheten. Da står vi igjen med øynene... Det er de som suger til seg mitt blikk... Men... Øynene ser imot bildekanten på venstre side og det er Ikkeno luft imellom øyer og bildekant... Når jeg ser på bildet så ser jeg i den retingen som øynene ser og ser Ikkeno... Derimot på andre sia av hue så er d et skilt eller noe. Jeg sitter igjen med to bilder... En av jenta og en av skiltet... Begge to er kule... Men på den måten de er satt sammen på så blir jeg bare forvirra. Er du med? Uenig? Har også Moen foreslag på hvordan du kunne ha gjort bilde bedere
Gjest
Trådstarter
Sitat av adrbjord Vis innlegg
Bilde 1: blir uten dypde i bilde... Du har bagrunnen på bilde men den har ingen elementer som fanger blikket... Det er jenta som er bilde. Når da jenta i tilleg har nesten ingen kontrast i hennes ansikt så er heller ikke det som fanger oppmerksomheten. Da står vi igjen med øynene... Det er de som suger til seg mitt blikk... Men... Øynene ser imot bildekanten på venstre side og det er Ikkeno luft imellom øyer og bildekant... Når jeg ser på bildet så ser jeg i den retingen som øynene ser og ser Ikkeno... Derimot på andre sia av hue så er d et skilt eller noe. Jeg sitter igjen med to bilder... En av jenta og en av skiltet... Begge to er kule... Men på den måten de er satt sammen på så blir jeg bare forvirra. Er du med? Uenig? Har også Moen foreslag på hvordan du kunne ha gjort bilde bedere
Vis hele sitatet...
Er helt enig, ihvertfall det første bildet burde det vært mer luft på den sia, trur jeg har croppa det sånn av en eller annen grunn, husker ikke O.o
det andre bildet får jeg litt fjortiss feeling av og hater den vinkelen nå :P

Jeg vet også at jeg hadde gjort det bedre nå, går for tiden på bilder nordic, og har lært sinnsykt mye. Så anser disse bildene som kule profilbilder, ikke noe mer. Selvom jeg faktisk har solgt det første bilde til 1000kr

men takk for kritikken, kan gjerne dele hvordan du ville gjort det bedre om du vil
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilket kamera har du brukt?