Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1353
Hei! Tok noen bilder for litt siden og lurte på hva folket synes.
Gjerne konstruktiv kritikk!

Bilde 1


Bilde 2
Offtopic
Unnskyld meg, hva har den katta på bilde 2 med "tunnel" å gjøre..?
Jeg la ved bilde nummer to, ble litt rart med en så lang tittel som "Foto: Mystisk Tunnel og Katten i Natten"
Åja, of course. tenkte det evt. var feilopplastet bilde.. Beklager offtopic.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Offtopic
Unnskyld meg, hva har den katta på bilde 2 med "tunnel" å gjøre..?
Vis hele sitatet...
Lær deg google, et av de første treffene: http://www.dagbladet.no/a/7252366/
Merkelig hvor mange saker katter og tunneller har til felles.

Men ontopic ja...

Ro ned levels i photoshop, omtrent halve bildet er overeksponert og resten er undereksponert, bortsett fra de stripene i midten. Det var også mye støy i de stripene.

Det første bildet hadde nok gjort seg med litt lang lukkertid, da hadde du sluppet støy og det hadde sett mye "smudere" ut.
Synes også det kunne vært litt mindre tak, bildet ble veldig 50/50 hvis du skjønner..?

Bilde nummer to likte jeg mye bedre. Bra komposisjon, og kanten nederst i bildet gjør at det blir litt dybde osv. Har egentlig ikke så mye mer å si om det, annet enn at det var bra.
Sist endret av drittunge; 30. september 2009 kl. 22:55.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg kan ikke så mye om bilder, men syntes bilde nummer en var litt vel mørkt.
Bilde nummer to var perfekt syntes jeg, kul katt
Støtter drittunge angående bilde nr 1, det ble litt for heftig kontrast for meg. Fint med de gule nyansene til venstre, men ellers så har bildet en svak komposisjon og har alt for mye over/undereksponering på bordet.

Bilde nr 2 derimot, var utrolig kult. Pen klassisk komposisjon, behagelig lys og bildet tar seg godt ut i svart/hvitt. Liker at du har en markert forgrunn, klar midtgrunn og tydelig bakgrun i bildet, gir en god dybdefølelse. Keep it up!
Bilde 1 var litt uklart synes jeg (kanskje poenget?), men veldig fine kontraster.

Bilde 2 var veldig tøft.

Kan jo null om foto da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er blitt meg forklart flere ganger, at bildebehandling på laptop ikke er særlig lurt. Spesielt vinkelen på skjermen er viktig og gir ikke rom for sløvhet.
Sist endret av staM; 12. oktober 2009 kl. 13:04.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
syns det så ut som en nedgang til trikken men det er bare meg