Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 930
Nå har endelig Ubuntu til mobiltelefon kommet ut!

MEN!?

Hvordan går jeg fram(?) for å installere Ubuntu på Android? Har en HTC Desire ("with sense" står det) som jeg tenkte å installere Ubuntu på.. Samt en Laptop med Ubuntu 13.04, Og en usb kabel til telefon Thats it:/

What should i do?

All hjelp vil belønnes på et vis! (finner på noe!)
Sist endret av Lunar; 22. oktober 2013 kl. 02:38. Grunn: skriveleif
Det er bare portet til Galaxy Nexus og Nexus 4 pr. nå og da med ekstremt begrenset funksjonalitet.

Du kan sikkert lage en slags port til telefonen din, men da uten noe som helst funksjonalitet.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er bare portet til Galaxy Nexus og Nexus 4 pr. nå og da med ekstremt begrenset funksjonalitet.

Du kan sikkert lage en slags port til telefonen din, men da uten noe som helst funksjonalitet.
Vis hele sitatet...
Men det er vel den versjonen som har vært ute en stund? Det ble sluppet ut en ny versjon denne uken ca.. Er det den du tenker på?
Du kan ta den i bruk på hvilken som helst mobil, men uten noen form for funksjonalitet som Goophy sier. Det eneste som supporter GSM nettverk/mobilnett er Nexus. Altså, jeg tror ikke du er rette personen for Ubuntu Mobile på dette tidspunktet. Det står tilogmed på siden til Ubuntu at det kun er for developers og industry partners.



Sakset fra ubuntu.com:

What to expect after installation

After you install Ubuntu for phones, you will have the following functionality:

Shell and core applications
Connection to the GSM network on Galaxy Nexus and Nexus 4
Phone calls and SMS on Galaxy Nexus and Nexus 4
Networking via Wifi
Functional camera, front and back
Device accessible through the Android Developer Bridge tool (adb)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Hutch; 22. oktober 2013 kl. 04:05.