Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1750
Har en pc med Pear OS på (linux). Innstalerte det bare for og prøve, og nå får jeg ikke installert windows igjen.... har lagd bootable USB. Problemet er: Hver gang jeg åpner noe som må åpnes gjennom Archive manager, får jeg opp error, og manager avsluttes.


HVORDAN kan jeg få fjerna linux, og innstalert windows igjen??
Hva?
Hvis du har lagd en bootable usb, boot på den, installer.
Hvilket filsystem er det på disken nå?
Ta å brenn gparted på en disk og boot opp den. Sjekk filsystemet, er det feks ext4 så kjører du over NTFS på disken.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva?
Hvis du har lagd en bootable usb, boot på den, installer.
Vis hele sitatet...
Tidenes mest hjelpsomme svar må jeg si! Har prøvd det. Satte boot priority til den USB'en jeg ordna til, satte den i og restarta. Starta som vanlig uansett. Prøvde og åpne den for og installere "manuelt" i Linux. Da fikk jeg Archive manager error.

Sitat av moret Vis innlegg
Hvilket filsystem er det på disken nå?
Ta å brenn gparted på en disk og boot opp den. Sjekk filsystemet, er det feks ext4 så kjører du over NTFS på disken.
Vis hele sitatet...
Takker, funka da
Ingenting over ga mening i kontekst med hverandre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
windows har en egen partisjon program under installasjon. Selv om det ikke er så bra som gparted fungerer det hvis du bare skal installere windows.