Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5247
Hei,

Jeg er helt newb når det gjelder ubuntu og Backtrack, men jeg har lyst til å lære det. Jeg har boota BT5R3 på en USB m/ virtualbox og en som en ISO med VMware. Jeg har prøvd å bruke "airmon-ng" men dette kommer:
root@bt:~# airmon-ng


Interface Chipset Driver


root@bt:~#

Vis hele sitatet...
Dette kommer med ifconfig og iwconfig:

root@bt:~# ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0c:29:9c:6a:f6
inet addr:10.0.0.17 Bcast:10.0.0.255 Mask:255.255.255.0
inet6 addr: fe80::20c:29ff:fe9c:6af6/64 Scope:Link
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:258 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:15 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:18653 (18.6 KB) TX bytes:1396 (1.3 KB)
Interrupt:19 Base address:0x2024

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:48 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:48 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:4865 (4.8 KB) TX bytes:4865 (4.8 KB)

root@bt:~# iwconfig
lo no wireless extensions.

eth0 no wireless extensions.

root@bt:~#
Vis hele sitatet...
Jeg har en D`link DWA 140 i tillegg til den interne i pcen. Som sagt jeg er helt elendig i bt. Jeg aner ikke om jeg ikke har riktige innstillinger på VM/Virtualbox.

På forhånd takk!

-Stefan
du må boote det "native" for å bruke nettverkskort etc.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
du må boote det "native" for å bruke nettverkskort etc.
Vis hele sitatet...
Men som jeg sa. Jeg er helt noob i dette. Kunne du ha forklart hvordan man gjør det? (A)

-Stefan
du gjer det på akkuratt same måte, men du må inn i biosen og forandre boot device til minnepennen din. det er vesentlig å kunne slikt før du begynner med cracking...
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
du gjer det på akkuratt same måte, men du må inn i biosen og forandre boot device til minnepennen din. det er vesentlig å kunne slikt før du begynner med cracking...
Vis hele sitatet...
Sier meg ikke mye. Som sagt jeg prøver å lære, jeg aner ikke hva som er basicen, jeg følger bare en del tuts på Youtube.

-Stefan
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Beklager å måtte bryte det til deg, men hvis du ikke klarer å finne ut hvordan du booter fra USB på en fysisk maskin tror jeg du blir å ha en veldig stiv læringskurve for å fortsette på dette prosjektet.

Kan nok være fornuftig å starte i riktig ende, hvordan en maskin og hvordan hardware fungerer.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Så hvordan lærer man. For to dager siden viste jeg ikke hva en port var eller hva en virtual maskin var, og jeg har lært ganske mye siden det. Jeg har søkt opp og ned, sider på sider på google for å finne ut litt forskjellige ting og jeg visste ikke hvor jeg skulle starte. Jeg fant noe som hørtes interessant ut og prøvde meg fram. Jeg har boota BT5 på en USB med LiLi og Virtualbox. Jeg har sett fler steder at man da kan bruke det interne nettverkskortet men det har jeg ikke det fått til.

BTW. stigningskurven har vært enorm og brattere blir den!

-Stefan
haha, ok, men du begynner ikkje rett på cracking... trur du skal ta det litt med ro, og begynne i det små og lære det grunnleggende først
Sist endret av R0flcopter; 27. mars 2013 kl. 16:15.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Så hva er det grunnleggende da?

Takker for all hjelp!
Begynn med å navigere deg rundt på maskinen via terminalen, finn filer, kopier filer, endre rettigheter på filer osv. Ikke tenkt så stort når du begynner, da blir du bare stående på samme stedet, jobb deg fram til det.
Booter du backtrack fra virtualbox er det mulig at du og må ha extension pack for virtualbox for å kunne bruke ditt usb-nettverkskort.(Mulig det følger med automatisk i nyere versjoner av virtualbox)
Dog må kortet selvsagt være på listen over kort som støttes av backtrack,hvis du skal slippe installere drivere for det selv.

Ellers er vel det enkleste å bare bruke backtrack fra en live-cd /usb-versjon til å begynne med, og heller vente med virtualbox/vmware/innstallasjon på HD.
http://www.kali.org/

Er det nye backtrack forestten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Hei ja! Jeg har nå fått opp interfacet ved å boote BT5 r3 via en USB Stick. Jeg har nå kommet til airodump-ng -c (channel) -w WPA2CRACK --bssid (x) --ivs mon0. Jeg lar den stå i et par min men det er ingen stations som dukker opp.

Jeg har forresten satt den i monitormode

-Stefan Pakaski
Du kan bruke vmware, du har bare glemt å flytte wifi-donglebæret ditt fra windows over til backtrack.
I tray vil du se et blått ikon, en av de er donglebæret ditt, og høyreklikk > disconnect from host.
Den er nå flyttet over til din backtrack.

Og du har oppgitt kanal og bssid? Eller skrev du faktisk -c (channel) og bssid (x) som egentlig kan eksempelvis være -c 6 og --bssid JensenMongoAirlink9000

Og det er jo i airmons monitor mode der stasjoner dukker opp.
Sist endret av Rolsen Royce; 16. april 2013 kl. 22:47.
usertitle import
bleh's Avatar
Som AtXbYeA nevner, start i riktig ende.

Det å finne og kunne lese dokumentasjon er gull verdt.

http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=newbie_guide
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Jeg har selvfølgelig satt inn riktig channel og bssid. Altså -c 11 og --bssid 34:21:09:0E:27:64.

Jeg har lært en god del siden jeg startet denne tråden. Jeg har lest side opp og side ned om BT men jeg finner fortsatt ikke ut hvorfor jeg har det problemet. Jeg setter interfacet i monmode og kjører airodump-ng mon0 > airodump-ng -c 11 -w WPA2CRACK --bssid 34:21:09:0E:27:64 --ivs mon0.

Da får jeg dette:

CH 11 ][ Elapsed: 1 min ][ 2013-04-20 06:36

BSSID PWR RXQ Beacons #Data, #/s CH MB ENC CIPHER AUTH ESSID

34:21:09:0E:27:64 -65 75 591 0 0 11 54e WPA2 CCMP PSK AirLink0E2764

BSSID STATION PWR Rate Lost Packets Probes

Jeg finner altså ikke noen Station Mac. Jeg kan ikke få til en handshake uten dette så...

Takker for hjelp!

-Stefan P
Er du sikker på at noen klienter utfører innlogging på nettverket mens du kjører backtrack mot det?
usertitle import
bleh's Avatar
aireplay ?

edit: http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=aireplay-ng

Aireplay-ng is used to inject frames.

The primary function is to generate traffic for the later use in aircrack-ng for cracking the WEP and WPA-PSK keys.
Vis hele sitatet...
Sist endret av bleh; 20. april 2013 kl. 10:55.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Er du sikker på at noen klienter utfører innlogging på nettverket mens du kjører backtrack mot det?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker nei, men jeg kan prøve å kjøre en aireplay for å sjekke om det er noen på. Takk for hjelpen Bleh!

-Stefan P

Sitat av StefanPakaski Vis innlegg
Jeg er ikke helt sikker nei, men jeg kan prøve å kjøre en aireplay for å sjekke om det er noen på. Takk for hjelpen Bleh!

-Stefan P
Vis hele sitatet...
Aireplay-ng -0 0 -a (bssid) funket ikke nei. Jeg får fortsatt ikke opp noe klienter. Nå prøvde jeg å koble en annen pc til manuelt også men det funket heller ikke... jeg får meg selv opp om jeg kobler meg selv opp med linux...
1. Dropp --ivs flagget, det er useless med mindre du skal ha små filer og prøve å knekke WEP.
2. Hvis det ikke kommer noen under stations, så betyr det at ingen er koblet til, enkelt og greit.
3. Det nettverket du prøver å knekke ligger et stykke unna, og du har dårlig signal til det, du skal være nokså heldig om du klarer å fange et handshake på det.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Sitat av 23732 Vis innlegg
1. Dropp --ivs flagget, det er useless med mindre du skal ha små filer og prøve å knekke WEP.
2. Hvis det ikke kommer noen under stations, så betyr det at ingen er koblet til, enkelt og greit.
3. Det nettverket du prøver å knekke ligger et stykke unna, og du har dårlig signal til det, du skal være nokså heldig om du klarer å fange et handshake på det.
Vis hele sitatet...
Så om jeg har en annen pc rett ved siden av PCen med BT så ligger det for langt unna? Jeg har jo forholdsvis ganske bra styrke på forbindelsen.

-Stefan

Takker for alle svar.
Sitat av StefanPakaski Vis innlegg
[...]men jeg kan prøve å kjøre en aireplay for å sjekke om det er noen på.[...]
Vis hele sitatet...
Du bruker airodump OG aireplay i monitor mode?
Jeg regner med at alt dette er skrivefeil.
Ønsker deg lykke til videre...
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Du bruker airodump OG aireplay i monitor mode?
Jeg regner med at alt dette er skrivefeil.
Ønsker deg lykke til videre...
Vis hele sitatet...
Men skal ikke airodump-ng finne stations uten å bruke aireplay?

Selvfølgelig bruker jeg de i monitor
Dreit meg ut der ja
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bruk gerix som ligger på bt5. litt lettere til og begynne med og gjør samme jobben