Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1436
hei nettopp installert lubuntu på netbooken min, en acer aspire one.
wifi vil ikke funke, hva skal jeg gjøre nå da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lær deg å bruke google, finn en guide for ditt kort, implementer firmware.
kan du peke meg frem med link?

jeg har en acer aspire one d250-0dk
btw
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
www.google.com

acer aspire one d250 wifi ubuntu

finn et svar



Nytter ikke å få alt servert på sølvfat, da lærer du ikke noe og du lager en milliard tråder for hvert problem.
ja man finner jo masse forskellig der, men jeg finner ikke det jeg trenger for å fikse wifi, jeg trenger drivere?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har hatt masse drittmaskiner opp gjennom årene, men Aspire One troner toppen, den SSD disken i den maskinen er den trangeste flaskehalsen jeg har vært ute for, ville kvittet meg med maskinen om jeg var deg, en raspberry pi er raskere
Kode i terminal for og finne nettverkskort

Kode

$ lspci
$ lspci | less
$ lspci | grep -i eth
Svar skal se ca slik ut:

Kode

09:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5761e Gigabit Ethernet PCIe (rev 10)
dette er hentet fra link:http://www.cyberciti.biz/faq/show-et...-ubuntu-linux/
Sist endret av knutazz; 15. august 2013 kl. 13:01.
Du kjøpte en Acer Aspire, der er problemet
Trådstarter: Du bruker et OS som er bygget opp på antagelsen at brukerne er smarte nok til å finne ut av problemer ved sunn fornuft og litt effort. Om du må ha alt servert på et sølvfat, prøv mint eller elementaryos.

Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Du kjøpte en Acer Aspire, der er problemet
Vis hele sitatet...
Jeg overlevde hele høyskolen for embedded systems på en acer aspire one og xubuntu 11.04. Kompilerte det meste av programmer langt raskere på min 11" netbook enn stakkaraene som satt på win7+visualstudio og ymse i5-laptops. Batteri var greit. Trådløst var typ. 10MB/s.

Noen flere ubegrunnede påstander du ønsker å slenge frem?

EDIT: 30MB/s var selvsagt på kablet nett, hukommelsen min er litt dritt om dagen
Sist endret av tripflag; 15. august 2013 kl. 15:21.