Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2108
Det har seg slik at jeg kjører en debian server med rTorrent på. JEg har nylig gått til innkjøp av en VPN, men jeg ønsker bare å kjøre rTorrent trafikken gjennom den og ikke alt annet på serveren. rTorrent har en egen bruker hvis det hjelper. Noen som vet om det er mulig å få rTorrent til å bruke et eget VLAN (og lage vpnen i ruteren) eller få rTorrent til å koble til gjennom vpn?
Driver og setter meg inn i det samme, ogsåvidt jeg har skjønt det skal det holde å binde rtorrent til VPN-interfacet i rtorrent-configfilen.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Har du et eksempel på hvordan dette kan skrives?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Et par minutter med googling sier at du skal sette Bind=x.x.x.x til VPN interface adressen i rtorrent konfigurasjonsfilen: http://libtorrent.rakshasa.no/browse....rc?rev=latest
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Ingen måte å få det til å funke selv om ipen forandrer seg?

Og hvordan vil dette funke? Jeg legger til VPNen men gjør så den ikke blir brukt og så binder jeg rtorrent til ipen til vpnen?
sett opp en virituell ip, bruk denne i rtorrent konfigen og bind den samme ipen mot vpn gateway er en enkel måte og få dette til på.

samt at du nå kan du kan synce torrent over nettveket på samme ip du lagdet
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Det hørtes ut som en god løsning, problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg kan gjøre det :P
Kan du hjelpe meg, event. henvise meg til noen guider el.?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hadde du hatt en fornuftig router kunne du basert VPN-trafikken din på port eller IP-adresse, eller du skulle heller kjøpt en torrentproxy kontra en hel VPN.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Jeg liker å tro at jeg har en fornuftig ruter (pfsense), men ville helst satt det opp i debian og ikke på port.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av iThenrik Vis innlegg
Jeg liker å tro at jeg har en fornuftig ruter (pfsense), men ville helst satt det opp i debian og ikke på port.
Vis hele sitatet...
Da kan du sette opp VPNen din til å koble til i pfsense, deretter kan du fint sette hele debianboksen med VPN som gateway, og eventuelle andre hoster \ andre programmer du kjører på nettverket ditt kan du også sette til å gå gjennom VPN basert på regler i pfsense.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Ikke sånn jeg mente, kan godt ha vpn på ruteren, men vil helst slippe å gjøre det på port, og ønsker heller å endre noen innstillinger i debian/rtorrent for å få rtorrent gjennom vpnen. Kan ikke kjøre hele debian gjennom vpn da jeg hoster bla. en webserver på den og ipen fra vpnen verken er statisk eller dedikert.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har ikke bare vurdert å lage deg en egen VM med rtorrent kjørende ? Og la denne bruke VPN som default ?

I dagens samfunn med latterlig kraftig maskinvare er det ofte helt hjerneskadet å la alle tjenester kjøre på en single OS-instans.
Hvis du har pfSense så bør du være kjent på doc, forum og wikien til pfSense, der finner du svar på det meste, samt kan spørre noen som sitter dedikert opp mot pfSense support

her er en sjapp guid til oppsett av vpn: http://forum.pfsense.org/index.php?topic=29944.0
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av knutazz Vis innlegg
Hvis du har pfSense så bør du være kjent på doc, forum og wikien til pfSense, der finner du svar på det meste, samt kan spørre noen som sitter dedikert opp mot pfSense support

her er en sjapp guid til oppsett av vpn: http://forum.pfsense.org/index.php?topic=29944.0
Vis hele sitatet...
Har selv fulgt denne guiden og den guiden er utdatert som fy med et par ekstra tweaks som måtte til, tok meg et par timer å snurre hodet rundt det.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har ikke bare vurdert å lage deg en egen VM med rtorrent kjørende ? Og la denne bruke VPN som default ?

I dagens samfunn med latterlig kraftig maskinvare er det ofte helt hjerneskadet å la alle tjenester kjøre på en single OS-instans.
Vis hele sitatet...
Det var ikke så dumt egentlig, men det vil jo ta litt tid å sette opp i tillegg til at jeg har ganske begrenset med maskinvare på serveren...
Sist endret av arrayvivid; 26. juni 2013 kl. 15:31. Grunn: quote
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av iThenrik Vis innlegg
Det var ikke så dumt egentlig, men det vil jo ta litt tid å sette opp i tillegg til at jeg har ganske begrenset med maskinvare på serveren...
Vis hele sitatet...
Dersom maskinen din ikke er fra før 2008 har du nok trolig maskinvare nok i massevis, folk tror ofte de har mye mindre kraft enn det de egentlig har.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
@knutazz: Hjelper lite å sette opp vpn på ruteren hvis jeg ikke finner en måte å få rtorrent til å bruke det på.

Men hvis jeg velger å sette opp vpn i pfsense og setter portene som brukes til å gå igjennom vpn, hvordan vil det funke på trackere som bruker port 80 og sånt?
nei men du sier du har pfsense da kan du jo bare lage egen gateway for vpn,

men beste er jo som atx sier og sette opp en egen vm med fx. derbian som du kun kjører rtorrent på,

uansett så er den guiden jeg linket til første treff på googelsøket "pfsense openvpn settup" ser nå at den er veldig utdatert selv....
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har ikke bare vurdert å lage deg en egen VM med rtorrent kjørende ? Og la denne bruke VPN som default ?

I dagens samfunn med latterlig kraftig maskinvare er det ofte helt hjerneskadet å la alle tjenester kjøre på en single OS-instans.
Vis hele sitatet...
Genial ide, den tror jeg at jeg må teste selv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ueland Vis innlegg
Genial ide, den tror jeg at jeg må teste selv
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker pfsense som router og strongvpn som tilbyder kan jeg iallefall la deg peeke på mitt oppsett hvis du plages.