Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1193
Hei,

Jeg gikk på Oxycontin i 9 år, med en døgndose på godt over 400mg/døgnet grunnet skade.
Jeg har nå fått bukt med det problemet, og har ikke særlig sug etter oxycontin (litt selvfølgelig, men mye mindre enn forventet).
Jeg har nå vært clean i 8 dager, og ting begynner å gå bedre.
Jeg kjøpte meg 100x 2mg Xanax for å komme over "kneika", men følte det gjorde det bare verre. Fikk så Stesolid av legen, noe som fungerer mer for uroen i kroppen enn Xanax gjør.

Problemet mitt er at jeg i de senere år tok Oxycontin nasalt, det var liksom min greie.
Så det største problemet jeg har nå, er en trang til å ta noe nasalt. Jeg kjenner jeg higer hvert sekund etter å sniffe noe, men jeg vil jo selvfølgelig ikke ty til amfetamin eller noe slikt, og jeg har ikke særlig mange folk som ruser seg rundt meg heller.

Så mitt spørsmål blir, er det noe jeg kan gjøre (som ikke er veldig skadelig), for å lindre trangen om å sniffe noe?

Jeg bråseponerte meg sniffing forsåvidt, så det gjordet det kanskje ikke bedre det heller, men akkurat nå kjennes det helt umenneskelig å la være å ta noe nasalt.

Tusen takk for alle svar, konstriktive eller kritiske.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det blir feil retning og gå, du er på et godt spor nå. Og finne et substitutt du kan snorte er ikke et sjakktrekk spør du meg. Er litt som folk som skyter vann fordi de er avhengig av å skyte.

Jeg har vært nykter selv siden Juni 2019 og sliter fortsatt med cravings om jeg tenker for mye på det. Du må bare finne noe annet å "tette hullet" med. Og det burde ikke være noe du drar i nesa.

mine 50 øre
Du kan prøve snuff (tobakk/nikotin). Eller sniffe kakaopulver.
Anonym bruker
"Stinn Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snuff
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snuff
Vis hele sitatet...
Jepp, snuff gir et heidundranes kick hvis man ikke er nevneverdig tolerant på tobakk/nikotin. Hvis det kun handler om å snorte noe er snuff noe du kan leke med, NordicMMA. Det er også forholdsvis enkelt å slutte med basert på min egen erfaring. Jeg tenker selvfølgelig til det verste suget etter å snorte noe har gitt seg, NordicMMA.
B12 brukest vistnok i filmer for å imitere kokain. Hakke testa selv, men det skal gi en liten energi boost. I følge David Spade
Tusen takk for alle svar. Setter utrolig stor pris på det. Jeg har ikke ruset meg i særlig stor grad før, prøvd litt hasj, litt benzo og kokain, men det har vært 1-2 ganger fordelt på flere år. Men når jeg var å trappet ned på Oxycontin 400mg/døgn til 0/døgn på 12 dager, så var jo selvfølgelig all praten på institusjonen, om dop. Om hvor fantastisk pshycadelica (usikker på rettskriving), hvor mye benzo hjalp og ikke minst det å skyte heroin og ketamin.
Etter dette oppholdet er hjernen min blitt helt fokusert på å prøve ut alle disse tingene, selv om den rasjonelle delen av meg vet jo at dette bare ender i faenskap. Hva kan man prøve "trygt"? Noen tips i min situasjon? Som nevnt ovenfor, så er jeg evig takknemmelig for alle svar jeg får, for akkurat nå ser jeg på darnket ((DNMO)(tips jeg fikk fra institusjon)) og vurderer en saftig bestilling.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trappa du ned 400 mg oxy på 12 dager??!! Hvordan var det?? Ble du veldig dårlig?
Hei igjen. Ja, jeg trappa ned på institusjon ja. De anbefalte 3-4 uker, men jeg ville rive av plasteret fort. Løy om døgndosen i starten (sa den var 160mg/døgn) fordi fastlegen hadde rapportert feil, så dag nummer to ble på 130 (eller 140mg). Det kjentes for å si det mildt. Ble sengeliggende i 7 dager, med ingen føde, oppkast og alt som følger med. Fikk 24 timer på meg i å få i meg litt veske, før jeg ble sendt til sykehus for videre behandling. Jeg fikk i meg litt veske, og ble ikke sendt til sykehus. Men jeg valgte å stå i det, og trappa ned like hardt da jeg hadde det som verst.
Uansett om jeg hadde fått lovnader om å få være der så lenge jeg trengte, så bunnet det ut i at frykten av å gå ut av institusjonen med en nedtrappingsplan hjemme (altså ikke 100% seponert) var så stor, fordi jeg vet at jeg ikke hadde klart det alene. Idag 8 dager etterpå begynner kroppen å bli "Bedre". Jeg får trenet litt kampsport som har vært min lidenskap, men jeg har jo selvsagt ikke energi på det nivået jeg hadde før. Men som jeg nevnte i en tidligere post, suget er det verste, men jeg har bestemt meg, og Oxycontin skal _ALDRI_ være i mitt nærvær noen gang igjen. Jeg hadde to resepter på 98pk Oxycontin og 100 Oxynorm som jeg ringte å ba legen trekke, fordi jeg kjente suget var så sterkt.
Sist endret av NordicMMA; 4. oktober 2020 kl. 17:27. Grunn: Skrivefeil
Hei igjen,

En liten oppdatering.
Fant ingen erstatning lett tilgjengelig, men prøvde Kakao uten hell. Har bestilt skuff fra tobakksjappe, men innser at jeg bare lurer meg selv.

Trangen til å innta noe nasalt blir bare mindre og mindre for hver dag, så jeg klapper meg på skuldra og verken leter etter susbstitutt, eller skal ha substitutt. Tusen takk for alle som hjalp meg, jobber dere gjør her betyr utrolig mye for mange.

Til Carmex: ditt svar hjalp meg mye med å komme i riktig mindset! Tusen takk!