Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1140
Anonym bruker
"Elektronisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter en intens egodødopplevelse på LSD har jeg gitt meg selv skikkelig dødsangst. Trodde det skulle være motsatt, hah! Det er ikke noe big deal i det daglige, men hver gang jeg tar noen trekk tar dødsangsten helt av! Noen flere som har det sånn?

Etter jeg har røyka tenker jeg alltid "ikke tenkt på døden" noe som selvfølgelig gjør at jeg tenker akkurat på dette. Så begynner jeg å fokusere på hjerterytmen, og på pusten, også så er vi i gang. Bæder helt noen ganger. Skikkelig ond sirkel dette her.

Noen som har klart å komme seg ut av det? Vil gjerne nyte cannabis som jeg pleide å gjøre uten å noie så mye.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk mye angst i starten, men det henger nok sammen med at jeg røyket på et offentlig sted, og det var folk som gikk her og der.
Kanskje du skal røyke sammen med noen du stoler på. Vedkommende kan kanskje hjelpe deg med å komme deg ut av tankespinnet.
Jeg hadde perioder med sånn type angst, men røyka uansett og det ga seg tilslutt. Det beste er en pause til man har slått seg til ro med tanken og at det som skjer det skjer.
Eventuelt bare si til deg selv at det er røyken som gir deg noia og ikke noe som er virkelig.
Ta en pause fra røykinga og se an, eventuelt prøv med mindre mengder.
Kanskje det er på tide å reflektere litt over hva du vil gjøre med livet sånn at du ikke stresser over slutten av livet og heller er fokusert på alt som skal skje leenge før det)))
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis oppleves mye mer psykedelisk etter en syretripp. Jeg måtte selv ha en pause på rundt 1 år pga effekten ble for intens, ble en småtrip for hvert trekk. Etter ca 2 år er det ca som normalt, men er ikke helt det samme. Liker ikke å røyke så mye lenger, små trekk en gang i blant er nice og er ikke slavisk stoner lenger

Men sannheten er at cannabis har alltid vært psykedelisk, det er ikke cannabis som har forandret seg, det er deg. Livet forandrer seg hele tiden, og du som person også. Det er mange som kommer til å gi deg tips som å ta pause en stund, røyke mindre, øke toleransen etc, men det beste du kan gjøre er å høre på kroppen din. Blir du ukomfortabel av å røyke cannabis - ligg unna. Fokuser på andre ting i livet.

When you get the message, hang up the phone, og alt det der.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter en intens egodødopplevelse på LSD har jeg gitt meg selv skikkelig dødsangst. Trodde det skulle være motsatt, hah! Det er ikke noe big deal i det daglige, men hver gang jeg tar noen trekk tar dødsangsten helt av! Noen flere som har det sånn?

Etter jeg har røyka tenker jeg alltid "ikke tenkt på døden" noe som selvfølgelig gjør at jeg tenker akkurat på dette. Så begynner jeg å fokusere på hjerterytmen, og på pusten, også så er vi i gang. Bæder helt noen ganger. Skikkelig ond sirkel dette her.

Noen som har klart å komme seg ut av det? Vil gjerne nyte cannabis som jeg pleide å gjøre uten å noie så mye.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde det ganske likt etter engang jeg plutselig fikk skikkelig angst mens vi røyket. Satt og så den nyeste Hobbit -filmen en gjeng og røyket litt forskjellig grønt og brunt, skikkelig kos med masse godis og fin stemning. Plutselig kjenner jeg har hjertet begynner å dunke enormt og bare raskere og raskere.
Sier til slutt fra til gutta at de må backe meg hvis jeg ikke sier noe på en stund, fordi da har jeg mest sannsynlig dødd av hjertestans. Dette blir selvsagt tatt imot med litt latter og noen klapp på skulderen. Etter denne opplevelsen kjenner jeg alltid veldig godt hjertet når jeg røyker. I starten tvang jeg meg gjennom det gang på gang da jeg ikke kunne fatte og begripe at hasj, det som var min holy grail, nå bare utløser angst og stress for meg??
Tok noen lengre pauser her og der, røykte også daglig i perioder hvor jeg prøvde så godt jeg kunne å cope med det. Satt på fantastisk musikk, spennende filmer, mye godt å drikke og spise, og bare prøvde å få tilbake den gamle goodfeel'en.
Nå til dags er det som oftest chill når jeg fyrer og jeg klarer å ikke tenke så mye på det, men det er der hele tiden i bakgrunnen. Jeg vil si jeg nyter å røyke, det gir meg mye, men det er ikke like amaze som det var før filmkvelden.

Dette er iallfall hvordan det utartet seg hos meg, men jeg har helt ærlig utelukkende hørt at i andre slike tilfeller har det kun forverret problemet. De fleste tror jeg må legge pipa på hyllen etter en slik opplevelse, beklageligvis.

Kan forøvrig nevne det at hvis jeg er i en annen by/utlandet så minsker hjertedunken noe. Dette kommer nok av at man blir mer avslappet mtp. å møte på kjentfolk/politi fra nærområdet og alt av samfunnets annet stigma og generelt føler seg friere, typ feriemodus.
Needless to say så gir alkohol også en dempende effekt på dunkingen når jeg røyker, men anbefaler absolutt ikke å drikke hver gang du røyker for å komme deg gjennom det!

Kan legge til at jeg startet å røyke veldig lave doser etter filmkvelden, slik at det ikke gikk helt out of hand (Noe det gjorde flere ganger). Nå røyker jeg normale doser.
Sist endret av SoppVandreren; 1. oktober 2020 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis oppleves mye mer psykedelisk etter en syretripp. Jeg måtte selv ha en pause på rundt 1 år pga effekten ble for intens, ble en småtrip for hvert trekk
Vis hele sitatet...
Godt å høre at ikke jeg er den eneste. Jeg var slik selv i kanskje 2-3 måneder. Den ene gangen jeg røyka ble jeg så trippa at jeg seriøst holdt på å spørre kompisen min om jeg egentlig allerede var død, det var skikkelig ekkelt. En annen gang var jeg overbevist om at jeg var i en slags matrix og trodde jeg kunne snakke med biler osv. Eller jeg trodde det strengt tatt ikke, men alt var bare maks trippy.

Det skal sies at jeg ikke har mye erfaring med syre, og tok rundt 300ug den gangen. Jeg får aldri sånne tanker nå lenger, og har gått fra joint til vape slik at jeg blir litt lettere fjern. Og de få gangene jeg tar syre Nå, holder jeg meg til én lapp.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Sier til slutt fra til gutta at de må backe meg hvis jeg ikke sier noe på en stund, fordi da har jeg mest sannsynlig dødd av hjertestans.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var Joe Rogan som sa noe som dette: Dersom du tror hjertet ditt stopper som en direkte årsak til at du har røyka weed, er du den første i verden det skjer med.

Hjertet banker alltid litt fortere på weed uansett, men friske personer har ikke mye å frykte der
blir jo en form for psykose da

tror ikke man får ego death medmindre man mediterer, man får jo det når man mediterer men. ihvertfall som jeg forstår det.

men for min del så tåler jeg ikke røyke weed egentlig, eller, jeg tåler det men det blir for mye tankekjør for min del, og d er ikke så morsomt. det blir fort ganske heftig og ligge apatisk på sofaen når mengde tanker og intensiteter på 10/10. og får jo ikke gjort en dritt heller... har røyka sykt mye før men slutta egentlig med det. men etter så mange år så slår det jo godt inn da hadde 1 g med noe helt sinnsykt for litt siden, akkurat som tyggis, røyka 1 bitteliten bit og var helt på bærtur, det ble en del angst og tankekjør. det gikk over når rusen begynte og ta av egentlig... men på en måte så føler jeg at det var egentlig bra for min del akkurat nå og tenke over ting litt, kanskje ikke alt jeg tenker stemte men.. føles egentlig ut som psykose og røyke for min del.
Sist endret av leadenfoot; 1. oktober 2020 kl. 23:39.
Paranoia og angst er en vanlig effekt av THC. Hvis det ikke forsvinner, skulle du overveie å slutte med cannabis. Du kan prøve trikset til Neil Young da.
https://therooster.com/blog/keep-cal...-weed-paranoia
Sitat av leadenfoot Vis innlegg
blir jo en form for psykose da

tror ikke man får ego death medmindre man mediterer, man får jo det når man mediterer men. ihvertfall som jeg forstår det.

men for min del så tåler jeg ikke røyke weed egentlig, eller, jeg tåler det men det blir for mye tankekjør for min del, og d er ikke så morsomt. det blir fort ganske heftig og ligge apatisk på sofaen når mengde tanker og intensiteter på 10/10. og får jo ikke gjort en dritt heller... har røyka sykt mye før men slutta egentlig med det. men etter så mange år så slår det jo godt inn da hadde 1 g med noe helt sinnsykt for litt siden, akkurat som tyggis, røyka 1 bitteliten bit og var helt på bærtur, det ble en del angst og tankekjør. det gikk over når rusen begynte og ta av egentlig... men på en måte så føler jeg at det var egentlig bra for min del akkurat nå og tenke over ting litt, kanskje ikke alt jeg tenker stemte men.. føles egentlig ut som psykose og røyke for min del.
Vis hele sitatet...
Psykose er en svært alvorlig psykiatrisk diagnose som man skal være veldig forsiktig med å kaste rundt seg. Hva TS opplever er cannabisindusert angst noe som er en helt annen greie.

Ts: Det er vanlig at cannabis blir mer intenst etter LSD erfaringer. Noen velger å helt avstå etter LSD av denne grunnen. Jeg har hørt om flere som har «presset seg igjennom det» med hell, men jeg har også hørt om folk som har forsøkt å gjøre det samme og har pådratt seg en angstlidelse som vedvarer selv etter rusen har avtatt.

Egentlig så anbefaler jeg deg å kutte ut weeden. Kanskje det går over av seg selv om du venter noen måneder, men ofte så har jeg hørt at cannabisnoya setter seg ganske permanent.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Psykose er en svært alvorlig psykiatrisk diagnose som man skal være veldig forsiktig med å kaste rundt seg. Hva TS opplever er cannabisindusert angst noe som er en helt annen greie.

Ts: Det er vanlig at cannabis blir mer intenst etter LSD erfaringer. Noen velger å helt avstå etter LSD av denne grunnen. Jeg har hørt om flere som har «presset seg igjennom det» med hell, men jeg har også hørt om folk som har forsøkt å gjøre det samme og har pådratt seg en angstlidelse som vedvarer selv etter rusen har avtatt.

Egentlig så anbefaler jeg deg å kutte ut weeden. Kanskje det går over av seg selv om du venter noen måneder, men ofte så har jeg hørt at cannabisnoya setter seg ganske permanent.
Vis hele sitatet...
hm ok. bare tenkt egentlig at det er ihvertfall likt da. men det er vel mer angst for det man tenker igjenn, så hvis man tenker at man vil dø når man røyker så blir resultatet angst. men det er jo ikke realistisk at man dør av et trekk da? men er ikke akkurat en lege heller. slitt med angst i 15 år men, usikkert om det var pga. all røykinga, knipsing, psykedeliske, speeding ++ men gikk for det meste i og røyke da og heller noe extra i helga liksom. men så satt jeg jo helt alene og røyka mye, før jeg begynte og få angst.. og reflekterer tilbake så ser jeg at jeg hadde angst mye før jeg røyka men det ble aldri fysisk som den angsten jeg fikk da. har vært ganske bra men, aldri blitt helt bra. og ganske trist tilstand nå, det går i sobril for og komme seg på butikken liksom.
Sist endret av leadenfoot; 2. oktober 2020 kl. 00:36.