Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2027
Er det trygt å røyke med tanke på sertifikatet?
Jeg leste for litt siden at pga. corona så ville politiet gi deg en advarsel først om de tar deg i å røyke.
Gjelder dette sertifikatet og?
Jeg har mistet det en gang før siden jeg ble tatt i å røyke (kjørte ikke høg) Men dette er mangen år siden.
Ville IKKE statset penger på at du får beholde sertfikatet, om du blir tatt av politiet mens du er fjern.
Mtp politiets praksis så kan de ta ifra deg lappen om du blir tatt for å ha noe med cannabis å gjøre. Uavhengig av om det var i trafikken eller ei..
Håper denne dobbelstraffen ikke blir å være i bruk lenger enn 2020. Det er en urettferdig ting å miste førerkort om man har tatt seg en joint f.eks. og ikke kjører bil eller noe.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjører du påvirka og rusa og du blir stoppa og testa, du får ikke bare en advarsel da! Åpner du deg opp for legen og forteller om hasj eller rusbruk kan du miste lappen. Kjører du el-sparkesykkel med promille og blir stoppa og testa av politiet, da kan du miste lappen. Lett å miste lappen nå for tiden... :O
Jeg tenkte på dette:
https://rett24.no/articles/riksadvok...narkotikasaker

Hvor lenge vil det vare?
Er jo rart at en kan miste sertifikatet hvis det er kommet en ny lov.
Artikkelen har ingen sammenheng med sertifikatet.

Sier seg selv at de ikke lar bruk og ferdsel i trafikken høre sammen.

'' «Riksadvokaten beslutter derfor at det i stedet for forelegg skal ilegges påtaleunnlatelse for de minst alvorlige narkotikaovertredelsene, det vil si bruk av narkotika og besittelse/oppbevaring til eget bruk. Påtaleunnlatelse skal ikke benyttes ved innførsel eller salg.»''
Sist endret av Tilbaketrukket.; 26. september 2020 kl. 15:34.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bulldozer Vis innlegg
Jeg tenkte på dette:
https://rett24.no/articles/riksadvok...narkotikasaker

Hvor lenge vil det vare?
Er jo rart at en kan miste sertifikatet hvis det er kommet en ny lov.
Vis hele sitatet...
Også er den greia der over. Fra 1. juni/juli ble praksisen avviklet. Nå er alt sånn som før.
Uansett om det blir avkriminalisert så kommer det fortsatt til å være problem med førerkortet.
Avkriminalisering betyr at du ikke blir straffa av politiet men det kommer mest sannsynlig til å bli send melding til fylkes/kommunelege om manglende edruelighet, og det å miste førerkortet er vell det de fleste er redd for, ikke bota?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Uansett om det blir avkriminalisert så kommer det fortsatt til å være problem med førerkortet.
Avkriminalisering betyr at du ikke blir straffa av politiet men det kommer mest sannsynlig til å bli send melding til fylkes/kommunelege om manglende edruelighet, og det å miste førerkortet er vell det de fleste er redd for, ikke bota?
Vis hele sitatet...
Penger har jeg rikelig med, å ta buss til jobben når det er 30+ grader frister fint lite.
Takk for hjelpen Da blir det å drikke ekstra mye alkohol å se hvordan det går i fremtiden.. haha
Sitat av Bulldozer Vis innlegg
Penger har jeg rikelig med, å ta buss til jobben når det er 30+ grader frister fint lite.
Takk for hjelpen Da blir det å drikke ekstra mye alkohol å se hvordan det går i fremtiden.. haha
Vis hele sitatet...
Det var det jeg gjorde og, begynte og drikke. Plutselig var det 2 år uten førerkort Forøvrig var det akkurat en sånn oppvekker jeg trengte
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trodde jeg mistet lappen selv for 1mnd siden, hadde røykt 24t før og det slo ut på spyttprøve og ble tatt blodprøve. Fikk brev at jeg slapp unna med påtaleunnlatelse
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trodde jeg mistet lappen selv for 1mnd siden, hadde røykt 24t før og det slo ut på spyttprøve og ble tatt blodprøve. Fikk brev at jeg slapp unna med påtaleunnlatelse
Vis hele sitatet...
Hvilken kommune / fylke?
Sist endret av Bær; 7. oktober 2020 kl. 01:03.
Patetisk at man ikke skal få beholde sertifikatet bare pga man røyker. De fleste kjører ikke fjern.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter google kan man tydelig vis ha 0.5 i promille 3 dager etter røyket. I norge vel å merke, rart di som fant på det har vel ikke røyka før... kan ikke en gang røyke i amsterdam uten at snuten skal snuse å ta fra deg lappen for edrulighet. Så går dem hjem å sluker 6 packen selv. Nei trenger nok en ny regjering ja
Man kan ha 0.0 i promille dagen derpå etter å ha drukket, men fortsatt ikke være kjørbar om du f. eks er sliten eller uoppmerksom men dette er tydligvis helt greit.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei trenger nok en ny regjering ja
Vis hele sitatet...
Det er arbeiderpartiet som innførte disse reglene, med mindre du tror et annet parti skal klare å lage ny regjering uten å involvere de vil det nok bare bli verre med en ny regjering ledet av det partiet. Arbeiderpartiet er ikke en gang for avkriminaliseringen og er det partiet som samarbeider tettest med Actis (som står bak mye av propaganda mot cannabis rundt i landet). Senterpartiet er heller ikke et fremgangsparti på dette her, så aner liksom ikke hvem du mener skal erstatte Erna og gjøre det bedre? Ser du får deg SV, Rødt og MDG eller noe sånt?
Sist endret av ruskelusk; 7. oktober 2020 kl. 14:49.