Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2038
Har blitt innkalt til avhør på fredag anngående en voldshendelse for en stund tilbake siden, de fortalte at jeg var mistenkt. Kan politiet forlange urin/blodprøve? Saken handler kun om denne voldshendelsen, ingen rusmidler har vært involvert. Er 17 år gammel.
Hva mener du? At de skulle krevd en urinprøve fra deg NÅ, som skal omhandle en sak for X antall måneder/år siden? Neppe.

Aldri hørt om noen som må levere noe som helst, bare fordi de skal i avhør.
Husk; Nekt å forklare deg. Prat med advokat.
Du bør ha advokat tilstede hvis det er en vennegjengifasko dette her. Sånn du sier alt rett og blir litt passa på av advokaten. Politiets jobb er å presse deg til å prate. Blir veldig mye vanskeligere med en advokat ved siden .Ikke prøv å vær en vennlig fjomp som ikke trenger advokat med mindre du virkelig ikke er innblandet i voldsepisoden.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei de kan ikke be om urinprøve og kommer ikke til å be om det heller I en småsak som dette trenger du ikke advokat for avhør, og å nekte avhør stiller deg bare sterkere som mistenkt. Gå i avhør avslappet og si at du ikke har gjort det de anklager deg for. Om de sier de har videobevis så fortsett å nekt på at det er deg men litt å komme i en annen jakke enn den du hadde på deg under slossinga da
Hvis de sier at noen andre har sagt i sitt avhør at det var deg så er dette manipuleringsteknikk for å få deg satt ut og til å innrømme, ikke fall for det og fortsett å si du ikke hadde noe med det.

Eller så kan du innrømme det om du har dårlig samvittighet, du får ikke fengselsstraff av et enkelt fylleslagsmål med mindre duden dæva eller ble hjerneskada.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og du er ikke pliktig til å oppgi info som passord eller brukernavn til sosiale medier, mobil telefon, pc osv. Det er sånne spørsmål en advokat pleier å avvise men du kan avvise de selv også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Eller så kan du innrømme det om du har dårlig samvittighet, du får ikke fengselsstraff av et enkelt fylleslagsmål med mindre duden dæva eller ble hjerneskada.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke detaljene i denne konkrete saken, men det du skriver er feil. Jeg er selv dømt to ganger for vold i fylla og har sonet i fengsel. Fyren ble ikke hjerneskadet og døde heller ikke.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nå kjenner jeg ikke detaljene i denne konkrete saken, men det du skriver er feil. Jeg er selv dømt to ganger for vold i fylla og har sonet i fengsel. Fyren ble ikke hjerneskadet og døde heller ikke.
Vis hele sitatet...
Ok men da har du hatt saker på deg fra før?

Jeg vet om x antall tilfeller hvor fyllebråk har sluppet unna med betinget straff med unntak av saker der det er grov skade gjort.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En overdrivelse å si død eller hjerneskada men om man bare har klint til noen en gang og det gikk bra typisk fyllebråk så vet jeg ikke om noen som har fått fengselsstraff for det.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skjedde i din sak venstrehook (hehe passende nick i tråden) og hvor lang tid fikk du? Var det med rent rulleblad eller andre tidligere voldsepisoder og anmerkninger?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei de kan ikke be om urinprøve og kommer ikke til å be om det heller I en småsak som dette trenger du ikke advokat for avhør, og å nekte avhør stiller deg bare sterkere som mistenkt. Gå i avhør avslappet og si at du ikke har gjort det de anklager deg for. Om de sier de har videobevis så fortsett å nekt på at det er deg men litt å komme i en annen jakke enn den du hadde på deg under slossinga da
Hvis de sier at noen andre har sagt i sitt avhør at det var deg så er dette manipuleringsteknikk for å få deg satt ut og til å innrømme, ikke fall for det og fortsett å si du ikke hadde noe med det.

Eller så kan du innrømme det om du har dårlig samvittighet, du får ikke fengselsstraff av et enkelt fylleslagsmål med mindre duden dæva eller ble hjerneskada.
Vis hele sitatet...
Dårlig tips, med en gang du har med deg advokat forandrer politiet seg helt. Du kan risikere å bli presset og stilt spørsmål som gjør at du driter deg ut.

Jeg har selv vært i avhør utallige ganger og de gangene jeg har med meg advokat går det alltid mye bedre.
Jeg er litt usikker på om jeg har misforstått eller om det er de andre.

Selv om politiet føler seg 120% sikker på mistanken mot deg, må mistanken bevises for at du skal bli dømt.

Så selv om du ber om advokat, og det kan virke som et signal på at du er skyldig, spiller det ingen rolle rettslig. Det spiller ingen rolle om du er skikkelig nervøs og rister under avhør. Mistanken må bevises.

Til deg som skrev «Du kan risikere å bli presset og stilt spørsmål som gjør at du driter deg ut.»: Du har rett til å ikke forklare deg, så bare sitt og si at du benytter deg av retten.
Sist endret av Stingray; 3. september 2020 kl. 21:46.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg er litt usikker på om jeg har misforstått eller om det er de andre.

Selv om politiet føler seg 120% sikker på mistanken mot deg, må mistanken bevises for at du skal bli dømt.

Så selv om du ber om advokat, og det kan virke som et signal på at du er skyldig, spiller det ingen rolle rettslig. Det spiller ingen rolle om du er skikkelig nervøs og rister under avhør. Mistanken må bevises.

Til deg som skrev «Du kan risikere å bli presset og stilt spørsmål som gjør at du driter deg ut.»: Du har rett til å ikke forklare deg, så bare sitt og si at du benytter deg av retten.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det er mye bedre at advokaten er der slik at denne type taktikker ikke blir brukt enn at du sitter å nekter å svare.

De fleste advokater råder deg uansett sjeldent til å nekte å forklare deg, det er en dårlig strategi spesielt om du faktisk er skyldig men også om du er uskyldig. Og derfor vil det totalt sett være mer nyttig å ha med en som setter grenser for politiet enn at du opptrer uvillig til å samarbeide selv om du har rett til det.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dårlig tips, med en gang du har med deg advokat forandrer politiet seg helt. Du kan risikere å bli presset og stilt spørsmål som gjør at du driter deg ut.

Jeg har selv vært i avhør utallige ganger og de gangene jeg har med meg advokat går det alltid mye bedre.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis man kan triksene dems og rettighetene sine Men hvis man er nervøs og trenger en advokat til å stå opp for en selv så er det fint å få hjelp fra en. Pointet mitt er at det ikke er noe must i småsaker så lenge man kan rettighetene sine og de virkemidlene snuten ofte bruker som er på kanten. Dvs det at de gir uttrykk for at de vet mer enn de vet for å få deg til å innrømme, påstår folk har snitcha når ingen har gjort det, prøver å presse til å oppgi urelevant personlig info som passord osv. Man behøver ikke svare på noe de spør om!

Hvordan gikk avhøret ts?