Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2710
Jeg har bestemt meg for å selge bilen min. Det er første gang jeg skal selge en bil så jeg er veldig usikker. Jeg har veldig liten lyst til å selge den selv. Jeg har funnet et firma som heter https://www.nettbil.no/ Er den noen her som har erfaring med firmaet? Er det seriøst? Fikk du bra pris? Evnt anbefale andre?
Jeg skal ha bilen der snart også!

Registrer du bilen får du en telefon et par dager før bilen skal inn med hva de forventer den vil gå for. Du kan avbestille kostnadsfritt når du får pris. Så bare booke time til slutten av uken så får du estimat iløpet av de neste dagene.

De hos Tesla sa at nettbil betaler bedre en de på innbytte men litt dårligere en Finn.
Er dette ny bil?gammel bil? Bil i god stand? Dårlig stand? Jeg ville uansett solgt selv. Da du garantert vil få igjen mer ved å selge selv. De som evt. selger for deg skal tjene penger de også. Forvent at min 25% av salgsum går til en selger.
Jeg brukte nettbil tidligere i sommer, de betaler NAF test, skulle ha 10 000 av salgssummen og som nevnt så koster det ikke noe å takke nei til tilbudet. bare husk at de budene som kommer inn er fra forhandelere som skal videreselge bilen.

Kan også legge til at alt gikk glatt, kort info om bil på nettsiden og en telefonsamtale om forventninger osv. lever den til NAF el. og hvis du godtar budet er det siste gangen du ser bilen.

Bare husk å vask bilen godt innvendig, for det vil bli bemerket på NAFtesten om du ikke gjør det.
Sist endret av krsONE; 17. august 2020 kl. 14:55. Grunn: skriveleif
Ingen erfaring med de, har aldri hørt om dem før. Men jeg ser en stor fordel med å bruke dem. Det er at du ikke har noe reklamasjonsansvar når salget er gjennomført. Det har vært noen rare saker de siste årene der kjøper har fått medhold i at selger må ta bilen tilbake temmelig lenge etter salget. Mener det var en som solgte en bil med skilter som "delebil" i annonsen og i kontrakten stod det "solgt i den stand" osv og "kjøper har besiktiget" ja du vet de standard frasene. Motor eller gearboks røk etter typ 3 måneder og kjøper gikk etter selger og vant. Det er jo helt utrolig - du kan søke opp den saken for den ble omtalt bredt når det ble dom i saken. Og det er ikke eneste rare som har skjedd, er jo nesten så en ikke kan selge bil nå om dagen privat uten å sette pengene på sperret konto i et år. Og det skal jo ikke være slik.
Uvaksinert 👍
Sitat av _abc_ Vis innlegg
er jo nesten så en ikke kan selge bil nå om dagen privat uten å sette pengene på sperret konto i et år. Og det skal jo ikke være slik.
Vis hele sitatet...
Er vel 2 år reklamasjonsrett ved privatkjøp så bør settes på konto i 2 år.
Jeg selger alltid selv, men nå driver jeg med dette som hobby. Har også solgt mye bil for andre, mot ett honorar. Da har jeg nøye gått igjennom alt som bør gåes igjennom på løftebukk, prøvekjøring, rengjort og polert først. Mulig jeg bør starte som bil selger, for jeg har til dags dato ikke hatt en bil inne jeg ikke har fått solgt til rundt finn.no pris, pluss noen lapper til meg selv for jobben.
Jeg har nettopp solgt min med nettbil nå.
De sa 140-150k på telefon.
Den ble solgt for 159k.

På Finn selges de for 170k.
Ifølge Finn selges den for rundt 50k kr. Hyundai i30 Diesel manuell. Ikke vært kjørt på 2 år. ca 2010 modell.
Du vil uansett få lavere en Finn. Men si 40k kanskje?

Ville registrer sånn at du får estimat på telefon.

De henter også bilen kostnadsfritt til test om det blir aktuelt.