Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2428
Vel, jeg har en kjæreste gjennom 3 år som har heavy rusproblemer.

Da jeg traff han hadde han nylig kommet ut av fengsel, og det har vært tunge tider hele veien. Det virkelige marerittet startet for et år siden, da jeg begynte å finne papir med blod på i bukselommen hans. Etter noen måneder med benektelse, kom sannheten frem.

Siste halve året har han blitt forelsket i dopen. Han veksler mellom hero og sub. Alt skal injiseres. Mye amf også, såklart.

Vi er der at han bare forsvinner i mange dager før han plutselig kommer på døra seende ut som en uteligger. Jeg tar han inn i varmen hvor det er et helvete de fleste dagene, før det blir koselig et par dager igjen før han forsvinner igjen.

Ja, vi er på bristepunktet. Det går èn vei, og det er mye blod og tårer, bokstavelig talt. I tillegg har vi aldri sex. Han vil ikke ha bj's en gang. Jeg har luftet tanken om at han har funnet ei eller anna tøs han kan jokke på i bytte mot noen sub eller hest, men jeg spyr litt av tanken. Hvorfor vil han ikke ha sex? Er det vanlig å bare miste lysten på opiater? Vi hadde et rått og heftig sexliv før, det kan faktisk ikke beskrives. Nå er det ikke-eksisterende. Hadde vi i det minste hatt noe intimt igjen i forholdet, så hadde vi hatt noe form for lim. Nå er det absolutt ingenting for meg å hente. Han er sur, gretten, egoistisk, sover hele dagen, sluttet å le. I tillegg setter han meg i risikofylte situasjoner som noen ganger har vært direkte farlig for meg.

Hva faen skjedde her. Jeg var den flotte kjæresten som han en gang var så glad i og stolt over. Nå har jeg blitt mer som en masete mamma. Jeg har til og med gått så langt at jeg hjelper han med å ordne utstyr, hjelper han å sette, hjelper han med ditt og datt og faens oldemor. Jeg pakker dyna rundt han, tørker dyna, inn med håndkle, rull en joint, plukk opp jointen, skifte t-skjorte, inn med vann, ut med bøtta.

Jeg har sluttet å lage middag for lengst. Jeg spiser uansett alene. Jeg har sluttet å handle klær, jeg har sluttet å stelle meg, sluttet å treffe venner. Jeg tar meg selv i å gå "runda" hans i byen. Først den ene veien, så tilbake samme vei. Jeg får angst på nettene. Våkner av så mye som et vindkast som treffer noe plast. Ligger våken, får hjertebank. 1 av 10 ganger det blåser og lager lyd, så er det faktisk han som endelig kommer hjem. Jeg gråter hver gang han drar. Vet at det ikke "bare er en kjapp tur til byen". Jeg kjenner igjen "tredagers-sekken" hans.

Nå sitter jeg her uten husnøkkel og kodebrikke fordi han bare sneik seg unna meg natt til lørdag. Jeg gikk 10 minutter i forveien. Vi skulle møtes "rett der borte". Telefonen av, og ennå ikke hørt noe. Jeg har tatt ringerunda, inkludert politi og sykehus. Jeg har uten å tulle nyeste oppdaterte nummer på hver eneste jævel i miljøet, alt ifra toppen til bunn og til bunns. "Javel der, har du mista'n igjen?"

Jeg vet ikke hva jeg spør om. Dette ble litt lengre enn jeg tenkte. Bare skriv noe til meg, hva som helst.
Du må gjøre det du vet er rett; gå ifra han. For din egen skyld, du fortjener så mye mer. Han vil velge dopet over deg hver eneste gang, du vil aldri få det du søker i han.

Han har en vei han må gå, det er ikke samme sti som din. På tide at du setter deg selv først nå, det er det eneste rette.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Du må gjøre det du vet er rett; gå ifra han. For din egen skyld, du fortjener så mye mer. Han vil velge dopet over deg hver eneste gang, du vil aldri få det du søker i han.

Han har en vei han må gå, det er ikke samme sti som din. På tide at du setter deg selv først nå, det er det eneste rette.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en idè om at han kanskje ville bli inspirert dersom jeg skjerpet meg på studier og begynte med urinprøver, men det har bare blitt verre. Det er ikke lange veien for meg før jeg kan ta opp et boliglån også. Og sertifikatet er rett rundt hjørnet. Jeg ville ha han med på alt dette. At han skulle få seg sin egen valp, med hundegår. En fin liten platting og drivhus. Han kunne stå å grille i barisen, mens jeg skremte høner for å plukke egg. Denne idyllen som følger med det å kjøpe leilighet er realistisk, men at han blir med på den stien er vel reinspikka fantasi.

Det er så fælt av meg, men jeg håper nesten at han knekker begge beina slik at jeg må trille på han for alltid. Sverger, skulle "glemt" han igjen over alt.

Håper han får en dom på seg snart. Ser ut som at onkel samler opp litt her og der for å få noen saftige måneder og kanskje år på han. Han kommer til å daue før fylte tredve hvis ikke. Jeg er oppgitt, sint og fylt med omsorg om hverandre.

Hvis jeg går nå, når kan jeg ta han tilbake igjen? Hva må han gjøre? Hva er triksene her. Faen i helvete.

Men! Over til spørsmålet haha. Blir man aseksuell av opiater? Eller tenner han bare ikke på meg lengre?
Sist endret av AliceWonderland; 26. april 2020 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han driver å lyver til deg fordi han vet du er glad i han uansett.

Finn noen som faktisk fortjener deg, drit i han.
Trist å lese. Sender deg varme og medfølelse - ikke at det hjelper så mye, men er bedre enn ingenting.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg reist bort litt for å samle tankene. Du burde ta vare på deg selv. Kjærlighet = god kommunikasjon (gi og ta), men det veit du jo. Kjærlighet er vanskelig.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Han driver å lyver til deg fordi han vet du er glad i han uansett.

Finn noen som faktisk fortjener deg, drit i han.
Vis hele sitatet...
Han lyver ikke så mye nå. Kun om hvor lenge han har planlagt å være ute. Vi spiller helt åpent ellers. Jeg maser litt på om han er utro, men han svarer nei.

Derfor spørsmålet om dette med aseksuelle greier. Han vil jo ikke knulle. Ikke en forbanna bj en gang. Jeg føler meg uendelig lite verd.

Er han i det hele tatt glad i meg? Kommer han til å bli lei seg i det hele tatt, når jeg flytter? Ringte ganske nå nettopp og sa opp. Flytter om en måned. Fuck dette her. Nå var jeg litt drastisk kjente jeg, men jeg makter ikke å bo her lengre. Jeg vil flytte og bytte nummer, hive alt av hans på et lager og aldri mer se han igjen.
Dette var veldig trist å lese. Jeg har selv vært hekta på opiater, heroin og morfin. Først vil jeg bare svare deg på dette med opiater og sexlyst, ja man blir aseksuell på opiater man har ikke lyst på sex i det hele tatt og hvis man først prøver når man sjeldent eller aldri full ereksjon og orgasme, så det at han har sex med noen andre er lite sannsynlig.

Med det sagt så vil jeg si at du høres ut som drømmedama for en injiserende narkoman, selv om rollen din er mer sykesøster enn kjæreste. Jeg kjenner meg så veldig igjen i hans mønster, jeg hadde ikke kjæreste når jeg holdt på men hadde en bestekompis og gode venner og jeg kunne forsvinne i lange perioder der de ikke fikk tak i meg eller visste hvor jeg var og om ting var bra. Når man først er skikkelig hekta på opiater er det stoffet man har et forhold til, det vil alltid komme i første rekke og andre ting faller bort og kommer kanskje ikke i rekken i det hele tatt. Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet meg bort fra dette forholdet asap, her er det ingen framtid eller rom for kjærlighet med mindre han oppsøker hjelp og nyktrer opp, han er i et forhold med nåla og rusen akkurat nå, da er det ikke plass til noe annet. Han er vell selv i dette forholdet fordi du på en måte har akseptert hans misbruk og oppførsel når du hjelper han å sette skudd, skifter på han, ruller joint osv. Jeg tror at han utnytter deg for netopp denne omsorgen og tryggheten du gir han.

Skal du på sikt være en ressurs og sterk for andre må du også være sterk og ta vare på deg selv, fortsetter du slik kjører du deg selv i grøfta og ingen av dere vil ha det noe særlig bra. Du fortjener et verdig liv og bedre enn dette, kom deg unna!
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får ikke særlig lyst på sex av opiater nei, og om jeg prøver er det nærmest umulig å komme. Jeg skyter det ikke da.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du gjør helt rett i å dumpe ham forresten.
Okey, så er han mest sannsynlig ikke utro. Håper bare ikke han bevisst, med viten og vilje bruker og utnytter meg fordi jeg er glad i han. Lurer på om han i det hele tatt tenker tanken om å få et liv sammen med meg, vi pleier faktisk å snakke om barn av og til, og han blir veldig lei seg når emnet kommer opp.

Det virker som at han ikke tror på det selv når han sier at han i fremtiden har lyst på barn og en liten leilighet sammen med meg.

Er det noe jeg kan gjøre for å vekke han litt? Er det eneste jeg kan gjøre for oss å gjøre det slutt? Tenker i de baner at han umiddelbart ville funnet seg en eller annen mama til å sørge for han. Kanskje ikke. Ikke min business, men likevel.
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Han lyver ikke så mye nå. Kun om hvor lenge han har planlagt å være ute. Vi spiller helt åpent ellers. Jeg maser litt på om han er utro, men han svarer nei.

Derfor spørsmålet om dette med aseksuelle greier. Han vil jo ikke knulle. Ikke en forbanna bj en gang. Jeg føler meg uendelig lite verd.

Er han i det hele tatt glad i meg? Kommer han til å bli lei seg i det hele tatt, når jeg flytter? Ringte ganske nå nettopp og sa opp. Flytter om en måned. Fuck dette her. Nå var jeg litt drastisk kjente jeg, men jeg makter ikke å bo her lengre. Jeg vil flytte og bytte nummer, hive alt av hans på et lager og aldri mer se han igjen.
Vis hele sitatet...

Når jeg var 14 år så mistet søsteren min kjæresten sin til heroinoverdose, hun var 1 uke fra å føde ungen deres. Nå er kidden 13 år og har aldri møtt faren sin.

Heroin er et helvetes avhengighetsskapende dop, og når man er hekta er det helt umulig å komme ut av det med mindre personen faktisk vil bli clean.


Finnes masse gutter/menn der ute som ville gjort hva som helst for å ha en kjæreste, som ikke driver med sånt dritt. Gi dem en sjanse istedenfor å kjempe en kamp du aldri vil vinne, men sitte med bitre følelser fordi det skjer ikke at den fyren slutter
Jeg derimot blir grisekåt på opiater, drev på med opiater i 10+år og det beste jeg visste var og pule på opiater. Må pule i 5-12 timer før man kommer og må hente inn ereksjon noen ganger men det er veldig fra person til person. Vet av flere som digger sex på opiater og vet av flere som ikke liker det og som ikke tenker på det i det hele tatt.
R.i.p 23.04.2021
Eneste han tydligvis bryr seg om er nåla og dopet sit.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Når jeg var 14 år så mistet søsteren min kjæresten sin til heroinoverdose, hun var 1 uke fra å føde ungen deres. Nå er kidden 13 år og har aldri møtt faren sin.

Heroin er et helvetes avhengighetsskapende dop, og når man er hekta er det helt umulig å komme ut av det med mindre personen faktisk vil bli clean.


Finnes masse gutter/menn der ute som ville gjort hva som helst for å ha en kjæreste, som ikke driver med sånt dritt. Gi dem en sjanse istedenfor å kjempe en kamp du aldri vil vinne, men sitte med bitre følelser fordi det skjer ikke at den fyren slutter
Vis hele sitatet...
Takk for brutal ærlighet. Jeg vil jo ikke sitte sånn her. Hadde ledd høyt om noen sa til meg for 5 år siden at jeg ville ende opp sånn her.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle tiden etter bruddet. Jeg vet ikke om han ser det komme en gang, at neste gang han kommer hjem så er leiligheten sagt opp og jeg gjør det slutt.

Kanskje han bare går og venter på det. Tenker til og med at han med vilje oppfører seg ekstra dritt for å pushe meg bort. Sånn som natt til i går, han bare sneik seg bort mellom bygninger mens jeg gikk i forveien. Han har aldri vært så forbanna frekk før, at han bare forlater meg midt på natta i byen, og sier at vi skal møtes et sted som jeg ikke slipper inn en gang. Han hadde alle kontantene, inkludert nøkkelen min, så jeg surra rundt i byen med neglesprett og Rudolf-nese. Fikk være hos en gammel gris av en bekjent frem til førstebuss gikk hjem, og måtte deretter ringe vaktmester for å få de til å låse opp.
Sist endret av AliceWonderland; 26. april 2020 kl. 21:00.
Det gleder meg å høre at noen har byttet ut dyriske gleder som sex og nærhet med en høyere form for lykke. Våre jordiske innstinker låkker oss til å følge våre drifter, men de blir helt unødendige når lykken kan presses inn i kroppen direkte. Det er da man blir virkelig fri.
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Jeg derimot blir grisekåt på opiater, drev på med opiater i 10+år og det beste jeg visste var og pule på opiater. Må pule i 5-12 timer før man kommer og må hente inn ereksjon noen ganger men det er veldig fra person til person. Vet av flere som digger sex på opiater og vet av flere som ikke liker det og som ikke tenker på det i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Eww, nå kom de utroskaps-tankene inn i hodet på meg igjen. Hadde ikke forundret meg, han urinerer jo på meg på alle mulige måter ellers. Hadde jeg vært sikker på at han var trofast, ville jeg i det minste beholdt noe av selvfølelsen min igjen. Nå er det pretty much ingenting igjen.
Når ting er som du beskriver så vil jeg si det er ganske far out å håpe på å få en kid og et normalt liv med ham i fremtiden.
Er det noen her inne som har god peiling på opiat-avhengighet, som kunne svart meg på tusen spørsmål om hvordan en opiat-avhengig generelt oppfører seg, ville gjort hva hvis, hvor og når?

På snap eller privat samtale?...
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Takk for brutal ærlighet. Jeg vil jo ikke sitte sånn her. Hadde ledd høyt om noen sa til meg for 5 år siden at jeg ville ende opp sånn her.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle tiden etter bruddet. Jeg vet ikke om han ser det komme en gang, at neste gang han kommer hjem så er leiligheten sagt opp og jeg gjør det slutt.

Kanskje han bare går og venter på det. Tenker til og med at han med vilje oppfører seg ekstra dritt for å pushe meg bort. Sånn som natt til i går, han bare sneik seg bort mellom bygninger mens jeg gikk i forveien. Han har aldri vært så forbanna frekk før, at han bare forlater meg midt på natta i byen, og sier at vi skal møtes et sted som jeg ikke slipper inn en gang. Han hadde alle kontantene, inkludert nøkkelen min, så jeg surra rundt i byen med neglesprett og Rudolf-nese. Fikk være hos en gammel gris av en bekjent frem til førstebuss gikk hjem, og måtte deretter ringe vaktmester for å få de til å låse opp.
Vis hele sitatet...
Høres ut som at du tiltrekkes av frekke typer som er store og sterke, med masse tatoveringer. (sarkasme av)

Mange damer går igjennom flertall av dritt dårlige kjærester fordi de tiltrekkes av sånne typer, men blir skuffa og såret i slutten.
Ja, du blir aseksuell av opiater. Og a-alt annet i livet, utenom opiatene.

Det du beskriver er textbook medavhengighet.

Kunne skrevet et langt og utfyllende svar til deg, men du takker for brutal ærlighet, så jeg gir deg likegjerne det:

Forholdet du er i er i likhet med typen du er i det med totalt fucked og way beyond salvation. Det du driver med er å enable livet han lever, et liv som ikke på noen måte er bærekraftig. Om han noengang skal bli et normalt fungerende menneske igjen er det med all sannsynlighet flere år med behandling unna tilstanden du beskriver. Om du ønsker å hjelpe dere begge så kutter du alle tråder og fokuserer på deg selv. Kun slik vil han få sjans til å fokusere på seg selv. Han er totalt ute av stand til å vedlikeholde noen form for romantisk relasjon for øyeblikket.

For hver dag som går uten at du gjør dette så kaster du regelrett bort enda en dag av livet ditt. Du kommer till å angre så jævlig.

Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Er det noen her inne som har god peiling på opiat-avhengighet, som kunne svart meg på tusen spørsmål om hvordan en opiat-avhengig generelt oppfører seg, ville gjort hva hvis, hvor og når?

På snap eller privat samtale?...
Vis hele sitatet...
Send en pm hvis du vil.
Sist endret av Tøffetom; 26. april 2020 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Choose life...
Bardo's Avatar
Det er veldig normalt at sex-driven forsvinner med alvorlig heroin missbruk. Snakker av erfaring
Trist å høre det du skriver om. Håper du klarer å ta et valg snart!
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Høres ut som at du tiltrekkes av frekke typer som er store og sterke, med masse tatoveringer. (sarkasme av)

Mange damer går igjennom flertall av dritt dårlige kjærester fordi de tiltrekkes av sånne typer, men blir skuffa og såret i slutten.
Vis hele sitatet...
Vel, egentlig ikke. Mine to ekser var helt A4. Har alltid vært tiltrukket av det ekstreme da, og gjerne ulovlige. Har hatt en ganske fucked up oppvekst. Tiltrekkes av autoritære menn som er strenge. En mann må kunne calle meg ut på bullshitten min, og det er ikke så mange som orker å ta den kampen.

Jeg blir en bedre person for hvert forhold jeg har vært i, og i dette har jeg definitivt lært meg å bli mer ydmyk samtidig sette tydelige grenser for hva jeg kan akseptere. Jeg har lært meg stor forskjell på aksept og respekt.
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Vel, egentlig ikke. Mine to ekser var helt A4. Har alltid vært tiltrukket av det ekstreme da, og gjerne ulovlige. Har hatt en ganske fucked up oppvekst. Tiltrekkes av autoritære menn som er strenge. En mann må kunne calle meg ut på bullshitten min, og det er ikke så mange som orker å ta den kampen.

Jeg blir en bedre person for hvert forhold jeg har vært i, og i dette har jeg definitivt lært meg å bli mer ydmyk samtidig sette tydelige grenser for hva jeg kan akseptere. Jeg har lært meg stor forskjell på aksept og respekt.
Vis hele sitatet...
Vel, alt er bedre enn en heroinavhengig som ikke vil endre på seg.

Kanskje litt bias fra meg som er nesten dverg og ikke no drag på damer i det hele tatt så blir småsinna når jeg ser menn som har vunnet det genetiske lotteriet som lurer damer inn i forhold for å så lyve, være utro og rett og slett være det helt motsatte av hva man burde være.


Drit i han kødden, finn noen som respekterer deg og ikke er egoistisk
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Vel, alt er bedre enn en heroinavhengig som ikke vil endre på seg.

Kanskje litt bias fra meg som er nesten dverg og ikke no drag på damer i det hele tatt så blir småsinna når jeg ser menn som har vunnet det genetiske lotteriet som lurer damer inn i forhold for å så lyve, være utro og rett og slett være det helt motsatte av hva man burde være.


Drit i han kødden, finn noen som respekterer deg og ikke er egoistisk
Vis hele sitatet...
Forstår at du blir provosert. I really do. Jeg blir flau over meg selv som tar disse valgene, selvom de er uavhengig av utsende. Folk får med seg hvilken type jeg er med, og jeg kan tenke meg at respekten for meg synker i deres øyne.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kunne det ha vært aktuelt at dere hadde en samtale? At du legger alle kortene på bordet, og prøver å få han til å innse at situasjonen er uakseptabel for deg? Jeg tenker da på et ultimatum, setter krav til hva dere skal foreta dere, om det sklir ut så slipper du kanskje samvittighetsproblemer når du pakker kofferten?
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Forstår at du blir provosert. I really do. Jeg blir flau over meg selv som tar disse valgene, selvom de er uavhengig av utsende. Folk får med seg hvilken type jeg er med, og jeg kan tenke meg at respekten for meg synker i deres øyne.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke særlig mye på dette feltet, men tror damer velger menn etter hvor seksuelt tilfredstilte de blir, og da er ikke en liten nerd særlig attraktivt.

Da går de heller etter alpha mennene som er 180+ høye med lange køller, men da følger det med at de kan få hvilken dame som helst og hopper fra den ene dama til den andre så fort de får sjansen, og behandler de andre damene som objekter de kan knulle når de får sjansen.

Er ofte de ensomme og oversette som er de beste å knytte seg til, men man lærer jo av erfaringer og går deretter
Du burde virkelig dumpe han, med en gang. Her er det nok ingen håp, ikke la han dra deg ned i dritten. Han kommer nok også til å bli veldig manipulerende når du dumper han, og syns veldig synd i seg selv. Eventuelt også true med selvmord etc. Det du burde gjøre er å dumpe han, å kutte all kontakt og muligheter for han å komme i kontakt med deg, for å så bare fokusere på deg selv. Du nevner jo her at du har snart lappen og nok egenkapital til å kjøpe bolig. Hvorfor ikke fokusere på å bedre deg selv og din egen livssitvasjon, istedet for å være hjelpepleieren til en sprøytenarkoman?
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Du burde virkelig dumpe han, med en gang. Her er det nok ingen håp, ikke la han dra deg ned i dritten. Han kommer nok også til å bli veldig manipulerende når du dumper han, og syns veldig synd i seg selv. Eventuelt også true med selvmord etc. Det du burde gjøre er å dumpe han, å kutte all kontakt og muligheter for han å komme i kontakt med deg, for å så bare fokusere på deg selv. Du nevner jo her at du har snart lappen og nok egenkapital til å kjøpe bolig. Hvorfor ikke fokusere på å bedre deg selv og din egen livssitvasjon, istedet for å være hjelpepleieren til en sprøytenarkoman?
Vis hele sitatet...

veldig bra svar her, lytt til denne karen, kunne ikke sagt det bedre selv, minner meg om avdøde eksen til søstra mi
Sist endret av Stoned247; 26. april 2020 kl. 23:12.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Nå vet jeg ikke særlig mye på dette feltet, men tror damer velger menn etter hvor seksuelt tilfredstilte de blir, og da er ikke en liten nerd særlig attraktivt.

Da går de heller etter alpha mennene som er 180+ høye med lange køller, men da følger det med at de kan få hvilken dame som helst og hopper fra den ene dama til den andre så fort de får sjansen, og behandler de andre damene som objekter de kan knulle når de får sjansen.

Er ofte de ensomme og oversette som er de beste å knytte seg til, men man lærer jo av erfaringer og går deretter
Vis hele sitatet...
Nå må du slutte, er ikke lengden på kølla eller høyden ei jente faller for!! Du henger deg alt for mye opp i det estetiske! Og nei det er ikke sånn at om ei dame blir bra pult så faller hun automatisk for vedkommende eller.
Hadde det vært så lett at det bare er å være høy så hadde jeg svømt i damer. Er ikke sånn det funker, jenter er kompliserte, på lik linje med menn. På tide å vokse opp.

Til OP: kom deg ut, eventuelt ta en lang pause. Har prøvd heroin én eneste gang, og det gikk nesten til helvete med en gang. Jeg er heldig at jeg klarte såvidt å holde meg unna etter den éne gangen. Han har funnet seg en ny elsker, og det er sprøyta.