Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2601
Hei!

Har satt sammen dette oppsettet, ønsker at det skal holde et par år før det trengs oppgraderinger. Noe som burde endres i dette oppsettet?

https://www.komplett.no/wishlist/sha...9-e9a1f87ae2f6

Mvh
Hadde anbefalt deg Ryzen prosessor som Ryzen 3600X. Da får du med kurant standardkjøler og har plutselig spart de 500 du nå har i tredjepartskjøler. Disse 500 kan du legge i en større SSD. NVMe SSDer på 1TB fås for rundt 1450, kanskje du kan vente med harddisk til senere? Strømforsyningen du har i listen er rimelig basic. Hadde lagt i en hundrelapp eller to ekstra og gått for en Seasonic. Med Ryzen prosessor holder det fint med 550W effekt. Strømforsyning lenke.

Hovedkortet til AMD prosessor er gjerne billigere enn Intel hovedkort, så du kan også spare penger der. Kan anbefale deg Strix B450F Gaming om du ikke trenger WiFi. Skjermkortet ser fint ut men modellen er ikke på lager. Du kan spare rett over en tusenlapp ved å velge en annen modell. Som denne.

Altså, AMD prosessor+hovedkort. Velge større SSD, eventuelt også droppe/vente med HDD. Bytte til bedre strømforsyning. Spare 500 på kjøler, 700 på hovedkort og 1100 på å bytte skjermkort-modell.
Sist endret av Fekillix; 31. mars 2020 kl. 18:47. Grunn: Fordi jeg liker å endre på ting.
Hm, jeg skulle til å si at du kunne gå for en 2080 super (som jeg ga 8000 for), men ser jo nå at prisene er steget siden jeg kjøpte. Kanskje ikke den beste tiden å kjøpe ny PC på nå.
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Takk for tips, har lest meg opp litt mer på CPU og er enig i at Ryzen 5 3600x er et bedre valg for med enn i5 9600k.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Rayes Vis innlegg
Takk for tips, har lest meg opp litt mer på CPU og er enig i at Ryzen 5 3600x er et bedre valg for med enn i5 9600k.
Vis hele sitatet...
Dropp X utgaven. Gå for 3600. De ekstra kronene tror jeg ikke er verdt det.
Sitat av raze Vis innlegg
Hm, jeg skulle til å si at du kunne gå for en 2080 super (som jeg ga 8000 for), men ser jo nå at prisene er steget siden jeg kjøpte. Kanskje ikke den beste tiden å kjøpe ny PC på nå.
Vis hele sitatet...
Prisene er steget fordi kronen har sunket, hvis du skal sitte å vente på at den går opp igjen kan det ta flere år før det blir bedre eller kanskje aldri om vi snakker betydelig prisnedgang.