Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3125
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bedre/mer stabilt nett når jeg har trådløs og ruter ikke står i min leilighet?
Bor fortiden i øverste leilighet og deler nett med de som bor under meg.
Strekk kabel fra routeren og sett opp accesspunkt. Det er den beste løsningen.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Strekk kabel fra routeren og sett opp accesspunkt. Det er den beste løsningen.
Vis hele sitatet...
Har ikke mulighet til å legge kabel..:/
Forsøk med en WIFI-repeater, om den kan plasseres nærmere ruteren enn der du normalt har PCen din. Man får slike fra en billig penge og oppover, men som oftest så er det slik at om du betaler mer får du også høyere kvalitet.
Her er en artikkel om mesh som er litt reklame å men godt forklart

https://www.komplett.no/kampanje/371...UaAvWqEALw_wcB
Hadde det blitt spesielt dyrt å sette opp eget internett i leiligheten?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hadde det blitt spesielt dyrt å sette opp eget internett i leiligheten?
Vis hele sitatet...
Hadde selvfølgelig gjort det hvis det var mulig.
WiFi extender eller repeater er nok din beste mulighet.
Mesh blir fort mye dyrere, men kan også samtidig funke bra.
Det enkleste vil nok være å teste med en ekstender i første omgang, de kan du få ganske så rimelig og om det fungerer men ikke bra nok med en rimelig, kan det kanskje være at det fungerer godt nok med en som er litt dyrere.

Selv investerte nylig i Mesh da jeg ikke fikk ønsket effekt med ekstender, men det jeg ikke var klar over var at jeg måtte sette opp en enhet som hovedenhet, denne må være plugget i modem/router fra ISP med kabel. Jeg har nå et eget trådløst Mesh-nett der alle "baser" i Mesh-nettverket "snakker" sammen og jeg har god dekning over alt i huset.
Så ut fra min erfaring vil jeg anbefale Mesh, men vær klar over at du da med stor sannsynlighet blir nødt til å plassere en "base" hos utleier som er koblet til utleiers modem/router med kabel.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bedre/mer stabilt nett når jeg har trådløs og ruter ikke står i min leilighet?
Bor fortiden i øverste leilighet og deler nett med de som bor under meg.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe en TP-Link WR940N og sette opp i repeater mode. Rimelig enkel prosess.

Du kan ellers i investere i et eksternt nettverkskort, men da får du en ekstra ledning.. TP-Link Archer T9UH
kjøp et beist av en router til naboen din https://www.komplett.no/product/1114...&gclsrc=aw.ds# og be de ikke gjemme den under tv benken sin

mesh etter min mening er ustabilt og må restartes støtt og stadig - har dog bare erfaring med get sin løsning
Sitat av SOAN Vis innlegg
kjøp et beist av en router til naboen din https://www.komplett.no/product/1114...&gclsrc=aw.ds# og be de ikke gjemme den under tv benken sin

mesh etter min mening er ustabilt og må restartes støtt og stadig - har dog bare erfaring med get sin løsning
Vis hele sitatet...
Jeg har Mesh fra Jensen og merker ingenting til ustabilt nett, "basene" restarter seg selv en gang i døgnet, men du kan selv bestemme tidspunkt og restart blir utsatt om det er aktivitet.
Sitat av SOAN Vis innlegg
kjøp et beist av en router til naboen din https://www.komplett.no/product/1114...&gclsrc=aw.ds# og be de ikke gjemme den under tv benken sin

mesh etter min mening er ustabilt og må restartes støtt og stadig - har dog bare erfaring med get sin løsning
Vis hele sitatet...
Den største feilen folk gjør er å gå å kjøpe slike dyre routere (her til 5000 kr) og tro at de får bedre dekning av den grunn... Noe en altså ikke får, men enkelte tror det siden den har 1000 antenner og koster flesk.

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bedre/mer stabilt nett når jeg har trådløs og ruter ikke står i min leilighet?
Bor fortiden i øverste leilighet og deler nett med de som bor under meg.
Vis hele sitatet...
Er dette i ett bolighus?
Sist endret av Jens1; 4. februar 2020 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Den største feilen folk gjør er å gå å kjøpe slike dyre routere (her til 5000 kr) og tro at de får bedre dekning av den grunn... Noe en altså ikke får, men enkelte tror det siden den har 1000 antenner og koster flesk.



Er dette i ett bolighus?
Vis hele sitatet...

2 leiligheter i sentrum i samme bygg, nederst er det en hudpleiesalong. Så har 1 leilighet under meg hvor ruteren står også bor jeg i 3.etg

Har kjøpt et trådløs nettverkskort til pc’en som man må installere på hovedkortet, men får bare 3 streker på nettet og 35mbps ned & 10-12mbps opp på en 50/50 linje, så skulle ønsket jeg hadde fått mer ut av det da jeg merker en del spikes i f.eks pubg & cod på PC.
Sist endret av jaffarbigbag; 4. februar 2020 kl. 23:57.