Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1182
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvordan har det seg at enkelte typer får meg i høy energi og eufori mens andre gjør meg tung og sulten?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
det er jo samme virkestoffer er det ikke?
Sativa og Indica er grunnen.

Det Flaffersen sa.

Hvilken kategori strainen du røyker er avgjør.
Sist endret av celtseus; 17. september 2020 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Personlig tror jeg individuelle preferanser bestemmer dette. Selv har jeg alltid likt å bevege meg når jeg røyker. Ut og gå tur, kanskje trene. Det betyr jo ikke at ikke jeg sovner fortere om jeg legger meg fjern, men jeg liker å utnytte rusen ved å være aktiv, ikke sove den bort.

Tror forøvrig folk har et veldig unyansert forhold til sativa vs indica strains. Noen ganger får man inntrykk av at sativa er en slags lsd/speed greie som girer deg masse opp og gjør deg superkreativ med stor sannsynlighet for psykose, mens indica gir en tung opioid-lignende rus hvor du ligger på sofaen og ikke noier at all. CBD er ikke rusgivende engang.

Anyway. Tror folk er forskjellige og at det er hele greia. Noen banker dama etter 12 pils, og andre sitter og sipper etter fem drammer.
Sitat av stranger Vis innlegg
Personlig tror jeg individuelle preferanser bestemmer dette. Selv har jeg alltid likt å bevege meg når jeg røyker. Ut og gå tur, kanskje trene. Det betyr jo ikke at ikke jeg sovner fortere om jeg legger meg fjern, men jeg liker å utnytte rusen ved å være aktiv, ikke sove den bort.

Tror forøvrig folk har et veldig unyansert forhold til sativa vs indica strains. Noen ganger får man inntrykk av at sativa er en slags lsd/speed greie som girer deg masse opp og gjør deg superkreativ med stor sannsynlighet for psykose, mens indica gir en tung opioid-lignende rus hvor du ligger på sofaen og ikke noier at all. CBD er ikke rusgivende engang.

Anyway. Tror folk er forskjellige og at det er hele greia. Noen banker dama etter 12 pils, og andre sitter og sipper etter fem drammer.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det du sier. Bortsett fra at jeg føler for å poengtere at CBD har antipsykotisk effekt å derfor vil veldig lavt CBD og høyt THC øke sjangsen for psykose.
Sist endret av Passiv; 17. september 2020 kl. 09:04.
Røyker alltid før trening
Jeg har hatt tilgang på lovlig cannabis da jeg bodde i utlandet og hadde en meny jeg kunne bestille fra. På starten var jeg litt noob og snakket med de bak disken om indica vs sativa, men fikk svaret. "indica, sativa, everything mix years ago u know"

Det er sant, det er veldig sjeldent man kommer over en rein indica eller sativa, for de beste stains som folk vil ha er krysninger. Bare søk opp noen populære strains å se. Søke opp strains er ofte også beste måte å se hva du kan forvente deg ut ifra hvordan de blir rated av folk som har prøvd. Thc, cbd, andre cannabinoider og terpetiner er alle med å bestemme effekten, lukt og smak, så dette vil gjøre det mindre komplisert.

Foreksempel min favoritt mornings strain er amnezia haze. Den gir god energi og jeg får lyst å gå tur.

https://www.leafly.com/strains/amnesia-haze

Dersom du ser her på familie treet på foreldrene til plantet er den ene allefall indica, men plantet føles definitivt mer sativa ut.

Da jeg igjen kjøpte hasj laget fra amnezia haze fikk jeg meg en overraskelse for den var rimelig tung. Så snakker vi grønt har jeg er dette beste svarer jeg kan gi, men med hasj vet jeg ikke hva som utgjør effekten, men sammensetningen av cannabinoider og terpetiner var definitivt annerledes. Hasjen er jo et konsentrat laget av en viss del av cannabis bare, så skulle bare mangle egentlig at effekten var annerledes, men hvordan den gikk fra å gi masse energi til og bli svært sofa vet jeg ikke.

Min favoritt mornings strain er amnezia haze. Den gir god energi og jeg får lyst å starte dagen.

https://www.leafly.com/strains/amnesia-haze

Dersom du ser her på familie treet på foreldrene til plantet er den ene allefall indica, men plantet føles definitivt mer slik sativa blir beskrevet.

Da jeg igjen kjøpte hasj laget fra amnezia haze fikk jeg meg en overraskelse for den var rimelig tung. Så snakker vi grønt er dette beste svarer jeg kan gi, men med hasj blir sammensetningen av cannabinoider og terpetiner definitivt annerledes. Hasjen er jo et konsentrat.

Jeg vil også tro fra gangs måte med dyrkingen også gjerne er annerledes når den er ment og brukes til hash og det også gjerne er andre deler av som blir brukt som krystaller fra trimmings du ikke ville fått når du kjøper buds.
Sist endret av DrPerception; 17. september 2020 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Opptatt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det messte på gate er vell hybrids?skal du ha helt clean sativa og indica får du det på bedrocan og bedica som et medesisnk men d syns jeg hadde veldig dårlig effekt iforsjell fra ailt jeg har kjøpt på gata selv om bedrocan va sativa me 22%thc og 0.1%cbd
Anonym bruker
"Opptatt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det messte på gate er vell hybrids?skal du ha helt clean sativa og indica får du det på bedrocan og bedica som et medesinsk men der syns jeg hadde veldig dårlig effekt iforsjell fra ailt jeg har kjøpt på gata selv om bedrocan va sativa me 22%thc og 0.1%cbd,poster ijen siden jeg såg skrivefeilen
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Sativa og Indica er grunnen.

Vis hele sitatet...
Er det forskjell på indica og sativa, angående psykose man kan få av hasj. La oss si sativa gir energi men indica gjør deg avslappet vil ikke det si det er mer sansynelig og få psykose på sativa?.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Er det forskjell på indica og sativa, angående psykose man kan få av hasj. La oss si sativa gir energi men indica gjør deg avslappet vil ikke det si det er mer sansynelig og få psykose på sativa?.
Vis hele sitatet...
Det er CBD-innholdet som påvirker det. CBDen motvirker noen av de negative effektene av THC. Det er derfor jeg ikke liker de sterke THC strainsene, jeg ender alltid opp litt ukomfortabel.
Sitat av Mekkem Vis innlegg
Det er CBD-innholdet som påvirker det. CBDen motvirker noen av de negative effektene av THC. Det er derfor jeg ikke liker de sterke THC strainsene, jeg ender alltid opp litt ukomfortabel.
Vis hele sitatet...
Enig!
For meg er balansen nøkkelen. Jeg har noen strains jeg foretrekker langt bedre dersom jeg dropper litt tobakk til fordel for cannabis med høy cbd og nesten ikke eksisterende menge thc i jointen.
Sist endret av DrPerception; 17. september 2020 kl. 18:14.