Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1536
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei lurer på om dette er en god ide og om det er mulig å bli tatt. jeg tenker å få meg en postboks i falskt navn ved å bruke falskt pass. Og bestille ulovlige varer til den.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
og om jeg har på munnbind sånn de ikke kan se mitt fjes på kamera når jeg får postboksen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og om jeg har på munnbind sånn de ikke kan se mitt fjes på kamera når jeg får postboksen.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en dårlig idé å risikere forfalskning for en postboks
Jeg tror også du har glemt å tenke over at hvis politiet er tilstede når du henter fra postboksen, er det umulig å forklare det bort.

Hvis du derimot bestiller varer til egen postkasse, og tollen stopper dette en gang, så er det bare å si at du ikke vet noe om det. De må bevise at du har bestilt det, men det kan de ikke om du tar dine forhåndsregler.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg tror også du har glemt å tenke over at hvis politiet er tilstede når du henter fra postboksen, er det umulig å forklare det bort.
Vis hele sitatet...
Politiet kommer nok ikke til å gidde å stå og vente på butikken med mindre han kjøper veldig store mengder eller bor på verdens minste plass, men da klarer vel lensmannen å få tak i navnet hans selv om han har munnbind på.

Når det gjelder å kjøpe postboks, er dette noe folk vet går ann en gang? Posten ser bare ut til å skrive om bestilling online, med bankid.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Politiet kommer nok ikke til å gidde å stå og vente på butikken med mindre han kjøper veldig store mengder eller bor på verdens minste plass, men da klarer vel lensmannen å få tak i navnet hans selv om han har munnbind på.

Når det gjelder å kjøpe postboks, er dette noe folk vet går ann en gang? Posten ser bare ut til å skrive om bestilling online, med bankid.
Vis hele sitatet...
Nei, men Posten kan velge å ikke legge brevet i pk-anlegget og heller gi deg en hentelapp. Når du så går i kassa for å hente posten, må du vise leg (!!), og betjeningen ringer politiet hvis det er alvorlig nok.
I tillegg er det kamera på disse stedene, selv om du klarer å dekke ansiktet ditt så skal det ikke mye til før det er skjellig grunn til misstanke. Om du da både bestiller ulovlige greier og benytter deg av falskt pass så vil politiet se litt mer alvorlig på saken, absolutt ikke verdt risikoen etter min mening.