Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1454
Har bestilt meg en elsparkesykkel for jeg trenger å komme meg litt mer utenfor dørene. Da sykkel ikke er ett alternativ ble det sparkesykkel. Var ute etter en brukbar sparkesykkel med gode allround egenskaper, da basert på asfalt kjøring, og at den må tåle litt stigning. Er helt inneforstått med at jeg må bruke bena i de bratteste bakker. Noe trasking er helt greit. Kriteriet er også at den måtte være lovlig.

Forsøkte å titte på XXL, Power, Elkjøp og disse butikkene der, men utvalget var litt skralt. Tatt i betraktning at budsjettet ikke var høyere enn 8000kr. Som sagt har jeg allerede bestilt den. Spørsmålet mitt blir da egentlig om det var ett greit kjøp og om det er noen som har noe erfaring med sparkesykkelen?

Sparkesykkelen det er snakk om er Zero 8. Vet jeg kan få den til å gjøre 40 km/t, men det er ikke så aktuelt i mitt tilfelle. Noen med erfaringer?
Jeg har xaomi M365, er kjempefornøyd. Kan kjøre flere mil PR lading og funker ok i oppoverbakke, men må hjelpe litt (sparke litt fra meg i oppoverbakkene). Jeg veier under 80kg. Jeg har den ulovlige versjonen som går 30kmt, så hvis du vil ha noe som drar deg opp bakkene uten hjelp må du nok ha noe kraftigere tror jeg. Vi solgte denne på jobben min men etter staten gjorde det ulovlig med sparkesykkel over typ noen å 20kmt sluttet vi å selge alle sparkesykkler, vet det er mange andre bedrifter som sluttet å selge dem etter det kom restriksjoner på det.
Man kunne jo evt kanskje satt på nye drev? litt mindre fart for mer dreiemoment.
Har du bestilt fra utlandet?

Litt kjedelig den dagen det eventuelt skjer noe med sparkerten.
Trådstarter
Nei, den er kjøpt i Norge. Men er andre fornøyd med M365 så blir jeg vel fornøyd med denne tipper jeg. Den skal jo ha en del mer kraft. Samtidig slipper en jo punktering på bakhjulet. Men skjer det noe med sykkelen så er det vel her en god del en kan gjøre selv, samt at deler er ganske lett å få tak i etter hva jeg har forstått. Vanskelig å si noe før en i det hele tatt har fått varen, men ville i utgangspunktet bare høre om en det var totalt bomkjøp i jungelen av sparkesykler der ute.
Til den prisen er ikke den sykkelen der verdt det i det heletatt..
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Til den prisen er ikke den sykkelen der verdt det i det heletatt..
Vis hele sitatet...
Hører det, men kom da med noe bedre som alternativ da i det minste?
Hva skjer om man bestiller en som kan kjøre over 20km/t? blir den stoppet i tollen?
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
Hva skjer om man bestiller en som kan kjøre over 20km/t? blir den stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Nei., den er ikke ulovlig å eie, Samme som en blodtrimma moped, bare ulovlig å bruke på offentlige veier.
Trådstarter
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
Hva skjer om man bestiller en som kan kjøre over 20km/t? blir den stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på i og med at blant annet Power selger slike sykler https://www.power.no/hjem-og-fritid/...sort/p-825406/

I teorien så er det til bruk på "lukket området". Men hvem gjør da det? Mer spent på hva som skjer hvis en blir stoppet i en slik situasjon hvor en har misforstått helt og er totalt blottet, ikke bare for eget liv, men andres også. Har en førerkort av noe slag her så må en vel miste dette? Samt en heftig bot og at en mister sykkelen?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Til den prisen er ikke den sykkelen der verdt det i det heletatt..
Vis hele sitatet...
På samme måte vil også andre mene at å betale 12 700kr for ett 2080ti kort som jeg gjorde ikke for lenge siden ikke er verdt det. Men for meg var det det beste kjøpet.

Det jeg var ute etter var om det finnes ett mye bedre kjøp til under 8000kr, for da hadde jeg returnert den. Bedre kjøp i mine ører er bedre sparkesykkel enn Zero 8 for under 8000kr. Tenker da spesielt bedre rekkevidde og at den har litt mer kraft når det kommer til motbakker. Generelt bedre sparkesykkel i det hele for å si det på en annen måte.

Kan gjerne legge ut en link hvis du har? Tar gledelig imot det

Før det kommer forslag må jeg presisere at å handle noe som helst hos e-wheels utgår og blir absolutt ikke aktuelt overhodet.
Sist endret av FranZe; 24. april 2020 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg må spørre, hvorfor er sykkel uaktuelt?

Selv kunne jeg ikke bruke vanlig sykkel mer, hver gang jeg trådde ned kjentes det ut som at jeg fikk en kniv inn bak kneskåla. Men el-sykkelen min fungerer nydelig, ingen problemer i det hele tatt!
Trådstarter
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Jeg må spørre, hvorfor er sykkel uaktuelt?

Selv kunne jeg ikke bruke vanlig sykkel mer, hver gang jeg trådde ned kjentes det ut som at jeg fikk en kniv inn bak kneskåla. Men el-sykkelen min fungerer nydelig, ingen problemer i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Det må du få lov til

Det er flere årsaker. Ene er at sparkesykkel er mye enklere å bringe med seg. Både i bil og på tog, <-- dette er must i mitt tilfelle. Det andre er at kroppen min trives mye bedre med å stå. Det vil si at jeg slipper å ha det vondt og ubehagelig i kroppen. Var inne på tanken på elsykkel tidligere, men slo tanken fra meg.

Når det er sagt skal det både sykkel og sparkesykkel her i hus, begge i el varianter, så jeg kommer til å ha tilgang til begge deler. Men jeg klarer ikke å sitte i lengre perioder, men stå derimot gjør meg ingenting.

Når attpåtil min kone oppå det hele sier at jeg er for gammel for sparkesykkel, er det da lenger noen tvil?