Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3169
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hei,
Feirer dere denne dagen; i såfall hvordan?
Tipper det ikke har vært en mindre røyket på 20/4 i Norge på over 20 år. #tørtsomfaen
Sist endret av OnoEko; 20. april 2020 kl. 18:42.
Altså denne måneden har jeg vel gledet meg til i sånn... jah... typ tre år?!

Har litt å fyre på, men siden det er så sinnsykt å skaffe om dagen tror jeg denne dagen blir meget begrenset.

Nå er rommet ryddet og støvsugd. Støv tørket. Søppel er ute og kjøkkenet er rent. Nå tar jeg velfortjent kvelden ��
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Feirer med grønt! happy 420
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Im all good in the hood�� hakke merka denna "tørka" folk skravler om
En riktig god 420 til alle og en hver, selvom jeg ikke har en dritt å røyke på. For nøyaktig ett år siden hadde jeg den beste dagen i hele 2019, ikke bare fordi jeg hadde noe å røyke på men fordi jeg var på et meget begivenhetsrikt rave, ble ordentlig kjent med og bonda med den flotteste jenta jeg vet om og fordi hele den dagen var et friskt pust av episke proposjoner da jeg studerte borte og ikke kunne vente til å flytte hjem til østlandet igjen, da var den dagen rosinen i den beste bacvonpølsa du kan tenke deg for å si det mildt og prikken over Ien i en meget etterlengta påskefeiring. Feirer provisorisk da med kork og god musikk!
Happy 420, uten en dritt å fyre, jaggu triste tider!
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er en hard dag, har valgets kvaler.
Skal jeg fyre grønt, i så fall skal jeg da røyke Channel+, Gorilla, Moneybush eller Amnezia Haze?
Kanskje jeg heller skal fyre litt honey oil når det er 420? Mulig jeg bare nøyer meg med litt svarting i stedet...
Happy 420!
Fikk tak i no blueberry kush bønne til en grei pris her god 4/20 a folkens
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Fin historie equimanthorn.

Er selv heldig nok til å ha mer grønt igjen, så jeg har noe å feire dagen med. 4/20 er som en helligdag, en dag for å være takknemlig for de positive effektene ved cannabis (uansett hvor teit det høres ut). Forhåpentligvis får vi en fuktig en neste år! Skål
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitter nå å røyker på stilker bare, grinder de opp til flere ganger og røyker forsiktig, null vondt i hue og gaaanske mellow.
Feirer? Drikker en kald hjemmebrygget øl. Hadde glatt gitt en tusing for et gram god grønn for å feire dagen i dag, men er ikke noe å få tak i. Har ikke vært noe å få tak i på ukesvis... mulig jeg kjenner feil folk, men de jeg kjenner som har klart å få tak i har blitt lurt med fake hasj, noe man ser flere tråder på her i det siste. Happy 420 folkens, godt å se andre får tak i eller har rester igjen, gikk selv tom i slutten av mars, har ikke fått tak i siden den tid. Har til og med skrapt ut av grinderen og har flere ganger vurdert å røyke selve grinderen....
Anonym bruker
"Imponert Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Feirer med Corona, Vival, Rivotril, Imovane og MDMA. En stor takk til politi- og grense- og påtalemyndigheter samt politikere som tar så godt hånd om helsa til svakere grupper! Skål folkens!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Skal vi ta utviklingen seriøst, så peker det mot en lengre tørke flere steder i Norge, prisoppgang, og lang tid til markedet blir normalt igjen.

For det er først nå at prisene har skutt i været så mye som de har, slik som det er nå, var det i mindre grad perioden januar-
mars

Det tyder for meg redningen fortsatt virker langt unna.

Det er bare én ting å gjøre: spire et frø asap. Bli en produsent, ikke bare konsument.
Sist endret av meaculpaUIO; 20. april 2020 kl. 22:17.
Firetjue du liksom, hva feirer dere egentlig, tviler på at dere vet og det kan jeg si fordi jeg har aldri møtt noen som vet.

International cannabis dag, men hvorfor?
Hvor startet det?
Hvorfor er dagen så spesiel for deg og hva gjør du for å fremme norsk cannabis kultur?
Tviler på at det er så veldig mye annet enn en unnskyldning til å fyre en J, som du sikkert ville gjort hvilken som helst annen dag.

Om du er typen som vet og gjerne gjør noe for at cannabis skal bli mer sosialt akseptert så gratulerer til deg, jeg fyrer en på etterskudd for deg i morgen kveld, jeg skal levere en urinprøve til helsevesenet i morgen ettermiddag så holder det rolig til det er unnagjort
Det er alle dere som kjøper for blodpris som skulle hatt juling, ikke de som selger. Dere som kjøper til den prisen er med på å holde prisen på altfor høyt nivå. Selv valgte jeg heller å slutte etter 17 år med daglig røyking. Denne tørka kommer til å bli langvarig. Som personen over her sa, det er bedre å gro selv. Dette viruset går ikke over med det første for å si det sånn!
Klamrer meg til håpet om at det om 3-6 mnd kommer en flomm av Norsk weed over hele markedet landet rundt, som forhåpentligvis også blir å hjelpe å holde prisen normal, ivertfall stabilisere den.
Anonym bruker
"Rød Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må jo være beste tiden å begynne å dyrke og selge på nå, kan tjene store penger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må jo være beste tiden å begynne å dyrke og selge på nå, kan tjene store penger
Vis hele sitatet...
eller bare forsyne seg selv, evt hjelpe andre med å bli selvforsynt..
men for all del, hadde vært best for alle kvalitetsbevisste i norge om vi slapp 99.9% av import-varene! ^^
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
har spart på en bitte liten mengde fjoner, skål folkens, hit em up
Anonym bruker
"Målløs Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Det er alle dere som kjøper for blodpris som skulle hatt juling, ikke de som selger. Dere som kjøper til den prisen er med på å holde prisen på altfor høyt nivå. Selv valgte jeg heller å slutte etter 17 år med daglig røyking. Denne tørka kommer til å bli langvarig. Som personen over her sa, det er bedre å gro selv. Dette viruset går ikke over med det første for å si det sånn!
Vis hele sitatet...
Du forstår tydeligvis ikke hvordan dette fungerer.

Om din nærbutikk trenger å selge 1000 kneipp for 20kr pr stk i mnd for å overleve, hva tror du skjer med prisen om de plutselig bare får 100 kneipp fra bakeren en måned?
Hvordan skal man klare å tjene 20k på 100 kneipp?
MAN SETTER OPP PRISEN!

Jada, det finnes alltid profitører. Men det er ikke bare for å være kynisk at prisene øker, på importvarer øker også innkjøpspris pga lavere volum og ekstrem øking i risiko. Bare det at det er lite varer er en risiko i seg selv for færre fisker gjør det lettere for politi i peke dem ut.

For dyrkere innad i Norge har prisene og marginene vært lave i forhold til risiko så dersom importstoppen blir langvarig så må dere regne med *høyere priser*.
Som er en fair pris i mine øyne for gode varer fra en lavskala hjemmedyrker.
Sist endret av KjemikalieX; 22. april 2020 kl. 12:45. Grunn: prisdiskusjon, les reglene
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du forstår tydeligvis ikke hvordan dette fungerer.

Om din nærbutikk trenger å selge 1000 kneipp for 20kr pr stk i mnd for å overleve, hva tror du skjer med prisen om de plutselig bare får 100 kneipp fra bakeren en måned?
Hvordan skal man klare å tjene 20k på 100 kneipp?
MAN SETTER OPP PRISEN!

Jada, det finnes alltid profitører. Men det er ikke bare for å være kynisk at prisene øker, på importvarer øker også innkjøpspris pga lavere volum og ekstrem øking i risiko. Bare det at det er lite varer er en risiko i seg selv for færre fisker gjør det lettere for politi i peke dem ut.

For dyrkere innad i Norge har prisene og marginene vært lave i forhold til risiko så dersom importstoppen blir langvarig så må dere regne med priser rundt 300kr pr g en stund.
Som er en fair pris i mine øyne for gode varer fra en lavskala hjemmedyrker.
Vis hele sitatet...
Jeg er først og fremst forbruker og ser dette fra forbrukers synspunkt. Som forbruker vil jeg alltid ha best mulig til billigst pris. Det er til syvende og sist forbrukeren som regulerer markedet. Om ingen kjøper vaffel til 100kr på tusenfryd må de sette ned prisen for å selge vaffel. Så enkelt er det. Om samtlige hadde sagt nei til blodpris, vil prisen synke helt til forbrukeren synes prisen er akseptabel.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prisene som er nå kommer garantert ikke til å holde seg lenge. Det er hundrevis- om ikke tusenvis- av tonn med hasj i Norge normalt. Spania har lettet på restriksjoner; det skal ikke mange lastebiler og/eller skip til før alt er som normalt et par uker etterpå.
Anonym bruker
"Målløs Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prisene som er nå kommer garantert ikke til å holde seg lenge. Det er hundrevis- om ikke tusenvis- av tonn med hasj i Norge normalt. Spania har lettet på restriksjoner; det skal ikke mange lastebiler og/eller skip til før alt er som normalt et par uker etterpå.
Vis hele sitatet...
For det første så var det ikke corona restriksjonene som satte en stopper for partiene til å begynne med. I tillegg er det vel mange av produksjonslandene som står for tur når det kommer til corona og nedstegning fremover slik at det også kan bli problemer i selve produksjonslandene, samt forlfyttning fra disse landene mot europa.

For det andre så skal Dette inn i landet også da. Pr dags dato er grensekontrollene ganske omfattende.
Et lite håp er at det vil bli veldig mye båter på vannet i sommer slik at kapasiteten for kontroll på sjøen blir sprengt og at det kommer den veien.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prisene som er nå kommer garantert ikke til å holde seg lenge. Det er hundrevis- om ikke tusenvis- av tonn med hasj i Norge normalt. Spania har lettet på restriksjoner; det skal ikke mange lastebiler og/eller skip til før alt er som normalt et par uker etterpå.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett. Selgere som nå er "eplekjekke" og selger til blodpriser skyter bare seg selv i foten. Forhåpentligvis vil de miste kunder når nye selgere kommer på markedet.

Greit, så tjener de litt ekstra penger nå. Men i det lange løp er dette en svært dårlig salgsstrategi.
Anonym bruker
"Målløs Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har nok rett. Selgere som nå er "eplekjekke" og selger til blodpriser skyter bare seg selv i foten. Forhåpentligvis vil de miste kunder når nye selgere kommer på markedet.

Greit, så tjener de litt ekstra penger nå. Men i det lange løp er dette en svært dårlig salgsstrategi.
Vis hele sitatet...
Om du ser veldig generelt på det så er ikke rusmisbrukere de mest prinsippfaste kundene så at noen tar høy pris nå kommer ikke til å spille stor rolle i ettertid.
Prisene er uansett høye når det kommer til innkjøp også så høye utsalgspriser kan ha en veldig logisk forklaring.

Å være dealer er det samme som å drive en bedrift, når det ikke er varer å oppdrive så må du ta høyere pris for å overleve.
Du får ikke akkurat redningspakker eller dagpenger fra staten..
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
35 8
Min ble feiret med skamdyr røyk og Charterfeber med en feit chilimarinert svinefilét.