Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3389
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dealeren min tilbyr meg gratis shit om jeg fikser en adresse han kan frakte stoff til.

Hvordan kan jeg gjøre dette på tryggest måte?
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sett opp ei postkasse en plass eller bruk ei hvis du vet noen som er på ferie over lengre tid/avtal med kompis elns. Er det ett forlatt hus er det perfekt.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sett opp ei postkasse en plass eller bruk ei hvis du vet noen som er på ferie over lengre tid/avtal med kompis elns. Er det ett forlatt hus er det perfekt.
Vis hele sitatet...
Må jeg fikse noe spess hvis jeg bruker ett forlatt hus? Vet om et par 3 forlatte hus
Anonym bruker
"Redd Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Seff får du gratis shit for det. Det er jo du som havner i fengsel da og ikke han, så det er en jævlig dårlig deal for deg sånn sett.
Hvis dette er på en liten plass og postbudet vet de er forlatte dropper de nødvendigvis ikke post der. Du kan også være uheldig å få postbud som ikke leverer til adresser som ikke er registrert. Så bør du sjekke at posten ikke videresendes på adressen du sender til som godt kan være de gjør hvis eieren f.eks har flyttet på gamle hjem eller dødd.
Du bør også sjekke opp om det kommer fra innenlands eller utenlands.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Du bør også sjekke opp om det kommer fra innenlands eller utenlands.
Vis hele sitatet...
Hvorfor hr dette noe å si
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor hr dette noe å si
Vis hele sitatet...
Post fra utlandet blir undersøkt langt mer nøye.
Hvor gammel er du?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sett opp ei postkasse en plass eller bruk ei hvis du vet noen som er på ferie over lengre tid/avtal med kompis elns. Er det ett forlatt hus er det perfekt.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så lett som du vil ha det til. Postbud kjenner som regel ruta si veldig godt (ihvertfall på landet og i mindre byer). De har kjørt samme ruta hundrevis av ganger. Hvis det plutselig dukker opp en ny postkasse på ruta, vil de nok gå inn i registeret sitt og sjekke om navnet på postkassa er registrert på den adressen. Finner de ikke navnet vil de nok heller ikke legge pakken i postkassa, men ta den med tilbake til postkontoret. Derfra er ikke veien til politiet lang.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror ikke det er så lett som du vil ha det til. Postbud kjenner som regel ruta si veldig godt (ihvertfall på landet og i mindre byer). De har kjørt samme ruta hundrevis av ganger. Hvis det plutselig dukker opp en ny postkasse på ruta, vil de nok gå inn i registeret sitt og sjekke om navnet på postkassa er registrert på den adressen. Finner de ikke navnet vil de nok heller ikke legge pakken i postkassa, men ta den med tilbake til postkontoret. Derfra er ikke veien til politiet lang.
Vis hele sitatet...
For noe tull, har de et brev i bunka si til giraffen i portveien 2 og det er ei postkasse i portveien 2 med samme navn så hiver de posten der.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For noe tull, har de et brev i bunka si til giraffen i portveien 2 og det er ei postkasse i portveien 2 med samme navn så hiver de posten der.
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor du er i landet. Her jeg bor ville jeg faktisk reagert om det dukket opp en ny postkasse i nærheten av min. Det er generelt safere å bestille til din egen adresse, tro meg.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og som postbud ville det være svært mistenkelig om det plutselig kom en pakke adressert til et hus jeg aldri leverer post til ellers på ruta mi, og som jeg vet er ubebodd. Ville nok nevnt det i en setning til min sjef før jeg hadde levert den. Om han hadde gjort noe utav det vet jeg ikke.
Trust me, de fleste postbud kunne ikke gitt mer faen i hva og hvor brevet skal leveres, så lenge det kan leveres. Etter 100k brev og pakker så er det begrenset på hva man gidd bry seg med. Ny postkasse med nytt navn? So what? noen kan ha flytta inn i ett hus, gjerne ett som ikke har vært i bruk på en stund. Ingen postbud som har godt nok betalt til å bry seg med det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du ikke står ansvarlig for resultatet, så kan du teoretisk bruke hvilken som helst postkasse, som du uforstyrret kan hente pakken til.
Posten kommer typisk inn 11-1130 tiden i min erfaring, uavhengig av hvor jeg har bodd. Iogmed at mottaker ikke veit at han har en pakke på vei, vil han heller ikke savne den. Men det er shady shit og skader 3.part, så finn dere heller en adresse som dere disponerer selv.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Trust me, de fleste postbud kunne ikke gitt mer faen i hva og hvor brevet skal leveres, så lenge det kan leveres. Etter 100k brev og pakker så er det begrenset på hva man gidd bry seg med. Ny postkasse med nytt navn? So what? noen kan ha flytta inn i ett hus, gjerne ett som ikke har vært i bruk på en stund. Ingen postbud som har godt nok betalt til å bry seg med det.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er litt motsatt. Hvis det er noe kødd med navn og adresse, så holder de på posten, og hvis du er uheldig, så får du ikke beskjed om det en gang.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. april 2020 kl. 21:36.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobbet som postmann i en relativt stor drabantby, og meg inkludert samtlige kollegaer ville absolutt reagert på en "plutselig" postkasse som det ble sendt masse pakker til.
Vi prøvde å sende fra Danmark med et fiktivt navn på en ny postkasse utenfor en bygård.Dette kom aldri frem.Jeg sendte et par konvolutter til meg selv en gang der jeg klistret på et ekstra navn på postkassen min.Dette var på et studenthjem.Det kom frem til mine hender.En annen gang sendte vi et brev fra Danmark til en kompis et annet sted i landet.Han måtte i politiavhør og nektet på alt.Han visste jo heller ikke om at vi hadde sendt det,men dette er mange år siden.
Anonym bruker
"Varsom Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg hadde fake postkasse tok det ikke mange ukene før det lå en lapp i kassa om at det var nødvendig å registrere adressen osv.
Fortsatte å få pakkene selv om jeg aldri gjorde noe, men så ble jeg jo busta for å bruke denne kassa til slutt også da. Så kan godt hende de var mistenksomme en stund før det skjedde noe.
Allikevel tror jeg ikke det var postvesenet som avslørte meg i mitt tilfelle, men rett og slett at tollen begynte å få ferten av importen som foregikk i landet på den tiden.
Snakker om den gyldne æraen hvor man faktisk fikk gjennom 95% av pakkene man bestilte - helt til det kom en vending, og alt ble plutselig tatt og oppdaget.
Ryktet vi hørte var at tollvesenet visstnok hadde fått bedre scannere som enklere avslørte at pakker innehold biologisk materiale, og derfor mye mer effektivt kunne filtrere ut mistenkelige sendinger. Vet ikke om dette stemmer, men det var veldig merkbart hvor effektive de plutselig ble på alt av utenlandske pakker.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jobbet som postmann i en relativt stor drabantby, og meg inkludert samtlige kollegaer ville absolutt reagert på en "plutselig" postkasse som det ble sendt masse pakker til.
Vis hele sitatet...
Da handler det mer om din egen nyskjerrighet enn ren rutine.
Det du egentlig sier er at det ville vært mistenkelig om jeg flyttet til en ny adresse og mottok mye post?

Folk flytter hver dag, også folk som får mye pakker.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da handler det mer om din egen nyskjerrighet enn ren rutine.
Det du egentlig sier er at det ville vært mistenkelig om jeg flyttet til en ny adresse og mottok mye post?

Folk flytter hver dag, også folk som får mye pakker.
Vis hele sitatet...
Heller litt yrkesstolthet enn nysgjerrighet for å være ærlig. Under opplæring ble samtlige nyansatte gjort oppmerksomme på muligheten for falske postkasser og muligheter for smugling. Om flytting er registrert eller ei sjekkes enkelt på postterminalen, helst samme dag, før pakken i det hele tatt ble levert. Nå kan dette variere fra distrikt til distrikt selvfølgelig. Kan si at terminalen jeg jobbet fra er norges største, så kanskje de er nøyere der.
Har satt opp en fake kasse og den ble fjernet rimelig kjapt.

TS burde foresten være obs på at hvis han tar på seg denne jobben så kan dealer finne på å holde TS økonomisk ansvarlig for shit som blir konfiskert på toll eller posten sorteringterminal.
Anonym bruker
"Varsom Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
TS burde foresten være obs på at hvis han tar på seg denne jobben så kan dealer finne på å holde TS økonomisk ansvarlig for shit som blir konfiskert på toll eller posten sorteringterminal.
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Dealeren vil nok alltid betvile om TS snakker sant om at shiten må være tatt i tollen, fordi det kan jo like greit være TS som har stukket av med pakka.

Husker jeg hadde samme mistanke når jeg fikk låne en kompis sin premium account for å bestille en større mengde (premium kunne bestille opp til 156g pr pakke, vanlige kunne bare bestille 28g).
Pakka kom ikke, og jeg ble paranoid på at det var kompisen min som hadde henta den før meg. Var nok tollen gitt, ble busta ikke alt for lenge etterpå, lang historie
Anonym bruker
"Rik Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Posten kommer typisk inn 11-1130 tiden i min erfaring, uavhengig av hvor jeg har bodd.
Vis hele sitatet...
Postbud leverer ting nesten hele arbeidsdagen, at du har opplevd samme leveringstidspunkt flere steder er helt tilfeldig. Kasser på begynnelsen av ruta vil få posten sin tidlig på dagen, mens kasser mot slutten av ruta vil få posten sin seinere, kanskje så seint som klokka 16 noen steder.