Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7021
Heisann. Jeg venter på noen 100k som jeg lurte på om jeg skulle overføre til skrill. For jeg kan ikke overføre til den vanlige banken min for da vil namsmannen ta disse pengene. For namsmannen får ikke tak i noe fra skrill sant ? Så jeg lurte på om skrill er 100% safe å om mann kan så å si bruke det som en vanlig bank mtp overføre til norske konter betale regninger bruke kortet i vanlige butikker osv?.
Skrill er 100% safe, men skal du få overført pengen fra betting side eller av en privat person?

Jeg skulle få 50k overført av en person engang, og tenkte at skrill ville være fint å få pengene tilsendt til... men i og med at navnet på kontoen pengene kom fra, så ble de sendt i retur etter 30 dager pga at det er brudd på regelverket dems... navnet på skrill brukeren på stemme med navnet på kontoen til avsender av spenna....

Og ja skrill kan du bruke som ett vanlig bankkort, uttak i minibank fungerer også, men de tar syke % for uttak. Regningsbetaling tror jeg ikke fungerer

Ville gått for revolut hvis jeg var deg
Sist endret av Duveitikkehvem; 4. desember 2019 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
20 0
Ja er fra en privat person ja. Åjaok så det MÅ stå i samme navn vist det er fra vanlig bank til skrill ?

Jaoki er revolut noe av d samme som skrill? Jeg skal sjekke det ut. Takk for svar
Sitat av Kneel Vis innlegg
Ja er fra en privat person ja. Åjaok så det MÅ stå i samme navn vist det er fra vanlig bank til skrill ?

Jaoki er revolut noe av d samme som skrill? Jeg skal sjekke det ut. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Det må stå i samme navn, ja... pengen som skulle bli overført til meg ble låst i 30 dager før de ble sendt tilbake til kontoen det ble sendt fra... så gikk rundt 40 dager før pengene var tilbake til opprinnelig sender. Gjør det! Mye bedre alternativ
Duvetikkehvem; Nei. Revolut er absolutt ikke å anbefale. Får du tilsendt "noen hundre tusen" ut av det blå til Revolut kan jeg garantere at det ender med at de fryser pengene + banner brukeren din.
Sitat av mr_rager Vis innlegg
Duvetikkehvem; Nei. Revolut er absolutt ikke å anbefale. Får du tilsendt "noen hundre tusen" ut av det blå til Revolut kan jeg garantere at det ender med at de fryser pengene + banner brukeren din.
Vis hele sitatet...



Vi har brukt revolut i poker miljøet i stedet for vipps. Snakk om en del penger, og hyppige transaksjoner aldri vært noe problem
Duvetikkehvem; Ja, det er derfor jeg også har brukt Revolut. Pokerrr2 + Revolut. Men om du leser på Reddit florerer det av advarsler - spesielt den siste tiden. De fikk bank-lisens i 2018 men lisensen er fortsatt ikke aktiv og de påstår at den skal bli det i 2020. Vil tro det har noe med forsikring hos kundene og gjøre.

Har du lest alle advarslene på Reddit+Twitter de siste ukene?

Får du overført 100k fra en annen person er det absolutt ikke "100% safe". Men whatever; gjør som du vil.
Trådstarter
20 0
Hmm. Dette var ikke lett ��. Hva vil folk anbefale vist jeg la oss si får 400k. Hva gjør jeg med de for at namsmannen ikke får kloa i de ? Eller at jeg unngår at noen får problemer med skattemyndighetene?
Har brukt Revolut ca et år som vanlig brukskonto med Metal-planen og kan anbefale disse. Om du får en stor overføring eller passerer €20k i omsetning på kontoen over en periode vil de kontakte deg og du må dokumentere hvor pengene kommer fra - for min del holdt det med lønnslipper, i ditt tilfelle dokumentasjon fra spillside, salgskontrakt for bil eller hva det nå måtte være.

At banker i EU er strenge med KYC nå er noe som gjelder over hele fjøla, ikke kun Revolut.
Om en får noen hundre k burde det jo være en ypperlig måte på å få namsmannen av ryggen sin.

Men om ikke er jo kontanter en ting. Det er veldig mye mer kontroll siste par årene pga nye hvitvaskingslover.
Cash is king. Skal du virkelig absolutt gjøre transaksjoner opp imot en halv mill elektronisk på en halvshabby bankside fra nettet? Høres ut som en smart ting å gjøre. 400k er ikke så mye i dagens samfunn. Vi går jo ut døra med 50k i verdier på oss stort sett hele tiden. Tenker jakke, tlf, klokke, sko osv. Hvis du ikke vil ha cash i frykt for nye sedler så kanskje gull?
Sitat av Kneel Vis innlegg
Hmm. Dette var ikke lett ��. Hva vil folk anbefale vist jeg la oss si får 400k. Hva gjør jeg med de for at namsmannen ikke får kloa i de ? Eller at jeg unngår at noen får problemer med skattemyndighetene?
Vis hele sitatet...
Cash i madrassen? Evt. benytter sjansen til å rette opp feila fra igår? Med 400K så har du sjansen til å få til gode avtaler på det du skylder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvorfor nevner ingen Transferwise?
Hvis du har 400k tilgjengelig burde enhver oppegående person prioritere gjeld. Få de inn på konto, og betal de frivillig til namsmann istedenfor.
Nå vet jeg ikke hvor mye du skylder, men som nevnt ville jeg prøvd å undersøkt muligheten for en "midlertidig" nedbetalingsavtale på f.eks 100k før du overfører alt til Skrill. E-Wallet's er svindyrt å bruke, og du kan heller ikke akkurat gå bananas med Skrill Mastercardet da det er limitert til x antall ganger og bruk pr dag/uke.

Skrill trygt å bruke, men du må også igjennom verifisering av ID, utskrift/screenshot av bankkontoen du overfører penger fra/til.
Forøvrig, så tror jeg nok at det ringer noen alarmer ved et innskudd på 400k til Skrill med en konto som burde være tilnærmet 0, og tipper du må forklare deg grundig. Det vil da være en prosess som tar laaaang tid, da av erfaring at kundeservice bruker opp til en uke for å svare deg på mail.

Om det ikke er fristende å gjøre opp gjeld, betale masse gebyrer, eller sitte å vente på mailer, så anbefaler jeg deg å finne noen du stoler 100% på, og overføre beløpet til den personen som kan holde midlene for deg og gi deg penger samt betale regninger når du trenger det.
Skrill kommer nok også til å kreve dokumentasjon på den summen penger før de lar det gå igjennom.

Ville heller brukt revolut da de har en banklisens som gjør at du dekkes opp til 100.000 euro dersom noe skjer med banken (innskuddsgaranti), det har ikke skrill som jeg veit. Men dokumentasjon på beløp og ID etc kommer du ikke unna på noen av dem.

Et ytterligere pluss med Revolut er vekslingskursene deres som stort sett er markedskurs på vekslingstidspunktet dvs samme for både kjøp og salg av Euro/Nok osv. Sparer fort 2-4% ved veksling til/fra NOK da ift til både Skrill og vanlige banker. Har veksla en del ganger og er positivt overraska. Sjekka for morrosskyld i Revolut nå og den oppdateres live og følger https://www.dailyfx.com/eur-nok tett med sekunders forsinkelse. 9.9688 kl 02:38
Med Transferwise Borderless kan du ha NOK.
(Men uten egen IBAN, som du har med EUR).

Ellers ville jeg investert en del av pengene i krypto.

Forøvrig er det ganske lett å åpne konto i de fleste Norske banker kun med bankid (Noen avviser "dårlige" kunder, men ikke alle).
Vet ikke hvor mye det hjelper?

Forøvrig for Transferwise. For NOK må pengene komme fra en konto i ditt navn. For EUR fungerer det som å overføre til en personlig konto.
Sist endret av Emigrert; 21. desember 2019 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei
Jeg klarte ikke å se hvordan jeg kunne lage en ny tråd, så jeg prøver lykken her.

Nå har jeg forstått det slik at Norske banker er blitt jævlig strenge på alt som har med innskudd og uttak å gjøre, og jeg har prøvd meg på skrill. Jeg får opp feilmelding uansett hva jeg prøver, uttak, overføring fra Skrill til Skrill, og innskudd til alle form for gambling sider.
Jeg regner med dette har med bankene å gjøre.

Er det slik å forstå at dette fysiske bankkortet man mottar fra skrill er noe som fungerer i minibank? Jeg har overført en grei sum som ligger på skrill kontoen min i nåværende stund uten at jeg får tatt dem ut eller satt dem inn noen vei, så greit å vite om jeg får tatt dem ut med kortet når jeg får det i posten?

takker for svar.