Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3282
Kjørte rundt i Oslo og oppdaget en dør til et tilfluktsrom som stod på gløtt. Mange av dere som er aktive her har nok vært der, men spennende nok for en fersking som meg. Deler av tilfluktsrommet brukes som parkeringsanlegg. Det ene rommet hadde en dør som var åpnet uten bruk av nøkkel. Det var ingen andre tegn til vandalisme bortsett fra et par taggs.

Regner med at grunnen til at det er mulig å spasere rett inn er at parkeringsanlegget må ha nødutgang.

Er ikke noen fotograf, men her er noen bilder:
oh, på det bilde i midten så det perfekt ut å dyrke litt tomater
Sist endret av mr.roundtree; 13. januar 2014 kl. 19:32.
Sjekket du hva som er i de grønne boksene på 3. bilde? Feel the curiousity.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Se der ja! De sidegangene som bildene er fra ble låst av for ca. nøyaktig et år siden, men artig å se at det fortsatt er mulig å komme seg inn dit! Anlegget ligger i to etasjer og har flere sideganger. Det er et av de tilfluktsrommene i Oslo som jeg har utforsket som har flest ganger og tunneler som går lengre enn man tenker når man bare ser parkeringsdelen.
Skal se om jeg klarer å finne noen av bildene mine derifra
Var døren uten gitter på det første bildet åpen?
notwist: Virket som dørene var låst på den andre siden. Ganske sikker på at de leder rett ut i parkeringshuset.

fisk23: Det var ingenting i førstehjelpsskrinene. Det var provisoriske dassbøtter, vanndunker og høyttalere i samme rommet.

Parkeringsanlegget er to etasjer, men fant sideganger kun i øverste. Er det sideganger i begge etasjene Thoryllo?
Sitat av Franz Jäger Vis innlegg
notwist: Virket som dørene var låst på den andre siden. Ganske sikker på at de leder rett ut i parkeringshuset.

fisk23: Det var ingenting i førstehjelpsskrinene. Det var provisoriske dassbøtter, vanndunker og høyttalere i samme rommet.

Parkeringsanlegget er to etasjer, men fant sideganger kun i øverste. Er det sideganger i begge etasjene Thoryllo?
Vis hele sitatet...
Den med gitter er ikke låst, men den uten er låst med hengelås på andre siden. De er i siden av gangen inn til parkeringshuset. Det må være minst 1,5 år siden de ble stengt av, for de var ikke åpne første gang jeg var der inne, og det tror jeg var i fjor sommer en gang. I underetasjen er det en åpen dør til en gang som går under veien (?), men denne ender i en låst dør.
Sist endret av notwist; 14. januar 2014 kl. 10:01.
Sitat av Franz Jäger Vis innlegg
Er ikke noen fotograf, men her er noen bilder:
Vis hele sitatet...
Forklar gjerne hva det 5. bildet viser.
Ser man nedover på bildet?
Er det ventilasjon?
Forøvrig - kult
ja det er en luftekanal. Man finner den ved å gå rett frem etter man kommer inn fra gata.
Kom du deg inn til parkeringsområdet herfra? De gangene jeg har vært der, har jeg gått inn parkeringsportene.
Sist endret av notwist; 16. januar 2014 kl. 11:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja. Jeg gikk ikke inn via innkjøringen.
Slik jeg har forstått det er det krav om at nødutganger må stå åpent.
Ja, jeg fikk gått og sett selv her en dag. Mulig det er et krav, men det er nok ikke meningen at de skal kunne åpnes utenfra