Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5821
Nå har det seg sånn at jeg har 1,5 time å komme meg fra værnes flyplass til trondheim sentrum i morgen.
Flyet mitt lander 09:50 og flytoget går 09:55, så jeg får ikke tid til å hente bagasjen og hoppe på det toget. Så da blir mulighetene kanskje flybuss\taxi?
Noen som vet hvor lang tid det tar å reise fra værnes til trondheim eventuelt raskeste måte i morgen? Skal opp i militæret og vil nødig komme for sent
Flybussen tar vel omtrent 45 minutter til sentrum, litt avhengig av hvor du skal.
Trådstarter
Vet du hvor jeg kan sjekke hvilke tider den går? Takk for kjapp respons

Var her inne å sjekket men fant ikke noe rutetider:
http://www.avinor.no/Norsk/Lufthavne...thavn,_Varnes/

Fant bare rutetidene fra lerkendal stadion på flybussen
Sist endret av Tadkom; 30. juli 2006 kl. 20:10.
Flybussen fra Værnes og inn til byen går ofte, 1,5 time er masse tid. Hvor i Trondheim er det du skal møte opp?
Trådstarter
Du må først ta deg til Trondheim med tog, evt fly dersom du har krav til dette (ref informasjon fra vernepliktsverket). I Trondheim finner du PIR-terminalen. Herifra tar hurtigbåt til Brekstad. Ved hver hurtigbåtankomst til Brekstad går det militær transport fra kaia til Ørland hovedflystasjon.
Tviler på at det kommer til og bli noe pes med det og komme for seint. Fly bussene går nesten på lik linje som team-trafikk (TT). Regner med de vertfall har 1 stk flybuss som går vær 10min(?)

Glemte og si at du burde sjekke opp med TT og når bussene går fra stasjonen til piren.
Sist endret av tomiz; 30. juli 2006 kl. 20:20.
drQ
Egendefinert
Mener det skal være timet med avganger ca. etter hvert fly. Det skal i hvert fall gå mer eller mindre kontinuerlig.

Alternativt har du jo drosje, men det er vel infernalskt langt fra Værnes til Trondheim så det blir nok fort veldig dyrt.
Trådstarter
er det langt fra sentrum til piren?
gå avstand liksom eller er det lettest å ringe taxi? Får satse på at det er flere en bare meg som skal ta det flyet Leste det var 110 stk som skulle inn. Oddsen er ikke akkurat på min side men..
Dette skal du gjøre : Du tar flybussen inn til byen, og gå av på sentralstasjonen/togstasjonen. Det er ett av de første stoppene når du er i byen. Her sjekker du i infoskranken om det går busser til pirterminalen. Hvis ikke tar du taxi derfra. Det er ikke langt til piren, men litt vrient å finne frem når du ikke har vært der før.
Flybussen tar 20-35 minutter og går ofte nok.

Det går buss til pirterminalen som tar noen få minutter, og jeg anbefaler ikke å gå første gangen du er der. Tror det er holdeplass 13, men det finner du fort ut av inne på informasjonen

Båten går ikke før kl 1145, og du er i trondheim ca kl 1030-1100. Med andre ord så har du veldig god tid og ingen ting å bekymre deg for.
Sist endret av sputch; 30. juli 2006 kl. 20:38.
Komme for seint ja..flyet mitt gikk kl 1055 i dag til bardufoss..men her sitter jeg enda Forsov meg..håper jeg ikke får for pes. Har hatt samme problem som deg med tog osv sør, jeg pakka alt i en sekk og tok med som håndbagasje. Men 5 min er litt i minste laget kanskje. Får satse på at du får en bra jetstrøm
Sist jeg tok flybussen på den strekningen sa sjåføren at de stopper ved alle mulige stoppesteder langs veien, hvis man spurte han om det. Går det ikke da an å bare spørre pent om han kan stoppe så nære pirterminalen som mulig?